21. 7. 2021 – 16.00

Vladavina neprava

Audio file

Drugo letno poročilo o vladavini prava v članicah Evropske unije, ki ne glede na povsem drugačne zeleno-kreativno-trajnostne, v pobudo Novi evropski Bauhaus zaokrožene ambicije, postaja osrednja točka delovanja aktualnega mandata Evropske komisije Ursule von der Leyen, saj je nenazadnje od skupnega razumevanja in upoštevanja načela delitve oblasti in neodvisne vladavine prava brez vmešavanja vsakokratnih političnih oblasti pri izvršnem in zakonodajnem koritu držav članic brez vsakega dvoma odvisna prihodnost, če že ne sam obstoj evropske povezave, sta vsaj pri nas ne glede na posamezne težke besede iz poročila glede neimenovanja evropskih javnih tožilcev, napadanje medijev in še posebej izpostavljeno nefinanciranje Slovenske tiskovne agencije, zasenčila dva, sicer gotovo prav na čas po zaključni redakciji poročila Evropske komisije tempirana odstopa.

Najprej je, kot da gre za business as usual, povsem neopaženo šla mimo novica, da je predsednik republike Borut Pahor prejel in sprejel odstopno izjavo namestnika predsednika Komisije za preprečevanje korupcije (KPK) Uroša Novaka, ki bi se mu sicer petletni mandat iztekel šele marca 2023, nato pa je ospredje pozornosti domačih trobil državotvornega in tokrat pač tudi SDS-ovskega medijskega diskurza popolnoma prevzela novica, še bolj pa sama odstopna izjava, v kateri pred devetnajstimi dnevi izpod okrilja SDS, a v pomoč pravosodnemu ministru Marjanu Dikaučiču iz kvote SMC, po sicer prav tako odstopljeni ministrici Lilijani Kozlovič imenovani državni sekretar, izredni profesor in doktor Anže Erbežnik, domačo in tujo javnost pa vsaj kak teden prepozno tudi Evropsko komisijo obvešča, da nemudoma kot državni sekretar odstopa, ker da mu ni bilo omogočeno strokovno delo na način spoštovanja prava EU, pravne države in človekovih pravic.

Tako kot namestnik predsednika Komisije za preprečevanje korupcije (KPK) Uroš Novak, čigar odstop je sprejel Borut Pahor v ponedeljek – s postopkom za imenovanje novega namestnika predsednika vsaj na papirju osrednjega neodvisnega organa za boj proti predvsem politični korupciji pri nas pa bo, kot so sporočili v uradu predsednika republike, ta začel enkrat, v zaenkrat še nedoločenem času – bi lahko rekli, da je tudi državni sekretar na pravosodnem ministrstvu Anže Erbežnik, ki se je v Ljubljano za to funkcijo le priselil iz Bruslja, da bi bil malo izkušenemu in še kot notar ne prav uspešnemu pravosodnemu ministru v pomoč in oporo med tem, kar je še preostalo od slovenskega predsedovanja Svetu EU, odstopil iz osebnih razlogov. Vendar glede na zapisano pač ne tudi zaradi novih poklicnih izzivov, ki so Uroša Novaka pripravili do tega, da se je predčasno poslovil od sicer dobro plačane in nikomur prav v škodo ali napoto inštitucije, kot je danes KPK.

Svetovalci za javno podobo in na javno oznanjeni misiji dviga politične podobe in ugleda stranke SMC so sicer ministra za pravosodje Marjana Dikaučiča za potrebe javnosti opremili s stavkom, da »imata z od včeraj nemudoma odstopljenim državnim sekretarjem Anžetom Erbežnikom različne poglede glede vodenja pravosodnega resorja in vloge državnega sekretarja«, in da je zato ta, kot neposredno ministru podrejeni funkcionar, odstopil. Kar pa bi sicer lahko ugotovili tudi ob odstopu prejšnje pravosodne ministrice Lilijane Kozlovič, ki da je imela različne poglede glede vodenja pravosodnega ministrstva in vloge pravosodnega ministra v vladi RS, kot sta jo imela njen aktualni predsednik Janez Janša in gospodarski minister ter predsednik samorešujoče se stranke SMC z debelim bančnim računom Zdravko Počivalšek.

Toda Anže Erbežnik, ki se je v ospredje javne pozornosti prvič v tem mandatu prebil, kot zdaj že eden mnogih v državnem zboru zavrnjenih predlogov predsednika republike Boruta Pahorja za ustavnega sodnika, ko je dobil samo 44 poslanskih glasov, je s predmetnim dopisom, s katerim je odstopil kot državni sekretar na ministrstvu za pravosodje zaradi nezmožnosti strokovnega dela na način spoštovanja prava EU, vladavine prava in pravne države ter človekovih pravic, poskrbel za razkritje tudi posameznih umazanih podrobnosti vsebinskih podtonov teh razhajanj v pogledih na vodenje ministrstva, kot frazo, na katero stavijo trenutni svetovalci pravosodnega ministra in stranke SMC. Erbežnik tako žal za SMC in vlado Janeza Janše ugotavlja, da trenutno politično vodstvo ministrstva – v oklepajih – (minister) nima osnovnega znanja prava EU in da predsedovanje v opisanih okoliščinah ne more biti samo branje vnaprej napisanega s strani uprave s papirjev in elektronskih naprav na pogajanjih in sestankih, brez poznavanja osnov pravne vsebine, čeprav to pravzaprav brez izjeme počnejo tudi vsi preostali ministri in sam predsednik te tretje in nepreklicno zadnje vlade Janeza Janše in SDS.

Da je bil izredni profesor in doktor kandidat iz kvote SDS že pri poskusu njegovega imenovanja za sodnika ustavnega sodišča, odločitev katerega sicer tudi aktualna vlada še naprej ne spoštuje, pa sicer Anže Erbežnik pokaže z SDS stališčem, da se glede bistvenega vprašanja evropskih delegiranih tožilcev na pravosodnem ministrstvu, ki je za razliko od nemudoma odstopljenega državnega sekretarja le iz politične kvote stranke SMC, poskušajo prikriti lastne napake iz preteklega neuspešnega postopka imenovanja, na primer s cenzuriranjem pravnih obrazložitev medijem in drugim akterjem. S tem pa da se onemogočata ustrezna komunikacija in razplet vprašanja teh tožilcev po zakoniti in mirni poti, brez pravnega spora, saj da nam, kako presenetljivo, grozi namreč celo tožba taiste Evropske komisije. Toda tako to gre. Evropska komisija bo vsekakor imela kaj za povedati tudi o tem odstopu, a bo naslednje poročilo o stanju vladavine prava naslednje leto prišlo že po naslednjih izrednih državnozborskih volitvah, ko se bo za to, kar sta kot vladavina neprava počeli sedanji koalicija in vlada, pač zagovarjala in pred evropsko javnostjo zardevala že neka naslednja koalicija in vlada brez SDS, SMC, DeSUS, SNS ali NSi, saj so glede na to, kot se zdi, umetno ustvarjeno točko razkola med SMC in SDS nove predčasne volitve vsekakor bližje, kot si zaenkrat še predstavljamo.

ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem z vladavino neprava in umetno ustvarjenimi vladnimi spori med strankami SMC in SDS kot znanilci predčasnih volitev v zobeh poskrbel Tomaž Z.

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.