26. 1. 2017 – 17.00

Veliki načrti za Ljubljano

Audio file

Na včerajšnji novinarski konferenci ljubljanskega župana Zorana Jankovića je ta za prihodnje leto v prestolnici napovedal pol milijarde nepremičninskih projektov. Prvi izmed projektov, ki so stekli v zadnjem letu, je Deltin Hotel Internacional, katerega gradnja poteka na Bavarskem dvoru. Napovedan je začetek gradnje večnamenskega novega Kolizeja, za katerega so zemljišče kupili južnoafriški investitorji Greenbay Properties. Župan je omenil tudi nov Špar center v Šiški, Plečnikov stadion, gradnjo Ikeine prodajalne ter logistični center ob Letališki cesti. Premike si obeta tudi v že dlje časa trajajočih projektih, med drugim v trgovinskem centru Stožice. Največ pozornosti pa zbujata dva projekta, in sicer načrt za gradnjo garažne hiše pod tržnico v središču mesta ter načrti za Potniški center Ljubljana Emonika. Za slednjega naj bi že imeli novega investitorja.

Nova parkirna hiša je načrtovana pod mestno tržnico, v njej pa je predvidenih 480 parkirnih mest. Vrednost projekta je ocenjena na 31,4 milijona evrov. Parkirna hiša ima že od napovedi pričetka gradnje leta 2007 mnoge nasprotnike. Župan trdi, da je za pričetek gradnje potrebno le še okoljevarstveno soglasje Agencije Republike Slovenije za okolje.

Problematik, ki jih izpostavljajo nasprotniki gradnje, je več. Mirko Brnič Jager, svetnik SDS-a v svetu MOL-a in arhitekt, najprej izpostavi škodo, ki bi jo lahko gradnja prinesla okoliški srednjeveški in baročni Ljubljani.

Izjave

Projekta prav tako ne podpira svetnica Združene levice v Mestnem svetu MOL-a Nataša Sukič, saj meni, da bi takšen poseg v središču mesta ogrozil ne le okoliško arhitekturo, ampak tudi arheološke ostanke samostana, ki se nahajajo pod mestno tržnico.

Izjava

Poleg kulturno-varstvenega aspekta, zaradi katerega nasprotuje gradnji parkirne hiše, Nataša Sukič izpostavlja tudi, da je sredstev, namenjenih za ta projekt, v letošnjem letu preveč.

Izjava

Pomemben problem pa predstavlja tudi prometna ureditev ljubljanskega mestnega središča. MOL že dlje časa stremi k zmanjšanju zasebnih prevoznih sredstev v centru. Gradnja parkirne hiše na takšni lokaciji pa bi prometa v središču mesta kvečjemu spodbudila, kar je tudi eden izmed razlogov za nasprotovanje opozicije. Lista Zorana Jankovića in Stranka modernega centra za komentar nista bili dosegljivi.

Duhove že skoraj deset let buri tudi projekt Emonika. Korenine načrtovanj novega centra za potniški promet segajo še v župansko kampanjo Danice Simšič. Začetke komentira novinar Dnevnika Peter Pahor.  

Izjava

Po izvolitvi Zorana Jankovića, so se razmere za izvedbo projekta spremenile, prav tako se je pričel spreminjati koncept. Več o tem Peter Pahor:

Izjava

Po mnenju Pahorja je pomembno vlogo pri večletnih komplikacijah za izvedbo projekta povzročila tudi nezainteresiranost Slovenskih železnic.

Izjava

Glavni investitor projekta Trigranit se je že pred štirimi leti poskušal umakniti iz projekta, saj mu občina ni dopuščala odstopanj od izvedbe projekta. Več pove Pahor:

Izjava

Trigernit naj bi zdaj projekt prodal novemu investitorju. Po besedah župana Jankovića je to južnoafriški investitor, katerega imena zaradi nezaključenih pogodb še ni želel imenovati. Svoje dvome o gladkem poteku projekta v tem letu izrazi Pahor:

Izjava

Zoran Janković trdi, da tako Slovenija kot prestolnica postajata zanimivejša za nepremičninske investicije. Predrag Todić z nepremičninske agencije Nepremičnine Ljubljana se strinja, da je trg za stanovanjske projekte, kot so Šumi, Kolizej in Belle vie Tivoli, ugoden. Predvsem zato, ker v Ljubljani primanjkuje bolj luksuznih stanovanj v centru mesta:

Izjava

Nekoliko drugačna pa je slika na trgu poslovnih nepremičnin. Nekateri izmed napovedanih projektov, med drugim Emonika, vključujejo tudi oziroma predvsem te. Todić izpostavlja, da sta na trgu poslovnih nepremičnin ekonomika in pričakovanje prihodnjega gospodarskega stanja mnogo pomembnejša kot na stanovanjskem trgu:

Izjava

 Offsajd sta pripravila vajenka Rina in Zwitter.

Aktualno-politične oznake

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.