Vroča referendumska jesen in dolžnost biti proti

Mnenje, kolumna ali komentar
7. 7. 2021 - 16.00

Medtem ko se pozornost občil državotvornega diskurza in široko zainteresirane javnosti osredotoča na do sedaj pač še nevideno število nekaj manj kot 25 tisoč volivk in volivcev, ki so že prvi dan izkoristili možnost predčasnega glasovanja na naknadnem zakonodajnem referendumu o noveli zakona o vodi, ki na predlog ministrstva za okolje in prostor Andreja Vizjaka, a po volji vladajoče koalicije in poslanskih žetonov iz vrst SNS ter DeSUS, liberalizira do sedaj relativno strogo, a do občega javnega dobrega kot posameznikovega prostega dostopa do voda in nepozidane ter neograjene obale na Slovenskem zaščitniško zakonodajo, predsednik vlade Janez Janša, minister za zdravje Janez Poklukar, direktor Nacionalnega inštituta za javno zdravje in drugi modreci pa v prijetno klimatiziranih prostorih Brda pri Kranju tam zbrane župane in druge predstavnike lokale skupnosti prepričujejo, naj vendarle, kot delavci političnega terena, ljudem dopovedo, da je vrag odnesel šalo in da se številke obolelih zaradi nizke stopnje cepljenih in delta različice ponovno eksponentno večajo, se nekoliko v ozadju javne pozornosti v veliki razpravni dvorani državnega zbora, še bolj pa za poslanskimi glasovalnimi aparati, prav danes uveljavlja nova, pa čeprav morda spet neustavna, zakonska podlaga za naslednji val epidemije in z njo povezane politične represije.

Na poslanskih mizah državnega zbora na Šubičevi, pravzaprav pa nad glavo vsakega posameznika po vsej Republiki Sloveniji, so sledeče tri zakonske materije. Kot že tolikokrat doslej je tu nov interventni zakon za pomoč gospodarstvu ob epidemiji covida-19, v katerem ob novih bonbonih za na Slovenskem stalno nastanjeno prebivalstvo tudi tokrat ne manjka podtaknjencev, kot je tudi po mnenju zakonodajno-pravne službe državnega zbora glede na potekajoča referendumska opravila in predčasno glasovanje ustavno sporne določbe o zagotavljanju sredstev za vodotoke, o katerih se bo slej kot prej moralo izrekati Ustavno sodišče. Gotovo pa brez oziroma mimo rok ustavnih sodnic in sodnikov na Beethovnovi v Ljubljani ne bosta kar tako šla tudi preostala dva danes na poslanski meni koalicije strank SDS, NSi, SMC in poslanskih žetonov iz DeSUS ter SNS za potrditev uvrščena zakonska predloga s področja zdravstva, ki pa, tako kot skoraj vsa zakonodaja, ki jo pod taktirko Janeza Janše in njegove ministrske ekipe v državnem zboru sprejemajo poslanke in poslanci, bistveno presega matično področje in posega v temeljne človekove pravice vsakega, posameznice in/ali posameznika, kot sta dostop do javnega zdravstva in/ali pravica do prostega gibanja.

Predlog zakona o nujnih ukrepih na področju zdravstva stavi na rešitve, po kateri bi za urgentno ukrepanje in zmanjševanje čakalnih vrst uporabili v državi vse razpoložljive sile, torej javno zdravstvo, obstoječe koncesionarje in druge zasebnike, kar so po opozicijski oceni opozicijskih strank še v opoziciji, torej SD, SAB, LMŠ in Levice plus nepovezane poslanske skupine, rešitve, ki vodijo v privatizacijo javnega zdravstva, kar samo po sebi še mogoče ni nujno res, v vsakem primeru pa gre za rešitve, po katerih bo dela in denarja za javno zdravstvo manj, kot ga je bilo in kot bi ga to dejansko potrebovalo glede na domačo vse bolj državo in družbo starostnikov, ki bodo potrebovali samo še vse več zdravstvenih storitev. Kot priprava na nov val epidemije gre že tudi za podlago za podaljšanje ukrepa nadomestila plač delavcem zaradi odrejene karantene na domu ali nemožnosti opravljanja dela zaradi višje sile od 1. julija do 31. decembra letos, pa tudi za finančno nagrajevanje specializantov družinske medicine in financiranje dodatnih specializacij iz klinične psihologije.

Še največ prihajajoče jesenske, morda pa že tudi avgustovske represije pa zagotavlja po nujnem postopku in brez vsake javne razprave do današnjega glasovanja v državnem zboru pripeljana novela zakona o nalezljivih boleznih, s katero želi vlada uresničiti odločbo ustavnega sodišča, da so nekateri deli zakona, povezani z ukrepi ob epidemiji, neustavni, saj da za ukrepanje vlade preprosto ni ustrezne pravne podlage. Zdaj oziroma danes v državnem zboru pa jo vladi poslanci koalicije in poslanski žetoni iz DeSUS in SNS zagotavljajo in vzpostavljajo. Toda kakšno podlago in kakšna vsa pooblastila si je v imenu boja proti nalezljivem virusu omislila in si jih bo dala podeliti tretja vlada Janeza Janše? Gre za pooblastila, da v primeru določene nalezljive bolezni prepove oz. omeji gibanje in zbiranje ljudi, da prepove določene dejavnosti, da predpiše obvezno nošenje mask in podobne, v bistvu že videne in doživete, a po mnenju Ustavnega sodišča brez ustrezne pravne podlage pač neustavne politične ukrepe.

Toda nekaj bo vendarle tudi vsebinskih in do sedaj v domačem pravnem redu Republike Slovenije še pač nevidenih novosti. Na primer: 39. člen zakona se spremeni tako, da lahko vlada Janeza Janše omejitev gibanja razglasi na predlog NIJZ in s povsem neoprijemljivim razlogom »nevarnosti hitrega širjenja bolezni« tudi takrat, ko epidemija sploh še ni razglasila. Vlada bo lahko zahtevala tudi predložitev ustreznih dokazov o imunosti in neokuženosti, hkrati pa bo lahko omejila ali prepovedala gibanje ljudi ali prepovedala dostop na določeno mesto, denimo tudi na Trg republike ob petkovih večerih, ekstra je dodana tudi možnost omejitve gibanja v določeni razdalji od prebivališča, prav tako je črno na belem določena tudi policijska ura, čeprav iz Ministrstva za zdravje še naprej po papagajsko ponavljajo, da novela ne določa policijske ure, ampak da gre le za ukrep za omejitev ali prepoved gibanja v določenih urah v dnevu. Gibanje in izvajanje dejavnosti bo pogojeno z upoštevanjem higiensko varnostnih ukrepov in drugih specifičnih zaščitnih ukrepov, kot so ne glede na neustavnost že sicer ves čas obvezne maske. Toda tako to gre. Vse te vsebinske novosti domačega pravnega reda, o katerih se bo gotovo izrekalo Ustavno sodišče, pač kažejo, da bomo vendarle priča vroči politični in tudi referendumski jeseni, v kateri bo osnovna državljanska dolžnost tako kot to referendumsko nedeljo in pri noveli zakona o vodah enostavno biti proti.

ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem z današnjim glasovanjem v državnem zboru o še posebej noveli zakona o omejevanju nalezljivih bolezni kot podlago za politično represijo v imenu epidemije in vročo referendumsko jesenjo v zobeh poskrbel Tomaž Z.

facebook twitter rss

 

Podprite kakovostne radijske vsebine tudi v koronski dobi, kliknite na

 

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.