19. 8. 2020 – 17.00

Ljubljana, kdo bo tebe obiskoval?

Audio file

Ljubljana, kdo bo tebe obiskoval? V nasprotju z obalnimi občinami ter zdraviliškimi kraji turistični boni ljubljanskemu turizmu niso močno pomagali. Medtem ko je Ptuj predvsem na račun Term Ptuj sedemdesetodstotno zaseden, močno pa so zasedene tudi nastanitve na Gorenjskem, v Posočju in na Obali, je število domačih gostov v Ljubljani nizko, tujih gostov pa je seveda izredno malo. Lani je do 12. avgusta bilo opravljenih 51.700 nočitev, letos pa 16.600, torej več kot dve tretjini manj. V primerjavi z lanskim julijem, ko je v Ljubljani prenočilo 3.193 domačih gostov, jih je letos prenočilo 40 odstotkov več, torej 4.470. Vendar pa teh 4.470 gostov še vedno predstavlja le 14 odstotkov vseh gostov. Odvisnost od tujih gostov Ljubljani izredno škodi, še posebej glede na negotovost obuditve že tako slabih letalskih povezav. Kot posledica odsotnosti tujega obiska so močno padle tudi cene hotelov, tudi za polovico. Trije izmed 22 hotelov, katerih statistiko spremlja Javni zavod Turizem Ljubljana, so se odločili, da letos poleti ne bodo obratovali. Poleg teh treh hotelov pa se je zaprlo oziroma spremenilo v najemniška stanovanja tudi okrog 100 stanovanj, ki jih je bilo pred tem mogoče najeti na platformi Airbnb. To predstavlja skorajda 50-odstotno zmanjšanje števila Airbnb stanovanj v Ljubljani. 

Nina Kosin, predstavnica Javnega zavoda Turizem Ljubljana, predstavi zasedenost hotelov v mesecu juliju. 

izjava 

Število slovenskih turistov, ki prenočujejo v Ljubljani, se je sicer v primerjavi z lanskim letom povečalo, a še vedno predstavlja le 14 odstotkov nočitev. Med tujimi gosti pa prevladujejo Nemci, Avstrijci, Hrvatje in Nizozemci. Nina Kosin o sestavi obiskovalcev, ki so julija prenočili v Ljubljani. 

izjava

Problem obiskovalcev, ki Ljubljano le prečkajo na poti do dopusta na morju, ostaja. Nina Kosin o treh vrstah letošnjih obiskovalcev iz tujine. 

izjava 

Med novimi gosti, takimi, ki zaradi potovalnih restrikcij niso mogli v druge države in so prvič prispeli v Slovenijo, so po podatkih ljubljanskega turistično informativnega centra bili predvsem Madžari in Švicarji. 

Polona Frelih, predstavnica za stike z javnostjo Turistične zveze Slovenija, poda na splošno optimistično oceno letošnje turistične sezone, a opozori na spremembe turističnih trendov, ki škodujejo ljubljanskemu turizmu. 

izjava 

Poleg tega, kdaj bodo Ljubljano lahko obiskale večje skupine turistov, je neznano tudi, kdaj bo v Ljubljani glede na trenutni trend virtualnih konferenc lahko ponovno zaživel kongresno-poslovni turizem. Polona Frelih svetuje, naj se zaradi teh neznank Ljubljana preusmeri v večje privabljanje domačih turistov.

izjava 

Domače goste bi lahko privabili muzeji kot epidemiološko varen način preživljanja prostega časa. Nejc Kovačič, svetovalec za odnose z javnostjo v Muzeju in galerijah mesta Ljubljane, primerja letošnjo in lansko obiskanost Mestnega muzeja Ljubljana. 

izjava 

Za primerjavo: letošnje poletje je Mestni muzej obiskalo 3.500 domačih in 800 tujih, lani pa 8000 domačih in 5.000 tujih obiskovalcev. Povečanje obiska od julija dalje Kovačič pripisuje temu, da so se ljudje najprej naužili restavracij, sedaj pa hrepenijo po kulturnih prireditvah v živo. Tudi anketa Kina Šiška potrjuje, da so ljudje naveličani spletnih prenosov kulturnih dogodkov in imajo raje obiske v živo. Kovačič o vladnih ukrepih, ki bi olajšali organizacijo vodenj in drugih kulturnih dogodkov. 

izjava 

Turistična zveza Slovenije ocenjuje bone kot pozitiven ukrep, ki je mnogo pripomogel k trenutnemu stanju, a si želijo še nadaljnje pomoči turizmu, predvsem vodičem, gostincem in hotelom. Septembra bo potekal posvetovalni sestanek med vlado, Turistično zvezo Slovenije in drugimi, po katerem bo turistična zveza oblikovala konkretne predloge nadaljnjega reševanja turizma. Morebiti bodo oblikovali boljšo strategijo, ki bo uspela pomagati celotnemu turizmu, tako na nivoju regionalne pomoči kot pri razporeditvi sredstev po sektorjih turizma. Turistični boni namreč pripomorejo le že dolgo popularnim destinacijam, uporabimo pa jih lahko le za nočitve, ne pa za poslovni turizem ali obisk kulturnih in športnih aktivnosti. 

 

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj