...ki brez mod straši povsod
V rubriki Pop up komad, s katero smo odprli novembersko PPJ seanso, smo poslušali nedavni RŠ Hit, Like We Never Said Goodbye izvajalca Sophie. Sophie pri svoji glasbi hodi po tanki liniji med obupno komercializacijo in vrhunskimi estetskimi užitki, zato nekateri njegovo kariero navdušeno spremljamo že dlje časa. Iz tega razloga tudi služi kot odličen “vratar” v svet aktualne mode, čemur smo posvetili tokratni jutranji program.
Že med pripravljalnim brainstormingom smo predpostavili trend podaljšanja majic in puloverjev, ki smo ga potem med obiskom pri eni izmed trgovin s "hitro modo" dodobra potrdili. Pri aktualni moški konfekciji je namreč opaziti kar pretirano raztegovanje dolžin gornjih oblačil; ne, ne gre za isti trend, ki se ga bomo nekateri spomnili iz devetdesetih, ko so vitki mladci nosili baggy majice številke XXXL, temveč za lepo krojene, dokaj oprijete majice in puloverje, ki sežejo skoraj do kolen tudi pri velikosti XS. Ekipa PPJ je pri tem izrazila zadovoljstvo s to modno smernico, češ da zabriše meje med moško in žensko modo.
Za razliko od nam ljubega raperja in vsesplošnega kreativca Kanyeja Westa, ki je pred kratkim predstavil svojo prvo kolekcijo oblačil Yeezy za znamko Adidas. Kolekcija potrdi težnjo k podaljšanju oblačil pri moških, a nas je nekoliko motilo, da je čikaški raper in potencialni kandidat za vodjo svobodnega sveta potegnil ostro ločnico med spoloma. Moška telesa so namreč pri omenjeni kolekciji pokrita z dolgimi puloverji in jaknami, medtem ko so ženska telesa v osnovi ovita v najlonke. Možna interpretacija te poteze je, da je Kanye hotel sproducirati subtilni, kritični komentar o dihotomiji spolnih predstav pri hip hop glasbi: tetovirano, v zlatih ketnah in baggy cotah odeto moško telo na eni in golo, slečeno žensko telo na drugi strani. Razlaga se ekipi PPJ ni zdela ravno prepričljiva.
Kot primer dobre prakse pri preizpraševanju spolnih vlog pa smo potem izpostavili modno hišo Hood By Air, ki se z novo kolekcijo vidno poigrava s spolno nedoločenostjo. Omenjena znamka je zanimiva tudi zaradi sodelovanja z vrsto "cutting edge" glasbenikov, med njimi tudi izvajalcem, ki je po mnenju Glasbene redakcije Radia Študent imel drugo najboljšo ploščo lanskega leta, Alejandrom Ghersijem oziroma Arco. Njegova abstraktna zvočna spremljava za spomladansko kolekcijo HBA se je pojavila celo ločeno kot zvočni posnetek Sheep, pri čemer je Jaka Š. dodal, da pri omenjenem posnetku lahko slišimo ideje, ki se bojo pojavile na prihajajočem albumu. Zanimivo. Smo kar navdušeni.
Na hitro smo tudi povzeli drugo dogajanje na tednih mode, ki so se v mesecu septembru odvijali na različnih koncih sveta in na katerih so zveneča imena iz sveta mode predstavili trende, ki bojo v prihajajočih mesecih narekovali vidno podobo dobro oblečenega sodobnjaka. Kot zanimivost in kolikor imate čas, priporočamo ogled kakšne modne revije na YouTubeu; sploh če sodite med tiste, ki pogrešate MTV, kajti sodobna modna revija ni s svojim detajlnim dizajnom nič drugega kot malo daljši videospot. Izmed obilico namigov, ki smo jih dobili ob ogledu teh posnetkov, smo izločili ter predstavili tri: "visenje" oz. to, da iz naših oblačil in modnih dodatkov visi kolikor se da čim več (funkcionalno odvečnih) trakov, obeskov, okrasnih čopov, itd.; robustna oz. dopadljiva, nič kaj delikatna obutev, pri čemer so tudi bolj fini modeli čevljev (denimo balerinke) ojačani z debelimi podplati in/ali trakovi - Mike je navdušen nad Chanelovimi sandalami (zelo anime!); in pa – tretji modni namig za prihajajočo pomlad – čipke oz. bolj prozorne, zračne tkanine, ki so bile na ogled pri skoraj vseh kolekcijah.
Ne bodite taki, no... Nekaj smo našli tudi za tiste, ki z mržnjo gledate na tisti kup snobizmov in spektakelskega kapitalizma, ki mu pravimo moda. Vsem, ki hudomušno upate, da bo manekenka padla na rit, toplo priporočamo revijo modne hiše Givenchy, kjer sta ne ena, ampak kar dve manekenki "pojedli beton" [poljubno foro o anoreksičnih manekenkah vstavite tu]. Za to naj bi bila kriva Rihanna. Namreč, revija naj bi se zgodila v poznih popoldanskih urah, ampak zaradi enourne zamude R'n'B zvezdice so jo bili prisiljeni prestaviti v zgodnje večerne ure (več kot toliko niso mogli čakati, in je RiRi naposled ostala pri vratih). Tako sta zapletena struktura piste in zgoraj omenjen trend visenja (v tem primeru trendovsko odvezane visoko petke) in pa nočna tema (šlo je za zunanje prizorišče) naredili svoje. Še ena zanimivost pri omenjeni reviji: aproprijacija južnoslovanskega sveta! (Komentar, ki je bil prisoten na prireditvi, je napisal, da je pevec moral zapolniti vrzel pred začetkom revije ter da je nepretrgano pel več kot eno uro, medtem ko so čakali prihod Rihanne; menda je skoraj skupaj padel. Torej tudi v višavah visoke mode, globalni jug ostaja globalni jug. Slabo, Rihanna. Slabo.)
Med drugimi, bolj posvetnimi modnimi zadevami, smo tudi razpravili o t.i. scrunchies, ki naj bi po mnenju Klare že od letošnje pomladi doživeli "comeback". Nekateri ostajamo skeptični; ne pozabimo, da je en tak "scrunchy" bil kriv za usodni prepir med Carrie in Bergerjem v seriji Seks v mestu in da je omenjeni incident tesno zapečatil usodo tega že dolgo nepriljubljenega modnega dodatka in simbola devetdesetih. Morda, se sprašujemo, se je scrunchy zgolj ironično vrnil v okviru t.i. 90s revival, tako kot se je pred kratkim (žal) vrnila "tatu" ogrlica. Ne, pravi Klara: vrnitev scrunchy gre razumeti v okviru aktualnega trenda bolj ekscentričnih, na figah temelječih ženskih pričeskah. Zadevo prepuščamo presoji poslušalk...
...mi o figah. Prelet aktualnih modnih trendov enostavno ne bi bil mogoč brez annoying buzzword du jour par excellence: man bun oziroma moška figa, ki ima svoj dan celo na Twitterju, #manbunmonday. Predstavili smo filmček Stop the Knot, v katerem lahko gledamo prizadevanje kolektiva, ki se neusmiljeno bori proti bolj nadležnim verzijam te trendovske moške frizure: vozijo se naokrog in čim najdejo moško figo, jo brez vednosti in dovoljenja lastnika odrežejo in potem zbežijo. Zabavno! Sicer je bilo najti podoben sentiment med člani kolektiva PPJ, ki so izrazili svojo zaskrbljenost nad pojavom moške fige med vrstmi radijskih sodelavcev. Nič zato! Da bi bilo lajkanje naše odlične Facebook strani še bolj mikavno, smo sklenili naslednje: če dobimo 150 lajkov (še 32 jih rabimo, torej), bo naš Jaka spustil moško figo oziroma man bun!
Dodaj komentar
Komentiraj