Poslanski odpustek avtomobilski industriji

Aktualno-politična novica
4. 2. 2016 - 17.00
 / OFFsajd

Evropski poslanci niso izglasovali veta na zakonske luknje v novih pravilih, ki regulirajo izpuste škodljivih plinov v prometu. Čeprav so evropski birokrati o omejitvah na izpuste diskutirali že pred desetletjem, so bili prisiljeni doseči dogovor potem, ko je čez lužo izbruhnila afera Volkswagen. Avtomobili bodo na novih testih smeli od leta 2017 naprej sedaj veljavne omejitve preseči za dvakrat, po letu 2021 pa za 50 odstotkov.

Omejitve izpustov so določene s tako imenovanim standardom Euro 6, ki je začel stopati v veljavo konec leta 2014. Ta standard so avtomobili sposobni izpolnjevati zgolj v laboratorijih na standardiziranem testu, ki ni bil primerljiv z resničnimi razmerami na cestah. Nov način testiranja, primerno imenovan “Test resničnih emisij vožnje”, je bil sprejet pod pritiskom javnosti kmalu potem, ko se je izvedelo, da je nemški avtomobilski velikan Volkswagen goljufal pri testiranjih. Stara regulacija je že dve desteletji veljala za neustrezno, vendar je bila njena zamenjava zaradi močnih gospodarskih interesov možna šele sedaj. Da izkupiček z okoljevarstvenega vidika ni prav dober, pojasni sociolog Andrej Brglez.

Izjava

Pri tempu uveljavljanja novih pravil pa so se politiki v Bruslju znašli pod velikim pritiskom, naj avtomobilskim proizvajalcem pustijo nekajletno kršenje pravil. Žgoča tema je razdelila evropski parlament. Poleg največje skupine v parlamentu, desnosredinske evropske ljudske stranke, so k potrditvi glasove prispevali še razdeljeni socialisti in liberalci. Na podlagi katerih pritiskov?

Izjava

Spomnimo, zaradi visokih standardov ZDA so bili Volkswagnovi dizelski avtomobili opremljeni z računalniškim programom, ki je zaznal, kdaj je avtomobil na testiranju in je takrat spremenil režim delovanja. V tem režimu je avtomobil na račun manjše zmogljivosti in varčnosti zmanjšal izpuste zdravju škodljivih dušikovih oksidov pod zakonsko določene meje. Zakaj pa se v Evropi vozimo na dizelski pogon, pojasni Brglez:

Izjava

Škodljivosti izpustov, ki jih proizvajajo sodobni avtomobili, se pogosto ne zavedamo. Poleg ogljikovega dioksida, o katerem pogosto govorimo zaradi njegovega vpliva na segrevanje ozračja, avtomobili proizvajajo tudi zdravju škodljive snovi. Za razliko od starih dizelskih avtomobilov so ti izpusti nevidni.

Izjava

Offsajd je pripravil vajenec Gal

 

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.