Salus populi suprema lex esto*
*Blaginaj ljudstva je najvišji zakon
V današnjem lokalnem OFFsajdu nadaljujemo z včerajšnjo temo, to je izgradnja povezovalnega kanalizacijskega kanala C-0 med Vodicami in Medvodami na severu ljubljanske kotline s centralno ljubljansko čistilno napravo v Zalogu. Izgradnja cevovoda je del največjega komunalnega projekta v Sloveniji. Projekt povzame direktor investitorja, Javnega podjetja vodovod kanalizacija Snaga, krajše VOKA Snaga, Krištof Mlakar.
Kot smo slišali včeraj, ima projekt kar nekaj precej glasnih nasprotnikov. To velja predvsem za del cevovoda, ki poteka po strogo vodovarstvenem območju vodovodnega zajetja Kleče. Cevovod bo prečkal približno štiri kilometre širok pas pretežno kmetijskih zemljišč na ravnici na južnem bregu Save med Brodom in Ježico oziroma Črnučami. Trasa cevovoda je od črpališča oddaljena približno en kilometer in po mnenju nasprotnikov predstavlja nevarnost največjemu ljubljanskemu viru pitne vode. Mlakar se z očitki ne strinja.
Na VOKA Snaga menijo, da zaradi načina gradnje najbolj problematičnega odseka cevovoda nevarnosti za onesnaženje podtalnice ni.
Okoljski pomisleki gradnje niso ustavili. Kot trdijo na VOKA Snaga, imajo sedaj vsa potrebna okoljska dovoljenja in vseh pet potrebnih gradbenih dovoljenj. Je pa bilo zato toliko več zamud zaradi nasprotovanja lastnikov kmetijskih zemljišč, zaradi česar gradnja pri Ježici že dobro leto stoji.
Cevovod sicer poteka po zemljišču v lasti občine. Večinoma gre za makadamsko cesto, cevovod pa je zgranjen pod njo. Pri gradnji je zato cesta izkopana v globino približno štirih metrov. Delovni stroji ob strani potrebujejo dovozno cesto do delovišča, ta pa poteka po zemlji lokalnih kmetovalcev. Kot smo slišali včeraj, ti menijo, da občina oziroma njeno podjetje VOKA Snaga za to nima dovoljenja, kar Mlakar zavrača.
Na ježiškem koncu so lastniki zemljišč pred enim letom uspešno prekinili gradnji. Izgrajeni del cevooda se konča nekaj sto metrov naprej od črnuškega mosta. Ob njegovem koncu najdemo opozorilo varnostne službe, ki so jo lastniki najeli, da bi preprečili ponovno odprtje delovišča. Enega izmed budnih čuvajev smo na obhodu srečali tudi ob ogledu terena v pripravi za to oddajo.
Kljub tem zastojem gradnja cevovoda C-0 počasi napreduje. Krištof Mlakar opiše trenutno stanje napredka gradnje.
Če je bila gradnja pri Ježici ustavljena, se je pred dobrim mesecem začela gradnja na drugem koncu odseka Brod - Črnuški most, in sicer pri nekdanjih skladiščih municije na Rojah. Dnevno izgradijo okoli šest metrov cevodovoda. Ali pri tem kršijo omejitve, ki jim jih nalaga dovoljenje o služnosti poti, je težko oceniti. Čeprav je cesta res ožja od dogovorjenih šestih metrov, je poleg nje velik kup odstranjene ruše, ki to širino najverjetneje znatno presega. Del cevovoda, ki je bil zgrajen že pred enim oziroma dvema letoma, je na drugi strani saniran in sledu gradnje ni videti, tako da tam polja segajo vse do ceste, pod katero se nahaja cevovod.
Okoliških prebivalcev delovišče sicer očitno ne moti. Večina izmed tistih, s katerimi smo govorili, namreč ni vedela, da grabišče sploh obstaja, in nihče ni vedel, kje natančno se nahaja. Večina jih je mislila, da gradbenih strojev že eno leto ni. Sicer na območju veliko več težkega prometa, prahu in hrupa povzroči bližnji peskokop, ki se je v zadnjih petih letih močno razširil. Tudi strahovi pred onesnaženjem med lokalnimi prebivalci niso tako razširjeni, kot se morda zdi iz medijev.
Dodaj komentar
Komentiraj