Googlova pajčevina učenosti

Oddaja
Google
medijski filtri
Google je v svojem prizadevanju zajezitve lažnih novic spremenil ranginarnje rezultatov iskalnih zadetkov
 / 14. 8. 2017

V zadnjem času je prišlo do dveh obravnav spletnih monopolov; zaslišanje Marka Zuckerberga pred ameriškim kongresom ter sicer bolj zasenčeno poročilo organizacije Campaign for accountability o Googlovem financiranju akademikov in think tankov v EU.

Za boljšo predstavo o velikosti podjetjij, o katerih govorimo, se navežimo na članek The Web began dying in 2014. André Staltz v članku ugotavlja, več kot 70% prometa na internetu pripada trem največjim spletnim platformam; Googlu, Facebooku in Amazonu.

Osnovni poslovni model Googla se začne pri zbiranju in analizi podatkov (Google v osnovi mapira splet), njegovi pajki se namreč sprehajajo čez hiperlinke in gradijo bazo celega spletišča, nato pa z umetno inteligenco bazo servirajo uporabnikom. Analize vedenja uporabnikov pa uporabljajo za serviranje oglasov oz. prodajajo oglaševalcem in vladnim agencijam.

Facebook pa na drugi strani ne potrebuje pajkov za mapiranje spleta. Pajki so namreč uporabniki sami, poleg spletnih mest s facebookovimi me gusta gumbi in drugimi vtičniki, ki poenostavijo sledenje vseh obiskovalcev.

 

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.