Koale, klamidije, antibiotiki in evkaliptus

Skupina ameriških in avstralskih znanstvenikov in znanstvenic je v nedavno objavljenem članku predstavila izsledke raziskave, v kateri so preučevali spremembe v črevesni mikrobioti koal po zdravljenju klamidijskih okužb z antibiotiki. Preverjali so, ali antibiotično zdravljenje klamidije pri koalah res ubija simbiontske bakterije, ki v prebavnem traktu koal skrbijo za razgradnjo taninov iz evkaliptusa.

Prikupne koale so vsem dobro poznani avstralski vrečarji, ki prespijo večji del dneva, hranijo pa se skoraj izključno z evkaliptusovim listjem. Evkaliptusovi listi vsebujejo veliko taninov. To so težko razgradljive fenolne spojine, ki so za organizme, nezmožne njihove razgradnje, toksični. Pri koalah naj bi za razgradnjo taninov iz evkaliptusovega listja poskrbela mikrobiota prebavnega trakta. Za razgradnjo taninov  skrbijo predvsem bakterije iz rodu Streptococcus in bakterijska vrsta Lonepinella koalarum.

Eno pomembnejših nevarnosti, ki v zadnjih letih preži na koale, predstavljajo okužbe z bakterijami iz rodu Chlamydia. Najpogosteje koale napadata bakterijski vrsti Chlamydia pecorum in Chlamydia pneumoniae. Bolezen vpliva na oči, na sečila in na reproduktivne organe obolelih osebkov. Prostoživeče koale z izraženimi bolezenskimi znaki prepeljejo v veterinarske bolnišnice, kjer jih testirajo in zdravijo z različnimi antibiotiki.

Nekaj predhodnih raziskav je pokazalo, da lahko ima zdravljenje klamidije z antibiotiki pri koalah hude stranske učinke. Ti se kažejo v obliki hitrega izgubljanja telesne mase in hudih motenj v delovanju mikrobiote, lahko pa nastopi celo smrt.

Raziskovalci in raziskovalke so v opisanem članku preverjali hipotezo, da antibiotično zdravljenje ubija simbiontske bakterije, ki v prebavnem traktu koal skrbijo za razgradnjo taninov. Iz iztrebkov koal so izolirali bakterijsko DNA in primerjali gene simbiontskih bakterij prebavnega trakta. Pri preživelih koalah so odkrili večjo raznolikost genov, izhajajočih iz različnih bakterij prebavnega trakta koal. Pri koalah, ki so med zdravljenjem umrle, pa so odkrili manjšo raznolikost genov. Nižja je bila tudi vsebnost genov, povezanih z bakterijo Lonepinella koalarum, kar še dodatno nakazuje na njeno vlogo pri razgradnji taninov iz evkaliptusa.

Iz rezultatov raziskave lahko zaključimo, da bi bilo v prihodnosti dobro poiskati alternative zdravljenju obolelih koal z antibiotiki. Raziskovalci težijo predvsem k razvoju cepiva ali k možnosti, da bi koalam ob zdravljenju z antibiotiki dodajali tudi probiotike.

Obilo zdravja v prihodnosti koalam želi tudi Nataša.