13. 10. 2022 – 17.00

Po obvozih vendarle do blejske obvoznice

Audio file

Ko pri infrastrukturnem projektu od ideje do začetka realizacije traja še posebej nenavadno dolgo, radi rečemo, da bodo ljudje po desetletjih končno dočakali, karkoli pač že čakajo leta in leta in leta ... V današnjem OFFsajdu, ki bo lokalne narave, lahko zatrdimo: Blejci in Bohinjci, ki so v turistični sezoni čakali predvsem v zastojih, vijočih se med krožiščem v Lescah in naprej od Vile Bled v obeh smereh, bodo po desetletjih končno dočakali južno blejsko obvoznico!

Da bodo z deli pri prvi fazi gradnje južne razbremenilne ceste vendarle začeli v kratkem – še letos –, je postalo jasno, ko je gradbeno dovoljenje, ki ga je upravna enota v Radovljici izdala že aprila, postalo pravnomočno. Pritožbo, ki je zadrževala pravnomočnost, so namreč uspešno razrešili, pove blejski župan Janez Fajfar, ki to funkcijo opravlja že četrti mandat, od leta 2006.

Izjava

Direkcija za infrastrukturo, ki vodi projekt izgradnje, je izvajalca del, Gorenjsko gradbeno družbo, v prvi fazi že izbrala in z njim podpisala pogodbo. Njena vrednost znaša 6,4 milijona evrov, pogodbeni rok pa se izteče 19 mesecev po dnevu, ko bo zasajena prva lopata. Prva faza južne blejske obvoznice obsega obnovo regionalne ceste Lesce - Bled z rekonstrukcijo križišča na Betinu. Med drugim sta predvideni novogradnja spiralnega dvopasovnega krožišča in izgradnja premostitvenega objekta z regulacijo potoka Rečica. Prvi fazi bosta nato sledili še druga in tretja, v sklop katerih spadata odkop do predora Straža in cesta čez Mlinsko polje.

Traso južne razbremenilne ceste je blejski občinski svet zakoličil julija 2020. Takrat so svetniki ponovno izglasovali, da je obstoječa trasa, ki so jo z občinskim podrobnim prostorskim načrtom potrdili že leta 2013, primernejša od tiste, ki so jo predlagali predstavniki Civilne iniciative Mlino. Član civilne iniciative, ki je želel ostati neimenovan, pojasni, zakaj so se organizirali v nasprotovanju izbrani trasi.

Izjava

Audio file
31. 8. 2017 – 17.00
O (ne)delovanju bohinjskih hotelov

Na julijski seji občinskega sveta so strokovnjaki pojasnjevali, da bi bila trasa, za katero so se zavzemali v Civilni iniciativi Mlino, za okoli pet milijonov dražja, saj bi bila nekaj sto metrov daljša. Fajfar pravi, da so z Direkcijo za infrastrukturo z lokalnim prebivalstvom vodili dialog in na koncu sprejeli odločitev, ki ji je nasprotovalo najmanj ljudi. Kdaj pa bo južna blejska obvoznica dokončana?

Izjava

Ocena vrednosti celotne gradnje južne blejske obvoznice, ki se je Fajfar v izjavi ni spomnil, je 39 milijonov evrov ...

Izjava

Južna razbremenilna cesta bo rešila zlasti dve ključni prometni težavi: gnečo v času turistične sezone, ko se v obe smeri pelje tudi do 25 tisoč vozil na dan, in transport težkega tovora iz Bohinja neposredno po glavni prometni žili, državni cesti čez center Bleda. To bo posledično blagodejno vplivalo na večkrat letno onesnaženo Blejsko jezero. O blejski pridobitvi za občino Bohinj pa njen župan Jože Sodja.

Izjava

Audio file
24. 3. 2020 – 10.05
Beli labodi na rdeči gladini

Zdi se, da so Blejci in Bohinjci južno blejsko obvoznico čakali toliko časa, da so nad njo že malodane obupali. Prvi načrti za izbor koridorja so namreč nastali že leta 1955, ideja pa sega še v čas pred tem. Fajfar za konec na kratko o dolgi zgodovini prizadevanj za razbremenitev »turističnega bisera«.

Izjava

OFFsajd sta pripravila vajenec Peter in Fabjan.

Naslovna fotografija: foto - Maddalena Santi, MIBACT; original - Ratomir Pešić: Bled Jugoslavija (1958), arhiv Museo Nazionale, Collezione Salce, Trbiž

Aktualno-politične oznake

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.