Avokado na dan, brezskrbno na stran

5. 1. 2021 - 7.05

Nova raziskava Univerze v Illinoisu, objavljena v zborniku Journal of Nutrition, kaže, da vsakodnevno uživanje avokada lahko pripomore k boljšemu zdravju črevesja. V dvanajsttedenski raziskavi so pri odraslih s prekomerno telesno maso opazili, da sta se zaradi uživanja avokada povečali koncentracija in pestrost določenih črevesnih bakterij in njihovih presnovnih produktov. Razvidna je bila tudi nižja koncentracija z blatom izločenih žolčnih kislin.

Avokado je sadež z visoko vsebnostjo prehranskih vlaknin in enkrat nenasičenih maščobnih kislin. Znanstvenice in znanstveniki so z raziskavo želeli preveriti, kako te snovi vplivajo na črevesno mikrobioto in njene presnovke. Raziskava je vključevala sto triinšestdeset zdravih odraslih posameznic in posameznikov s prekomerno telesno maso, starih med petindvajset in petinštirideset let. Razdeljeni so bili v dve enako veliki skupini. Udeleženkam in udeležencem za namen raziskave sicer ni bilo treba omejiti ali prilagoditi izbire in količine vnosa hranil. Izjema je bil en predpisan dnevni obrok, ki so ga za namen raziskave pripravili preiskovalci in preiskovalke. Skupini sta dobili obrok z enako količino kalorij, vendar s to razliko, da je bil v obrok prve skupine vselej vključen avokado, v obrok druge pa ne. V času raziskave so vsem preiskovankam in preiskovancem redno jemali vzorce krvi, urina in blata ter spremljali njihove prehranske dnevnike, kamor so beležili sleherni zaužit prigrizek.

Kaj vse doleti košček kruha na poti od ust do anusa
 / 31. 1. 2019

Raziskovalke in raziskovalci so ugotovili, da imajo tisti, ki so bili dnevno deležni obrokov z avokadom, večjo pestrost črevesnih mikrobov v primerjavi s preiskovankami in preiskovanci druge skupine, ki avokada niso zaužili. V blatu prve skupine so bili namreč v večji meri prisotni raznoliki sevi bakterij iz rodov Faecalibacterium in Alistipes ter družine Lachnospira, ki razgrajujejo vlaknine in proizvajajo presnovke za ohranjanje zdrave črevesne funkcije. Primer presnovka je ocetna kislina, ki ga bakterije iz rodu Faecalibacterium pretvarjajo v masleno kislino. Ta je povezan z zvišanjem koncentracije glutationskih antioksidantov v črevesju in posledičnim zmanjšanjem vnetja okoliškega tkiva.

Pri uživalkah in uživalcih avokada so izmerili nižjo koncentracijo žolčnih kislin in povečano koncentracijo z blatom izločenih kratkoverižnih maščobnih kislin. Ob večjem izločanju maščobnih kislin se te med potovanjem po tankem črevesju absorbirajo v manjši meri, kar lahko pripišemo ravno zmanjšanemu izločanju žolčnih kislin, ki sicer sodelujejo pri absorpciji maščob.

Vpliv črevesne mikrobiote na okrevanje po obsevanju
 / 4. 11. 2020

Zaključimo lahko, da enkrat nenasičene maščobne kisline, prisotne v avokadu, ugodno vplivajo na povečanje raznolikosti mikrobiote v črevesju. Vlaknine omenjenega sadeža glede na raziskavo tudi povečujejo koncentracijo z blatom izločenih maščob in žolčnih kislin. Vse to ugodno prispeva k zmanjšanju pojava črevesnih vnetij in obolenj, ki pestijo Zahodni svet. Seveda pa bodo potrebne nadaljnje raziskave, ki bodo dognanje preučile na bolj raznoliki populaciji posameznic in posameznikov.

Da bo 2021 prekipevalo od zdravih kakcev, vam gvakamole za današnje večerno druženje pripravlja vajenka Patricija.