8. 9. 2021 – 16.00

Javni red in mir, orodje politične represije

Audio file

Čeprav lahko zaenkrat le ugibamo, zakaj le je včeraj tik pred glasovanjem predsednik odbora za notranje zadeve Branko Grims brez omembe vrednega pojasnila sejo prekinil, tik predenj bi bilo treba glasovati o celotnem paketu sprememb predloga novele Zakona o varstvu javnega reda in miru – če pa je bilo s sicer pičlo večino desetih glasov za in devetih proti sprejeto celo salomonsko popravilo oziroma razširitev glob za nedostojno vedenje iz najvišjih predstavnikov politične in sodne oblasti ter njihovih bližnjih na vse in vsakogar oziroma vsakega posameznika ali skupino, ki se pod budnim očesom uradne osebe počuti vznemirjenega zaradi nedostojnega vedenja posameznika ali več oseb – golo dejstvo ostaja, da gre na področju političnega preurejanja varstva, pravzaprav pa zagotavljanja javnega reda in miru za zelo obsežne spremembe in sočasno sporočilo, s čim in le kako se lahko v odsotnosti politično vsebinskih rešitev na oblasti obdržita aktualna, tretja koalicija in vlada Janeza Janše ter stranke SDS in njenih političnih satelitov.

Čeprav je največ hrupa v političnem preurejanju varstva javnega reda in miru povzročilo, kot že rečeno, včeraj uspešno po dnevnemu redu in na predlog koalicijskih poslanskih skupin popravljeno določilo, po katerem bi lahko uradna oseba posameznika ali skupino z glede na ostale globe visoko globo od 500 do 1000 evrov kaznovala zaradi nedostojnega vedenja do najvišjih predstavnikov izvršne, zakonodajne in sodne oblasti ter njihovih bližnjih, gre pri tokratnem predlogu novele zakona o varstvu javnega reda in miru, ki ga po skrajšanem postopku, a s političnimi prekinitvami, kot je bila včerajšnja, obravnava odbor državnega zbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo, za predlog, ki je sicer že ob sami vložitvi predvideval posege v kar 25 od skupno 30 členov zakonskega besedila. Tako da je tudi sicer vsega hudega vajenega zakonodajno-pravna služba DZ opozorila, da je ob tako obsežnih spremembah vendarle bolj smiselno pripraviti nov zakon o varstvu javnega reda in miru in ne zgolj novelo.

In čeprav na ministrstvu za notranje zadeve kot predlagatelju vseh teh rešitev za več politične in posledično policijsko-mestno redarstvene represije kot glavni rešitvi predloga novele izpostavljajo preprečevanje opravljanja nalog samoorganiziranim združbam s tendenco izvajanja zakonskih nalog organov oblasti ter širitev nabora upravičenih razlogov za zbiranje prostovoljnih prispevkov, in sicer tudi za primer bolezni ali telesne poškodbe, ter uvedbo prekrška, storjenega s hrupom, prave politične razprave včeraj na odboru za notranje zadeve ni bilo niti o že tradicionalno zanimivih političnih rešitvah za preprečevanje opravljanja nalog samoorganiziranim združbam s tendenco izvajanja zakonskih nalog organov oblasti. Večina razprave se je vrtela okoli starega in že politično mrtvega, a še dodatnega koalicijskega dopolnila za globo od 500 do 1000 evrov za tistega, ki »se prepira, vpije ali se nedostojno vede« do uradne osebe pri uradnem poslovanju ter najvišjih predstavnikov oblasti in njihovih bližnjih, ki je bilo danes z veliko politične modrosti, a tenko večino popravljeno, da se ga razširja na vse in vsakogar na teritoriju Republike Slovenije.

Če bo torej včeraj na odboru državnega zbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo posamično že potrjena koalicijska rešitev – po kateri naj politični kasti nihče več ne bi imel kaj očitati prvorazrednosti, saj se ta nekako razširja na vse državljane in tudi druge posameznice in posameznike – šla skozi tudi paketno, ko bo predsedujoči Branko Grims le sklical nadaljevanje seje, poslanec SNS Dušan Šiško pa morda revidiral še včeraj trdno politično stališče, da bo na glasovanju o vseh teh silnih spremembah politično-zakonskega preurejanja varstva javnega reda in miru v paketu proti, bo na Slovenskem po politični volji koalicije in vlade Janeza Janše, a zaradi intenziviranja groženj posameznikom in skupinam v javnosti, kot pojasnjujejo njeni poslanski predlagatelji, z globo od 500 do 1000 evrov kaznovan tisti, ki se »v javnosti prepira, vpije ali se nedostojno vede do posameznika ali skupine, ki se nahaja na teritoriju Republike Slovenije, s takšnim vedenjem pa lahko povzroči vznemirjenje ali razburjenje ali ogrožanje posameznika ali skupine ali škoduje njihovemu ugledu in takšno vedenje pooblaščena uradna oseba prekrškovnega organa osebno zazna na kraju kršitve«.

Politična rešitev, ki so jo sicer poslanski modreci koalicije sprejeli predvsem in zgolj zaradi gotove neustavnosti te privilegiranosti najvišjih predstavnikov političnega ter sodnega razreda in plaza kritik, saj se je s predlogom samo razgalila ta samoumevnost lastne politične prvorazrednosti, bo torej v prvi vrsti in nasploh poskrbela, da bo v javnosti in na teritoriju Republike Slovenije manj prepira, vpitja ali nedostojnega vedenja oziroma bo to vsaj kar zasoljeno zaračunano, če ga bo le pooblaščena uradna oseba prekrškovnega organa osebno zaznala na kraju kršitve. Toda tako to gre. Prepira, vpitja ali nedostojnega vedenja ne bo ne med državljani ali med in v politiki nič manj ne glede na to, koliko bo, če bo, zaznano stalo, tudi ko in če bodo potrjene vse te silne spremembe Zakona o varstvu javnega reda in miru, ki pa nenazadnje le potrjujejo, kako zelo se politični čas aktualni vladi in koaliciji Janeza Janše izteka in kako brez idej ta politična desno oportunistična združba pravzaprav je.

ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem na primeru tretje vlade in koalicije Janeza Janše ter preurejanjem kaznovalnih politik varstva javnega reda in miru kot na Slovenskem v nekih pred-demokratičnih časih že videnem orodjem politične represije v zobeh poskrbel Tomaž Z.

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.