Nevarnosti poljubljanja

24. 11. 2016 - 7.05

Gonoreja je večinoma spolno prenosljiva bolezen, povzročitelj katere je bakterija Neisseria gonorrhoeae ali gonokok. Najpogosteje povzroča vnetje sečnice pri moških, lahko pa tudi  resne zaplete, kot so neplodnost ter zunajmaternična nosečnost pri ženskah ter vnetje očesne veznice pri novorojenčkih. V študiji, objavljeni v Journal of clinical microbiology, avstralski raziskovalci in raziskovalka ugotavljajo, da do prenosa gonoreje lahko prihaja tudi s slino.

Starejši članki nakazujejo, da okužba z gonokokom ni možna preko sline, saj vsebuje encim alfa-amilaza, ki zavira rast bakterije. Številne novejše študije pa so pokazale, da so poljubljanje, oralno-analne prakse oziroma rimming, oralni seks in uporaba sline kot lubrikanta povezani s pojavljanjem okužb z gonokokom.

Namen študije je bil določiti koncentracijo DNK gonokoka v brisih žrela in vzorcih sline pri moških, ki imajo spolne odnose z moškimi. V študijo je bilo vključenih 33 moških, ki so bili na presejalnem testiranju pozitivni in so se vrnili na predpisano antibiotično zdravljenje. Zdravniki so jim ponovno odvzeli bris žrela in vzorce sline. Iz pridobljenih vzorcev so nato namnožili bakterije s kultivacijo na gojišču, koncentracijo DNK pa so določali z molekularnimi metodami.

Rezultati so pokazali, da je DNK gonokoka prisotna skoraj pri vseh moških tako v vzorcih brisa žrela kot v vzorcih sline. Tudi na gojiščih so dokazali prisotnost gonokoka v nekaterih vzorcih sline, kar kaže na prisotnost živih in infektivnih bakterij.

Študija tako ugotavlja, da je lahko slina potencialni infektivni medij za prenos gonoreje. Bakterije se lahko prenesejo preko različnih anatomskih mest ali z uporabo sline kot lubrikanta, kar razloži tudi primere prenosa pri uporabi kondoma.

Treba je poudariti, da je pridobljene meritve in izračune težko primerjati s posameznimi spolnimi aktivnostmi in jim tako pripisati pomen pri prenosu gonoreje. Predhodne študije se na slino niso specifično osredotočile, zato bi bilo treba nadalje raziskati, kakšno vlogo igra pri prenosu bakterije Neisseria gonorrhoeae.

Poljubčke vam pošilja vajenka Katarina.