Predvolilno populistično podaljšanje avtocestnih vinjet
Ne glede na to, da je predsednik vlade Robert Golob na vprašanje koalicijskega poslanca iz Levice Milana Jakopoviča, ali vlada, katere del je tudi sam, razmišlja o pripravi pravnega okvira za uvedbo možnosti skrajšanega delovnika ob ohranitvi plač in prispevkov še pred parlamentarnimi volitvami, odgovoril, da ne morejo spreminjati zakonodaje tri ali pet mesecev pred volitvami in mimo socialnega dialoga, je kolegij predsednice državnega zbora Urške Klakočar Zupančič, ki je bila sicer za poslanko izvoljena na listi Gibanja Svoboda Roberta Goloba, prav tako danes odločil, da bodo poslanci o predlogu za štirimesečno podaljšanje letnih vinjet in izvzetju obalne hitre ceste iz vinjetnega sistema odločali po nujnem postopku in na izredni seji 3. novembra, ta predlog je ne glede na današnje besedičenje premierja Goloba že prejšnji teden in torej dobrega pol leta pred naslednjimi državnozborskimi volitvami na terenski predvolilni seji v Prekmurju populistično napovedala in sprejela prav vlada Roberta Goloba in strank Gibanje Svoboda, Socialni demokrati in Levica.
Čeprav se z zastoji na slovenskih avtocestah srečujemo tako rekoč vsako leto in ne zgolj v letu oziroma dobrega pol leta pred naslednjimi parlamentarnimi volitvami, naj bi se uradno za podaljšanje veljavnosti avtocestnih vinjet za zgolj osebna vozila odločili zaradi bistvenega povečanja prometa, rekordnih investicij, zastojev in tudi zaradi kakovosti uporabe avtocest, ki pa je, kot že rečeno, v Sloveniji slaba ne glede na to, v katerem predvolilnem ali nevolilnem letu pravzaprav smo. Toda ker vendarle smo v predvolilnem letu in v zadnjem letu mandata aktualne koalicije in vlade, se z načrtovanim podaljšanjem vinjet za štiri mesece, kot sporočajo z ministrstva za infrastrukturo, vendarle prav pol leta pred naslednjimi volitvami blažijo negativne posledice zmanjšane pretočnosti cestninskega omrežja zaradi velikega investicijskega cikla na slovenskih avtocestnih odsekih, ki da je nujno potreben tako z vidika varne uporabe teh odsekov kot tudi z vidika ohranjanja zaupanja uporabnikov v sam sistem vinjetnega cestninjenja, če že ne tudi v samo koalicijo in vlado Roberta Goloba.
Da gre za logičen ukrep v času, ko se izvajajo številne investicije v cestno infrastrukturo, in ne zgolj populističen predvolilni ukrep dobrega pol leta pred naslednjimi volitvami, je sicer prepričan tudi politični boter podaljšanja vinjet in predsednik vlade Robert Golob, ki je za razliko od kolega in predsednika uprave DARS Andreja Ribiča, po katerem bo zaradi tega predvolilnega bonbona voznikom in voznicam z glasovalno pravico ta ostal brez za nekaj več kot 20 milijonov evrov prihodkov od cestnin, zadovoljen, da sta po njegovih besedah prav DARS in ministrstvo za infrastrukturo skupaj pripravila ta politično populistični predlog, da se zaradi vseh teh zastojev, ki se bodo tako kot dela na avtocestnem omrežju nadaljevali tudi po naslednjih parlamentarnih volitvah najkasneje konec aprila prihodnje leto, za štiri mesece in za uporabnike brez dodatnih stroškov podaljša veljavnost aktualne letne vinjete.
Čeprav gre tako kot v primeru obvezne božičnice za populistično politično izsiljen ukrep za pridobivanje in ohranjanje naklonjenosti domačega volilnega telesa oziroma vsaj tistega dela volivk in volivcev, ki jim je v imenu lastnih koristi povsem vseeno za politični populizem tudi te, samooklicano levosredinske koalicije in vlade, ga predsednik uprave DARS Andrej Ribič, ki ga je na to mesto sicer postavila prav ta aktualna vlada Roberta Goloba, razume in celo pozdravlja, saj da se vlada želi uporabnikom avtocest zgolj odkupiti zaradi nevšečnosti, nastalih ob obnovah, a v isti sapi poudarja, da se bo promet na slovenskih avtocestah še naprej vsako leto povečeval in da brezplačnega kosila ni, saj da, tudi če je to brezplačno, ga mora nekdo – in v tem primeru DARS z nekaj več kot 20 milijoni evrov izpada prihodkov od pobranih cestnin v letu 2026 – plačati.
Izpad dohodkov zaradi zastojev in obnove avtocestnega omrežja sicer dejansko v največji meri in s podaljšanjem veljavnosti vinjet ali brez njega beležijo prevozniki, gospodarstveniki in obrtniki; iz njihovih interesnih združenj, do sedaj naklonjenih vladi in koaliciji Roberta Goloba, za zdaj še neuspešno opozarjajo, da je podaljšanje za samo osebna vozila diskriminatorno in da bi bilo treba tudi njim to škodo povrniti, o čemer pa tako DARS kot vlada oziroma ministrstvo za infrastrukturo dobrega pol leta pred naslednjimi volitvami nočeta nič slišati. Toda tako to gre. Če bo koaliciji strank Gibanje Svoboda, Socialni demokrati in Levica po nujnem postopku in na izredni seji 3. novembra tudi dejansko uspelo politično populistično odločiti, da se bo veljavnost letošnjih vinjet za osebna vozila avtomatično podaljšala na 16 mesecev in da se bo obalna hitra cesta dejansko izvzela iz vinjetnega sistema, s tem vsakodnevnih zastojev na slovenskih avtocestah pač ne bomo odpravili, mogoče pa se bo političnim silam pri koritih izvršne in zakonodajne oblasti vseeno uspelo komu tudi dejansko za nekaj odkupiti. Gotovo pa bo s tem vsem ostalim dano vedeti, da sta se političnega populizma in spreminjanja zakonodaje tik pred volitvami tako kot prejšnji posluževali tudi aktualna koalicija in vlada Roberta Goloba.
ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem s politično populističnim podaljšanjem vinjet na avtocestah za osebna vozila tik pred naslednjimi volitvami vlade in koalicije Roberta Goloba v zobeh poskrbel Tomaž Z.
Dodaj komentar
Komentiraj