Brezplačno, ne več dolgo
Mestna občina Ljubljana s prvim avgustom širi mrežo parkomatov v conah dve in tri, torej zunaj ožjega mestnega središča. Ti bodo, kot je na redni torkovi tiskovni konferenci MOL povedal vršilec dolžnosti direktorja Javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice Bojan Babič, nameščeni predvsem na območjih cone tri, saj bo le en stal na območju cone dve. Gre za 70 novih parkomatov, ki so jih pravzaprav že postavili: večino v Šiški na območju med Drenikovo in Goriško ulico ter Celovško cesto. Dodatne parkomate so postavili tudi pri Koseškem bajerju, v Rožni dolini, na Viču, v Jaršah, na Poljanah in za Bežigradom. Več Bojan Babič.
Na majski seji mestnega sveta so z glasovi liste župana Zorana Jankovića, Gibanja svoboda in Socialnih demokratov potrdili tudi dvig cen parkiranja v Ljubljani. Cena parkiranja se je povsod dvignila za deset centov. V coni ena parkiranje tako stane evro in 30 centov, v coni dve 80 centov, v coni tri pa 50 centov. Poleg tega so v coni ena podaljšali plačljivo parkiranje ob sobotah: namesto do 15. ure je parkiranje v centru mesta ob sobotah plačljivo do sedmih zvečer. Tako kot je maja Bojan Babič utemeljeval podaljšanje plačljivega parkiranja ob sobotah, je včeraj tudi župan Janković zatrdil, da gre pri širjenju območij plačljivega parkiranja za ukrep, za katerega so zaprosili občani sami. Dnevni migranti v prestolnico po trditvah župana namreč jemljejo prostor prebivalcem, rešitev za to pa je uvajanje dodatnih parkirnin.
Za komentar logike občine smo prosili Simona Koblarja z Urbanističnega inštituta Republike Slovenije.
O situaciji smo se prepričali na terenu. Stanovalka Nanoške ulice v Rožni dolini, kjer bodo z avgustom začeli obratovati novi parkomati:
Krivi so seveda študentje:
Na Nanoški ulici se je tudi že zgodilo, da so bile zasedene intervencijske poti!
Kaj storiti?
Proti postavitvi so se v občinskem svetu opredelili v opozicijskih strankah. Razloge za to našteje vodja svetniškega kluba Levice Urška Honzak.
Kakor meni Urška Honzak, občina denarja od parkirnin ne uporablja transparentno.
Urbanist Simon Koblar se sicer strinja, da je segment ljudi, ki se vsak dan vozi v Ljubljano, prisiljen v uporabo osebnega avtomobila in da ima postavitev parkomatov nanje negativen vpliv. Toda strošek, ki ga predstavlja parkirnina, je proti strošku osebnega avtomobila zanemarljiv.
Izjava
Prav tako bi lahko občina javne površine izkoristila bolje kot za parkirišča.
Ena od možnosti je uporaba parkirišč P+R oziroma Park and Ride, kjer se avto parkira na brezplačnem parkirišču in nato koristi javni mestni prevoz. Ta koncept je po mnenju Koblarja z okoljskega vidika napačno zastavljen.
Nasploh je raba avtomobila za krajše razdalje neracionalna.
Parkirna politika bi morala iti z roko v roki z drugimi ukrepi; podražitve parkirnin zato ne morejo biti edini način reševanja mobilnosti v Ljubljani.
S tem se strinjajo tudi v Levici.
Veliko bi za prehod z rabe avtomobilov na javni prevoz ali kolo lahko storili tudi delodajalci v večjih mestih.
Mestna občina Ljubljana se tako, vsaj za dnevne migrante, poslužuje bolj palice kot korenčka. S podražitvijo sicer želi zmanjšati zgoščenost prometa v prestolnici, istočasno pa ne poskrbi, da bi bil javni prevoz kot alternativa boljša ali primernejša izbira od osebnega avtomobila.
Vir slike: wikimedia commons/wikimedia commons
Dodaj komentar
Komentiraj