30. 3. 2015 – 20.00

Učni načrt v očeh dijaka

Audio file

Ta oddaja je produkt opažanja številnih problematičnih aspektov v učnem srednješolskem načrtu. Je produkt tistega, kar sem kot srednješolec začel vse bolj zaznavati pri vsebinah, s katerimi se srečujem kot del mojega šolskega vsakdana. Tega, da se pri geografiji učimo o rasah, o procentih mesticov, mulatov, zambov in kreolov v državah Južne in Srednje Amerike. Da pri zgodovini v okviru Osmanskega cesarstva govorimo zgolj o manjšinah znotraj njega, ki so relevantne za nadaljnji razvoj evropskega prostora. Zmotilo me je tudi pomanjkanje neevropskih avtorjev in misli pri književnosti in filozofiji. Najbolj pa me je presenetilo nezavedanje oziroma ignoriranje evrocentričnih okvirov v učnem načrtu in posledično pri pouku.

Ne gre le za to da podrobneje obravnavamo evropski prostor, ker tu pač živimo, temveč za razsvetljenski konsenz, ki trdi da je prava vednost strogo nepolitična in univerzalna, v resnici pa prikriva politične razmere, ki vladajo pri produciranju vednosti. Posebej me je zanimalo, kako šola s podajanjem takega znanja uči, reciklira in reproducira hierarhična razmerja med zahodom in vzhodom, severom in jugom ter vzpodbuja identifikacijo z razvitim severozahodom.

Ker so geografija, slovenščina in filozofija morda najbolj vpletene v ta problem identitete, sem se pri svoji raziskavi osredotočil predvsem na te tri predmete. Zahvaljujem se profesorju filozofije Marku Štempiharju, profesorici slovenščine Mojci Osvald, profesorici geografije Veroniki Lazarini Filo, profesorju geografije Igorju Lipovšku in univerzitetnemu profesorju etnologije Rajku Muršiču, ker so z mano delili svoja razmišljanja in stališča. 

 

https://www.facebook.com/jak.dijak

http://radiostudent.si/jak-dijak

 

 

Aktualno-politične oznake

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.