20. 1. 2020 – 17.00

Zenica trans

Audio file

Delavci Javnega komunalnega podjetja Zenicatrans za prevoz potnikov so ponovno začeli z gladovno stavko, hkrati že enaindvajseti dan blokirajo avtobusno postajo v Zenici. Za blokado avtobusne postaje so se odločili, ko je kantonalni davčni urad s koncem leta blokiral račun podjetja, saj ta uradu dolguje okrog štiri milijone mark oziroma okrog dva milijona evrov. Občinsko sodišče v Zenici je sicer po današnji obravnavi odločilo, da je stavka delavcev nezakonita in jim naložilo odblokado avtobusne postaje. Sindikat delavcev Zenicatransa stavke namreč ni prijavil, saj delavci trdijo, da ne gre za stavko, ampak gladovno stavkajo kot posamezniki, za blokado pa so se odločili, da bi opozorili na stanje v podjetju, ki jim ne omogoča opravljanja dela. Avtobusi so ostali brez goriva, saj dobavitelji ob bojazni, da bo podjetje šlo v stečaj in bodo ostali brez plačila, ne želijo več točiti goriva brez vnaprejšnjega plačila. Dogajanje strne novinar časnika Oslobođenje Mirza Dajić, ki prebiva v Zenici.

Izjava

Enajstega januarja so gladovno stavko delavci prekinili, saj sta Stranka demokratske akcije in Zveza za boljšo prihodnost obljubljali, da bosta na izrednem zasedanju mestnega sveta sprejeli amandma na mestni proračun, ki bi zagotovil milijon in pol evrov za preživetje podjetja Zenicatrans. Vendar je na zasedanju župan Fuad Kasumović zavrnil amandmaje drugih strank in za Zanicatrans predlagal namenitev zgolj 250 tisoč evrov. V zameno mestni svet sploh ni potrdil proračuna za leto 2020. Kasumović je na volitvah leta 2016 zmagal kot neodvisen kandidat, čeprav je bil prej član Stranke demokratske akcije. Ta je ena treh velikih strank v Bosni in Hercegovini, organiziranih po etničnem principu, predstavljala pa naj bi interese Bošnjakov. Situacijo v zeniškem svetu razloži Dajić.

Izjava

Ker podjetje ni dobilo niti centa, da bi lahko vsaj začasno začelo ponovno obratovati, so delavci danes ponovno začeli z gladovno stavko. Predsednik sindikata delavcev Zenicatransa Husein Sarvan opiše potek gladovne stavke in poudarja, da ne gre za klasično stavko, saj so delavci tako ali tako ostali brez dela, torej dela niso mogli prekiniti z organizacijo stavke.

Izjava

Kljub temu je občinsko sodišče “stavko” razglasilo za nelegalno, pri tem pa sindikat na obravnavi sploh ni dobil priložnosti za predstavitev svojega stališča, opiše Sarvan.

Izjava

Mestne oblasti denarja niso odstopile Zenicatransu, namesto tega so zagotovile obratovanje nekaterih avtobusnih linij s pomočjo dveh privatnih avtobusnih prevoznikov. Kot trdi Sarvan, sta lastnika obeh podjetij člana Stranke demokratske akcije.

Izjava

Privatni prevozniki tako že višajo cene kart.

Izjava

Mirza Dajić sicer trdi, da je bilo podjetje Zenicatrans, ki je v lasti občine, slabo upravljano in se je zaradi tega zadolžilo.

Izjava

Po drugi strani Sarvan razlaga, da je stečaj podjetja načrt župana, da bi posel zagotovil privatnikom. Del podjetja Zenicatrans za tovorni promet je bil privatiziran že leta 2003, njegovi zaposleni pa so danes ob propadu podjetja že na cesti.

Izjava

Že od leta 1996 imajo po Sarvanovem mnenju vladajoče stranke isti cilj.

Izjava

 

Aktualno-politične oznake

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.