Framed
Z dovolj vztrajnim prebiranjem zrna od pleva lahko tudi v nepregledni množici Android iger najdete kakšen biser, ki ga lahko na avtobusu preigravate z bistveno manj slabe vesti kot Candy Crush Sago. En izmed teh je gotovo leta 2014 izdan in večkrat nagrajen Framed. V samem bistvu je igra precej minimalistična, njena mehanika je tako preprosta, da jo hitro razumemo tudi brez kakršnih koli napisanih ali govorjenih navodil. V vsakem krogu je pred nas postavljena noir zgodba v stripu, ki ima pomešan vrstni red okvirjev. Naša naloga je, da jih prestavljamo in s tem enega od treh glavnih junakov varno pripeljemo mimo policistov na straži. Ko smo mnenja, da so sličice pravilno razvrščene, sprožimo animacijo in držimo pesti. Ob neuspelem poskusu bo junak zgrmel s police, se zaletel v sovraga ali kako drugače prezgodaj in nepričakovano zaključil animacijo. Okvirje moramo zato preurejati tako dolgo, da nam ga uspe prepeljati od prve do zadnje sličice stripa. Celoten cikel poskusov in napak ni preveč frustrirajoč, saj lahko vsakič prestavljamo samo tiste okvirje, v katerih se je zataknilo, in hitro poskusimo ponovno. Tudi zahtevnost celotne igre se ravno prav stopnjuje, od kroga do kroga se menjujejo trajanje, zahtevnost in način premikanja okvirčkov, tako da igranje ne postane monotono in rešitve predvidljive. Kar pri uro in pol trajajoči igri niti ne more biti problem.
V letu svojega izida se je Framed na Independent Games Festivalu uvrstil med finaliste v kategoriji Excellence in Design, kar se čuti med igranjem – na tehničnem nivoju je igra zelo očitno premišljena in dodelana, mehanika je preprosta, ampak domiselna. Vizualni slog je skladen s samo zgodbo, se pravi noir-asto temačen in barvno monoton. Glavni lik je črna silhueta detektiva v dežnem plašču, sekundarni lik je femme fatale, ob koncu pa nekaj krogov odigramo tudi s starejšim zlikovcem. V ozadju seveda vseskozi igra detektivki prikladna cheesy jazz podlaga.
Na obeh največjih mobilnih platformah, kjer lahko Framed igrate, boste zanjo odšteli tri evre in pol. To je sicer drobiž po namiznih standardih, a kar precej za mobilno igro - razlog najbrž tiči v omenjenem kupu nagrad, ki jih je prejela ob izidu. Če se vam zdi cena v rangu steklenice hipsterskega piva previsoka, lahko počakate še nekaj tednov – avtorji iz studia Loveshack namreč v kratkem obljubljajo izid nadaljevanja, kar tradicionalno pomeni znižanje cene originala. Oblecite si detektivski plašč, v žep vtaknite telefon, pod pazduho pa rolo toaletnega papirja in se podajte tja, kjer se igra mobilne igre. Pa okno odprite.
Dodaj komentar
Komentiraj