Več plačila za manj dela
Nemški sindikat IG Metall je začel z enotedensko stavko. Zahteva namreč 6-odstotno zvišanje plač in možnost dveletnega 28-urnega delavnika za tiste delavce, ki morajo skrbeti za otroke ali sorodnike, ne da bi se jim pri tem bistveno znižala plača. Že prejšnji teden je opozorilno enodnevno stavko izvedlo okoli 2500 delavcev Porscheja v Stuttgartu in 600 delavcev proizvajalca avtomobilskih delov ZF. Tokratne stavke se bo po ocenah sindikata udeležilo okrog 700.000 delavcev, zaenkrat pa jih v stavki sodeluje 15 tisoč. IG metal združuje delavce v kovinarski in strojni industriji, med drugim tudi delavce v avtomobilski industriji. Z nekaj več kot 2 milijona člani je največji sindikat v Evropi.
Obe zahtevi predstavi Wolfgang Schroeder z Univerze v Kasslu. Kot izpostavi, je pri zahtevi za 28-urni delavnik vprašanje, kdo in na kakšen način bi ga financiral.
Pri zahtevi za možnost 28-urnega delavnika je namreč pomembno, da bi bili ti delavci vsaj deloma plačani tudi za razliko do 35-urnega delavnika, torej dela, ki ga ne opravljajo.
6-odstotno povišanje plač, ki ga zahtevajo delavci, je po mnenju Schroederja upravičeno, čeprav ima železarska industrija, kamor sodi tudi del delavcev avtomobilske industrije, glede na ostale sektorje relativno višje plače.
Plače v Nemčiji so na splošno v primerjavi s plačami drugih držav Evropske unije nižje glede na produktivnost. Na začetku leta 2000 so s tako imenovanim tripartitnim sporazumom med sindikati, delodajalci in vlado namreč prekinili povezavo med rastjo plač in rastjo produktivnosti. Zakaj se je takšen ukrep takrat zdel sprejemljiv, razloži Gustav Horn iz fundacije Hans-Boeckler.
Sindikati so sicer v tem času doživeli več sprememb. Schroeder predstavi kratek pregled pomena sindikatov in neenakomerne porazdeljenosti moči med delavci različnih sektorjev.
Zakonsko določeno minimalno plačo je Nemčija uvedla šele leta 2015. Razloži Schroeder.
Nemški sindikati se v zadnjem času soočajo z upadom članstva. Na to se med drugim odzivajo s povezovanjem manjših sindikatov v večje, a to ima tudi negativne posledice, razloži Schroeder.
V nasprotju s splošnim trendom upadanja članstva sindikatov pa sindikatu IG Metall članstvo narašča.
Stavke so danes potekale v tovarni Porscheja v Stuttgartu ter v več tovarnah avtomobilističnih delov v Berlinu in na zahodu Nemčije. Za jutri so stavke napovedane tudi na Bavarskem, kjer med drugim domujeta BMW in Siemens.
Dodaj komentar
Komentiraj