Resničnost obogatena za prodajo
Skupina znanstvenikov je v reviji Computers in Human Behavior objavila članek o rezultatih raziskave potrošnikov in potrošnic, ki uporabljajo mobilne aplikacije z implementacijo obogatene resničnosti. Obogatena resničnost je opredeljena kot kombinacija resničnih in računalniško ustvarjenih digitalnih informacij, ki ustvarja uporabnikov pogled na fizični svet, in sicer na način, da se to dvoje združeno zdi kot eno samo okolje. Uporaba obogatene resničnosti postaja vedno bolj priljubljena zaradi široko razširjene uporabe pametnih telefonov, preučevanje njenega vpliva na trg pa je še v povojih.
Za namen poglobljenega uvida v uporabo obogatene resničnosti so raziskovalci pripravili spletni vprašalnik. Z njim so pridobili informacije o uporabnikih in uporabnicah, ki uporabljajo najmanj tri mobilne aplikacije z obogateno resničnostjo že vsaj en mesec.
Raziskovalna skupina je delovala na podlagi razčlenitve obogatene resničnosti na tri zanjo specifične komponente. To so interaktivnost, živahnost oziroma tridimenzionalnost in novost predstavljenega glede na vsakdanjost. Izkušnjo obogatene resničnosti s strani uporabnika pa so razdelili na štiri tehnološke značilnosti: enostavnost uporabe, koristnost, užitek in opisno mnenje uporabnic in uporabnikov. Nato so si zastavili vprašanje, kako vsaka izmed treh komponent vpliva na določen del uporabniške izkušnje.
V analizi podatkov so ugotovili povezavo med interaktivnostjo obogatene resničnosti in naklonjenostjo določeni blagovni znamki ter namena ponovne uporabe izdelka te blagovne znamke, ne pa tudi pri užitku pri uporabniški izkušnji. Poleg tega avtorji izpostavljajo, da je za ugotovitev samega udejstvovanja pri uporabi obogatene resničnosti pomembno upoštevati še okolje potrošnika – na primer vpliv vrstnikov, družine in idolov.
Funkcije obogatene resničnosti imajo potencial nadzorovati številne potrošniške dejavnosti, vključno s preizkušanjem izdelkov in iskanjem ter pridobivanjem informacij o obnašanju ter vplivanju na potrošnike. Z uporabo obogatene resničnosti se odpira nov kanal personalizirane potrošnje, ki sicer res ponuja povsem novo izkušnjo, obenem pa zbira še več podatkov o potrošnikih in njihovih odločitvah ter predstavlja nov način prodaje na že tako nasičenem trgu.
Resnično obogaten Zbritoff je pripravila vajenka Andreja.
Dodaj komentar
Komentiraj