PRIHODNJI IN PRETEKLI ODMEVI BRAZILIJE
Živjo, znova smo v Globaluni, ki pa jo bom tokrat avtor oddaje izpeljal na daljavo … V prvi polovici oddaje poslušamo zasedbo Da Cruz. Gre za v Švici delujoči kolektiv, ki ga krmarita brazilska pevka Mariana Da Cruz in Ane H., sicer nekoč pevec industrijskega rock benda Swamp Terrorists, ki skrbi za programiranje. Bend zaokrožata kitarist Oliver Husmann ter bobnar in tolkalec Pit Lee, ki je prav tako nekdanji član Swamp Terrorists. Da Cruz prepletajo številne idiome brazilske in afriške glasbe, kot so afrobeat, baile funk ali kuduro z moderno plesno elektroniko, dubom, hiphopom in še čim.
Zametki zasedbe segajo leta 2005 v Lizbono, kjer je Ane srečal Mariano, ko je v nekem irskem pubu prepevala bosso novo. Potem ko se je Da Cruzova preselila v Švico, sta se bendu pridružila omenjena kitarist in bobnar. Na novem albumu kot gosta igrata še saksofonist Daniel Durrer in trobentač Niklaus Hürny. Pevka Mariana, sicer rojena v São Paulu, na novem albumu raziskuje svoje afriške in afrobrazilske glasbene korenine. V besedilih kritizira skriti rasizem, razcep med bogato elito in navadnim ljudstvom, gospodarsko neenakost in podobne pereče teme, ki pestijo dandanašnjo Brazilijo. Za svojo domovino pravi: »Brazilija bo izgubila svoj nasmeh,« v uvodni pesmi albuma Pais do futuro, ki je sicer ne bomo slišali, pa na ritem Tonyja Allena poje »Moja Brazilija, dežela prihodnosti. A sedanjost je že spet prestavljena.«
Nadaljujemo z živima legendama brazilske popularne glasbe. Najprej je na vrsti Elza Soares z lanskoletnim ostrim punkoidnim albumom Deus É Mulher, ki nas navdušuje enako kot njen prejšnji izdelek A Mulher do Fim do Mundo. Konec koncev je oba albuma posnela z enako zasedbo, v kateri je med drugim kitarist Kiko Dinucci. Kljub temu da šteje več kot 80 let in je glasbeno pot začela že konec 50. let 20. stoletja, Soareseva posega po eksperimentalni estetiki, kakršna je bila značilna za tropikaliste konec 60. let.
Zato se bo prileglo, da bomo v nadaljevanju poslušali pevko Gal Costa, ki je bila leta 1968 del gibanja tropicália. Le leto zatem je objavila s postavkami tega gibanja močno navdihnjen drugi album Gal, ki velja za njeno najbolj eksperimentalno delo. Na albumu se pevka predstavi s skladbami drugih znamenitih tropikalistov, kot sta Gilberto Gil in Caetano Veloso pa tudi pesmimi drugih velikanov brazilske godbe, kot so Jorge Ben, Roberto Carlos in Jards Macalé. Poleg treh pesmi z albuma Gal bomo zavrteli tudi eno skladbo iz njenega lanskega albuma A Pele do Futuro, v kateri ji družbo dela Maria Bethânia.
Za konec oddaje vokalna zasedba Ladama, v katero se se zbrale štiri pevke in glasbenice iz Brazilije, Kolumbije, Venezuele in Združenih držav Amerike. Zasedba, ki deluje od leta 2014, je prvenec Ladama objavila leta 2017, prav ta hip pa prek Kickstarterja zbira sredstva za snemanje drugega albuma. V svojem izrazu pevke združujejo vplive iz Latinske Amerike in Karibov s prvinami soula, R&B-ja in popa.
SEZNAM SKLADB ZA ODDAJO GLOBALUNA 10. 03. 2019
Da Cruz: Eco Do Futuro (Boom Jah Records, 2017)/ 2. Virose (3'54'')
Da Cruz: Eco Do Futuro (Boom Jah Records, 2017)/ 3. Visitar America (3'31'')
Da Cruz: Eco Do Futuro (Boom Jah Records, 2017)/ 4. Sinha Mandou (5'55'')
Da Cruz: Eco Do Futuro (Boom Jah Records, 2017)/ 6. Nossa Maneira (3'32'')
Da Cruz: Eco Do Futuro (Boom Jah Records, 2017)/ 7. Negra Sim (3'53'')
Elza Soares: Deus É Mulher (Deckdisc, 2018)/ 1. O Que Se Cala (3'45'')
Elza Soares: Deus É Mulher (Deckdisc, 2018)/ 2. Exú Nas Escolas (feat. Edgar) (3'45'')
Gal Costa: Gal (Phillips, 1969)/ 3. Cultura E Civilizão (4'21'')
Gal Costa: Gal (Phillips, 1969)/ 8. Objeto Sim, Objeto Não (5'09'')
Gal Costa: Gal (Phillips, 1969)/ 1. Cinema Olympia (3'09'')
Gal Costa: A Pele do Futuro (Biscoito Fino, 2018)/ 11. Minha Mãe (4'41'')
Ladama: Ladama (Six Degrees Records, 2017)/ 1. Porro Maracatu (3'46'')
Ladama: Ladama (Six Degrees Records, 2017)/ 9. Cumbia Brasileira (4'27'')
Dodaj komentar
Komentiraj