Cook, Serve, Delicious!

Recenzija izdelka
13. 3. 2015 - 9.45

Konec devetdesetih je na prvem PlayStationu izšla japonska igra Ore no Ryouri oz. v prevodu Moja Kuhinja. Šlo je za nenavadno simulacijo upravljanja z restavracijo, kjer je igralec moral izvajati različna kuhinjska opravila z uporabo analognih palčk na kontrolerju. Po naključju se je znašla v sekciji uvoženo na enem od demo CD-jev ameriške revije Official Playstation Magazine, od koder je prišla pod prste Davidu Galindu. Ta jo je najprej zgolj strastno preigraval, leta 2004 je naredil ljubiteljski rimejk v angleškem jeziku in kmalu še nadaljevanje z dodatnimi funkcionalnosti. V komercialne vode je zabredel šele 2012-ega, ko je najnovejši, tretji del igre preimenoval v Cook, Serve, Delicious! in ga začel prodajati na Steamu. Tukaj se prične tudi naša zgodba - prižgite plin in si zavežite predpasnik.

Situacija je sledeča: igra vas postavi v vlogo edinega zaposlenega v skromni restavraciji. Na meniju imate nekaj osnovnih jedi, recimo hot doge, solate in hamburgerje, ki jih morate servirati nestrpnim obiskovalcem. Na levem robu ekrana lahko spremljate čakalno vrsto, v katero se sprva postavijo največ štirje jedci. Ko poberete enega od naročil, izveste specifične želje stranke, nakar je treba hrano čimprej pripraviti. To je včasih enostavno, kavo recimo natočite in morda še sladkate, spet drugič kompleksnejše - če stranka želi hamburger, je treba uvodoma vreči na žar pleskavico, počakati da se zapeče, šele nato jo lahko skupaj s solato in paradižnikom vdenete med kruha. Glede na jedi, ki jih imate na jedilniku, vas čakajo še vsakodnevna opravila, kot je odnašanje smeti in pomivanje posode, ter neizbežne prehrambene konice, ko se ljudje v času kosila in večerje trumoma vsujejo v vašo okrepčevalnico. Dnevni zaslužek je odvisen od tega, ali ste hrano pripravili dovolj hitro in v skladu z zahtevami strank. Če ste vse izvedli brez napak, vas morda čaka napitnina, če ste ga resneje polomili, pa jezni obiskovalci sploh ne bodo plačali.

Po opisu sodeč bi na tem mestu morda lahko sklepali, da gre za nekakšen družbeno kritičen simulator rutinskega, slabo plačanega dela v stilu Papers, please, a bi se motili. Cook, Serve, Delicious! je nadvse zabaven predvsem po zaslugi svojega nekonvencionalnega vmesnika, s čimer se tudi kvalificira za predstavitev v naši rubriki. Vse akcije v igri namreč izvajate... s tipkovnico. S pritiskom na številko poberete pripadajoče naročilo iz čakalne vrste, potem naklofate nekaj črk za sestavine jedi, pritisnete enter in stvar je servirana. Medtem sta se v vrsto postavila še dva lačna - za prvega natipkate tri zaporedne sloje lazanje in jo vržete v pečico, drugi bi samo pivo. Pazite, da vam pena ne steče čez rob, ker če ne, bo težil. Uf, posoda je umazana! Levo-desno-levo-desno, gor; levo-desno-levo-desno, gor; levo-desno-levo-desno, gor. Ker so stranke pripravljene na izpolnitev naročila čakati le kratek čas, morate vešče žonglirati s čakalno vrsto, iz česar izvirajo strahovito hektične situacije. Če ste igrali Typing of the Dead, potem natančno veste, o kakšni sorti zabave govorimo.

Okrepčevalnica seveda ne ostane za vselej okrepčevalnica. Trdo prigaran denar boste sčasoma porabili za nakup dodatne kuhinjske opreme in receptov za nove jedi. Slednje je moč tudi nadgrajevati, s čemer njihova priprava postane kompleksnejša, cena pa višja. Po določenem času uspešnega dela in drugih izpolnjenih kriterijih bo obrtna zbornica primaknila kakšno zvezdico k uradnemu rangu vaše ustanove, kar vam bo odprlo pot k bogatejši klienteli, novim jedem in svežim izzivom. Tu so še živilske inšpekcije, izbirčni navdušenci nad zdravo prehrano, gostovanja v kuharskih reality showih, večigralska tekmovanja in podobni drobci, ki dodajo k raznolikosti ter pripomorejo k temu, da igra ostane sveža dlje časa.

Kljub temu, da je izšel pred tremi leti, Cook, Serve, Delicious! še vedno prejema redne posodobitve in postopne nadgradnje. Avtor igre kljub njeni precejšnji uspešnosti ostaja zvest indie pristopom in je zaenkrat edini razvijalec v lastnem studiu Vertigo Gaming. Toplo priporočamo branje njegovega bloga, kjer z veliko mero iskrenosti deli svoje razvijalske izkušnje, pri čemer spregovori tako o konkretnih prodajnih številkah kot o frustrirajoče stresnem 40-urnem neprestanem programiranju ob lovljenju roka za promocijo na Steamu.

Igro lahko preigravate na vseh treh največjih operacijskih sistemih za namizne računalnike ter na Androidu in iOS-u, nekaj govora je bilo še o konzolaških izdajah, a zaenkrat niso dokončno potrjene. Če kolebate med namizno in mobilno verzijo, vam svetujemo prvo, saj boste na tablici namesto s tipkovnico igrali z dotikanjem zaslona in to je za noobe. Na Steamu boste Cook, Serve, Delicious! dobili za 9 evrov, če primaknete še 50 centov, jo imajo v paketu z dodatno mobilno verzijo tudi na Humble Storeu. Zatorej - ta vikend televizor nastavite na 24Kitchen, v pečico vrzite zamrznjeno pico, sedite pred tipkovnico in odprite svojo restavracijo.

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.