14. 3. 2017 – 17.00

Civilni nadzor za Drugi tir

Audio file

Svet za civilni nadzor projekta Drugi tir je pripravil predlog zakona o gradnji in financiranju gradnje proge Koper-Divača, s katerim želijo preprečiti, da bi vlada izbrala neustrezno in drago varianto financiranja. Hkrati predpostavljajo, da je potreben nadzor tako tehnične izvedbe, kot organizacijskih in pravnih aspektov samega projekta.

Cilj zakona je, da se pri sami organizaciji gradnje po zgledu prakse iz drugih držav članic Evropske unije zagotovi najbolj učinkovit način organizacije, hkrati pa se zagotovi vire financiranja za gradnjo na način, ki ne bo prekomerno obremenil državnega proračuna in davkoplačevalcev.

Finančne rešitve, ki jih predlagajo v predlogu zakona zavračajo oblike javno-zasebnega financiranja in dajejo prednost javnemu financiranju.  V predlogu zakona predlagajo, da bi celotno organizacijo gradnje in financiranja gradnje proge Koper - Divača po naročilu Republike Slovenije izvedla gospodarska družba Slovenske železnice - Infrastruktura. Tako bi bili Republika Slovenija kot naročnik in Slovenske Železnice - Infrastruktura kot prejemnik naročila v pogodbenem odnosu.

Finančna sredstva bi bila po predlogu pridobljena predvsem iz virov koncesijske dajatve in dividend, ki jih v proračun plačuje družba Luka Koper, iz plačil uporabnine železnice in zvišanih trošarin na motorna goriva v višini enega centa na liter goriva.

Jože Damijan, član sveta in ekonomist poudarja da je eden izmed poglavitnih namenov tako samega sveta kot tudi zakona izpostaviti pomen javnega financiranja.

Izjava.

Damijan izpostavi tudi razliko med javnim dolgom in javno garantiranim dolgom. Slednji namreč pride v poštev pri financiranju, kakršno je predlagano v predlogu zakona.

Izjava.

Damijan poudarja, da je projekt finančno izvedljiv, omeni pa tudi možnost, ki jo vlada še vedno obravnava kot sprejemljivo in to je javno-javno partnerstvo s Madžarsko:

Izjava.

Člani Sveta so svoj predlog Zakona ob predstavitvi javnosti poslali tudi vsem poslanskim skupinam, pred tem pa so že prisostvovali na posameznih sejah odborov. Svoje mnenje je z nami delil poslanec vladajoče Stranke Modernega Centra in predsednik odbora za infrastrukturo, okolje in prostor Igor Zorčič.

Izjava.

Za stališče smo povprašali tudi v stranki Socialdemokratov, vendar smo ostali brez odgovora. Stranke svojih stališč javnosti sicer še niso predstavljale, ker naj bi predlog zakona prejele šele pred kratkim. Možnost sodelovanja so sicer nakazali v opozicijski Združeni levici, ker naj bi se ponujeni predlog v mnogih delih skladal z njihovimi v preteklosti predstavljenimi pobudami. Več Matej Vatovec, poslanec Združene levice.

Izjava.

V iniciativi Svet za civilni nadzor zaenkrat načrtujejo predvsem pogovore v strankarskih pisarnah glede podpore njihovemu predlogu. Skupini tako ostajata dve možnosti: ali v državni zbor njihov predlog vloži kateri od poslancev, ali pa zberejo dovoljšnje število podpisov. Skupina je sicer predlog zakona že poslala predsedniku Državnega zbora. Ta  mora sedaj določiti rok, do kdaj je potrebno nabrati 5000 podpisov, da lahko o predlaganem zakonu glasujejo poslanci.

OFFsajd sta pripravila Jošt in vajenka Rina

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.