.com je zlato
V devedestih letih je interent doživel svojo kambrijsko revolucijo. Amerika je šla online. Online ni bil zgolj hobi, ampak je postal posel. Internet se je, ko je zapustil balonček raziskovacev in geeekov, z vrtoglavo hitrostjo raširil v domove ameriškega srednejga razreda, hkrati pa se je s prav tako vrtoglavo hitrostjo komercializiral. Vsi so vedeli, da se odpirra nov teritorji gospodarske dejavnosti, a kaj ima vrednost in kakšno ni vedel še nihče. Ko se je desetletje bližalo koncu je Ameriko zajela mzlica kupovanja internetnih podjetji. Podjetja, ki nikoli niso mogal upati, da bodo ustvajal dobiček so bila vredan več kot milijardo dolarjev. Balonček se je razpočil leta 2000, ko je veliko podjetji popadlo, tista ki pa so preživela so izgubila večino svoje tržen vrednosti. To je zgodovina, ki je bila zapisna v prvih letih po poku balona. A dvajset let kasneje so nekatera izmed njih, ko na primer Amazon dosegla in presegle svoje obljube. Siliciejva dolina je danes veliko drugačna kot v devedestih letih. Namesto vedno novih statupov imao danes nekaj uvelavlenjih megakoroparciji, ki obladujeo tehnološki sektor. A v vseh teh spremembah ostaja gospodarski model Silcijev doline zelo podoben kot nekoč. Zakaj ga torej ni mogoeč ponoviti?
Dodaj komentar
Komentiraj