3. 1. 2024 – 16.00

Vzhodna in Zahodna Ljubljana

Audio file

Ljubljanski župan Zoran Janković je v svoji Ljubljani pred začetkom del na železniškem nadvozu in prvim štiridnevnim popolnim  zaprtjem začetka Dunajske ceste prebivalcem, pa po sili eksistencialnih razmer tudi vsem dnevnim migrantom na delo v Ljubljano, na dušo položil, da naj kot udeleženci v prometu spoštujejo delovne zapore in da naj še posebej pešci in kolesarji niti ne poskušajo prečkati delovišča, saj da bo življenje okrog železniške postaje v prihodnjih dveh letih in pol izjemno težko in pestro. Kot primer popestritve v vsaj za prve štiri dni na vzhodni in zahodni del razdeljenega glavnega mesta pa izpostavil oceno, da bo na tem delu okoli železniške postaje prometna konica, pravzaprav pa dolge neprekinjene kolone, praktično cel svetli del dneva, čemur pa smo sicer v Ljubljani lahko tako ali tako že redno priča ob vsakem manjšem nalivu in za soočanje s tovrstno prometno konico Dunajske sploh ne bi bilo treba zapirati. 

Toda vse to se bo sprva popolnoma za te štiri dni popolne zapore in rušenje prvega dela železniškega nadvoza, potem pa delno, saj bosta namesto štirih voznih pasov na začetku Dunajske aktivna samo dva, še bolj radikalno spremenilo. Da prometni kaos nedvomno bo trajal vse ti dve leti in pol, ne potrjujejo zgolj simulacije prometa, ki so jih v teh novih razmerah, s katerimi se bomo v Jankovićevi Ljubljani prebivalci, migranti in drugi obiskovalci primorani soočati od 1.00 ure zjutraj od jutri naprej, izdelali prometni strokovnjaki, pač pa tudi posamezne prometne rešitve, ki so jih očitno predlagali oziroma so jih na koncu z njihovo pomočjo in strokovnim blagoslovom tudi uveljavili politični odločevalci tega megalomanskega projekta, katerega za promet obremenilni del na območju pač ni le na koncu v smislu prostorske vizije vendarle nekoliko okrnjeni Potniški center oziroma novi železniška in avtobusna postaja Ljubljana, pač pa tudi povsem zasebno-kapitalska projekta Vilharija in Emonika, ki bosta za posledično urbanistično preobrazbo območja enako zaslužna kot javno-zasebni, v okviru centra bo tudi nakupovalna hiša, Potniški center Ljubljana. 

Dunajska cesta se bo ponovno za štiri dni popolnoma zaprla konec junija, da bi lahko porušili še drugi, severni del železniškega nadvoza in da bi se ponovno, tako kot v prihodnjih štirih dneh, razgalila vsa beda mestne cestne infrastrukture, katere temeljni problemi, kot so zastarel in neustrezen koncept prepogosto v kolonah čakajočega oziroma mirujočega avtobusnega javnega prometa, preveč avtomobilov v mestnem središču in še naprej pomanjkljiva oziroma kralju avtomobilu podrejena kolesarska in peščeva infrastruktura, tudi po dveh letih in pol in temeljiti arhitekturni preobrazbi območja, na katerem bodo ne glede na neposredno bližino avtobusne in železniške postaje svoj prostor pod po Jankovićevo svobodnim ljubljanskim soncem našla tudi dodatna avtomobilska parkirišča, pač ne bodo rešeni, posamezna ozka grla prometa v Ljubljani pa bodo tudi po razširjenih nadvozih in podvozih pravzaprav ostala. 

Operativno se v Ljubljani z jutrišnjim dnem sicer začenja nadgradnja Železniškega območja ljubljanskih postaj – ŽOLP, katerega prvi del se kljub množinskemu naslovu nanaša predvsem na območje sedanje osrednje železniške postaje, v okviru tega dela projekta bosta po nadvozu in podvozu na Dunajski prenovljena in razširjena še nadvoz in podvoz na Šmartinski, sledila bosta tudi širitev in nadgradnja najmanjšega podvoza na Potrčevi v Zeleni jami. Prometne infrastrukture torej, ki je vsaj v smislu cestnega prometa že tako ali tako na udaru in bo to še bolj od jutri in začetka rušenja železniškega nadvoza na Dunajski naprej, saj bo nenazadnje tudi obvoz vseh linij mestnega avtobusnega javnega prometa očitno po polžje potekal preko že tako ali tako preveč često popolnoma zabasanega podhoda na Šmartinski. Slej kot prej, dokumentacija projekta je še v izdelavi in pripravi, pa bo sledila še druga faza nadgradnje Železniškega območja ljubljanskih postaj – ŽOLP 2, v kateri pa bo Ljubljana dobila tudi nekaj novih železniških postaj, predvsem pa postaje Ljubljana Moste, Ljubljana Polje in Ljubljana Zalog s pripadajočo cestno in železniško infrastrukturo. 

Ljubljanski župan, ki je nedavno lastnonožno zapustil ogrevani službeni avtomobil s šoferjem in se v vlogi prometnega miličnika postavil sredi križišča in lastnoročno urejal promet v svoji Ljubljani, na čelu katere se vsaj sam gotovo še naprej vidi, sicer pravi, da bomo videli in da nas mogoče pa čaka presenečenje in bomo spoštovali navodila ter se – kot edino strokovno in politično rešitev, ki jo za prometni kaos pred nami na te dni vzpostavljeni meji med  Zahodno in Vzhodno Ljubljano ponujajo stroka ter mestne in državne oblasti – tem delu mesta poskušali izogibati. Toda tako to gre. Že nekaj časa prav nobena več skrivnost ni, da je trik županovanja Zorana Jankovića in posledične transformacije Ljubljane v politični podreditvi kapitalu, ki tako kot v številnih drugih primerih, kot so recimo območja Šumija, Kolizeja, Knafljevega prehoda ali pač Plečnikovega štadiona, stoji tudi za tokratno transformacijo območja okoli železniške postaje. Bo pa v naslednjih štirih dneh in ponovno enkrat konec junija ob popolni zapori Dunajske ceste na ulicah Ljubljane vendarle samo po sebi razvidno, kako malo je dolgovečnemu županu dejansko mar za same prebivalce vsaj te dni na vzhodni in zahodni del razdeljene Ljubljane. 

ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem z dejstvom, da se bomo jutri zbudili v na vzhodni del in zahodni del razdeljeno Ljubljano, v zobeh poskrbel Tomaž Z.  

Vira fotografij: https://www.ljubljana.si/sl/aktualno/srecno-2024https://www.ljubljana.si/sl/aktualno/zapora-nadvoza-nad-dunajsko-cesto/…;

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.