phish
CD, 1 (anastasio) ALUMNI BLUES phish 4.11
CD outlaws, 1 (on) OUTLAWS bill frisell 4.19
Alumni Blues, pesem s kasete z naslovom The White Tape ameriške skupine Phish iz leta 1986. Že naslov kasete je lahko pomenljiv, saj spomni na naslov The White Album skupine The Beatles. Ne po naključju. Skupina Phish je kasneje, 1994. leta, preigravala celoten omenjeni klasični album liverpoolske zasedbe. Če bo prilika, bomo izbor s tistih posnetkov poslušali tudi v oddaji Izven zakona enkrat v prihodnosti. Skupina Phish pa je dve leti kasneje, torej 1988, posnetke s kasete The White Tape pod enakim naslovom objavila še na CDju.
Nocoj, kot napovedujem od januarja letos, pokrivamo še eno kričečo belo liso naših oddaj. Doslej se namreč nisem sistematično ukvarjal z eno ključnih zasedb iz našega glasbenega okvirja, Phish. Čeprav bi se seveda moral. Letos sem končno začel pripravljati teren, poslušali smo tudi zasedbo Dead Phish Orchestra, ki je neke vrste »tribute to« skupina, ki se posveča izražanju poklonov skupinama Grateful Dead in Phish. V izvedbi Dead Phish Orchestra smo konec avgusta že slišali tudi naslednjo pesem skupine Phish, ki jo najdemo na omenjeni kaseti The White Tape, Slave To The Traffic Light.
CD, 2 (oni) SLAVE TO THE TRAFFIC LIGHT phish 4.35
Nocoj torej končno – vsaj na kratko – sistematično povzemamo studijski opus zasedbe Phish. Seveda se bomo v prihodnje še večkrat vračali k njej, saj imamo na razpolago skoraj nepregledno množico uradnih in neuradnih koncertnih posnetkov, samostojne plošče posameznih članov, posnetke sodelovanj z drugimi zasedbami in podobno.
Skupino Phish so 1983. leta na Univerzi v Vermontu ustanovili kitarist, pevec in glavni pisec glasbe Trey Anastasio, basist Mike Gordon in bobnar John Fishman. V začetku je bil v zasedbi še kitarist Jeff Holdsworth, ki pa je skupino 1986. leta, ko je zaključil s študijem, zapustil. Eno leto v času od 1984 do 1985 je bil v zasedbi še drugi tolkalec Marc Daubert. 1985. leta je prišel klaviaturist Page McConnell, v tej postavi pa skupina – s prekinitvijo – deluje še dandanes. Nocoj se bomo posvetili prvim dvajsetim letom delovanja zasedbe, od 1983 do prekinitve avgusta leta 2004.
Sredi osemdesetih je skupina Phish v predstavitvene namene posnela posnetke, ki jih je v samozaložbi izdala v obliki kakih šestih kaset, med njimi tudi dve različici prej omenjene The White Tape. 1988. leta so posneli dolge improvizacije, ki so jih izvajali v svojih prostorih za vajo. Iz njih so razvili nekaj skladb, ki so jih nato objavili na prvem pravem albumu z naslovom Junta. Pravzaprav so posnetki najprej spet izšli na kaseti, leto kasneje, maja 1989, pa še uradno na CDju. S tistega albuma poslušajmo uvodno pesem z naslovom Fee.
CD, 3 (anastasio) FEE phish 5.23
V oddaji Izven zakona konec avgusta, ko smo predvajali posnetke zasedbe Dead Phish Orchestra, sem omenil, da je po mnenju nekaterih razlika med skupinama Grateful Dead in Phish recimo v tem, da imajo besedila pesmi Grateful Dead sporočila, besedila skupine Phish pa ne. Vsekakor so bili Phish večkrat deležni kritike zaradi bizarnih besedil, vendar bi lahko prav v tej točki našli še eno povezavo med Grateful Dead in Phish. Namreč, tako, kot je bil pesnik in pisec besedil pri Grateful Dead, Robert Hunter stari prijatelj Jerryja Garcie, ki je začel dodajati besede glasbi in napevom Jerryja Garcie, tako je tudi Trey Anastasio imel nekoga, ki mu je pisal besedila na njegovo glasbo. To je Tom Marshall, tudi sam glasbenik, da ne rečem kantavtor. Bil je sošolec Treya Anastasia na srednji šoli v New Jerseyu. Menda je njuna nasploh prva skupna pesem Makisupa Policeman, ki smo jo v izvedbi skupine Dead Phish Orchestra v oddaji Izven zakona slišali konec avgusta letos.
Poti Toma Marshalla in Treya Anastasia so se nato za nekaj časa ločile. Menda je nato Marshall 1989. leta slišal album Junta skupine Phish in presodil, da skladbe nujno potrebujejo boljša besedila. Svoje usluge je ponudil Treyu Anastasiu in obnovilo se je plodno sodelovanje, ki v raznih oblikah traja še danes. Tudi Tom Marshall sam je objavil nekaj plošč, ki jih bomo, če bo čas in priložnost, prav tako poslušali v oddaji Izven zakona enkrat v prihodnosti.
Skupina Phish je 21. septembra 1990. leta objavila album z naslovom Lawn Boy, na katerem so bile pretežno pesmi, za katere je glasbo napisal Trey Anastasio, besedila pa Tom Marshall. Poslušajmo kar prvo od njih, The Squirming Coil.
CD, 4 (anastasio,marshall) THE SQUIRMING COIL phish 6.04
Februarja 1992. leta je zasedba Phish objavila tretji uradni studijski album z naslovom A Picture of Nectar. Z njega poslušajmo pesem Chalk Dust Torture.
CD, 5 (anastasio,marshall) CHALK DUST TORTURE phish 4.40
Medtem je skupina Phish postajala vse bolj znana. Poleti 1993. leta so objavili konceptualni album z naslovom Rift, s katerega poslušajmo kar naslovno pesem. Rift.
CD, 6 (anastasio,marshall) RIFT phish 6.15
Rift je bil pravzaprav drugi konceptualni album skupine Phish. Prvi je bil The Man Who Stepped Into Yesterday iz 1987. leta, ki doslej še ni bil uradno objavljen, v obtoku pa so seveda neuradni posnetki. Predvsem zaradi pomanjkanja časa in zato, ker je še nekaj uradno neizdanih studijskih projektov skupine Phish, ki se jim bomo morebiti posvetili v posebni oddaji, bomo te posnetke nocoj preskočili. Tako ali tako – ker nas priganja čas - z vsake redne studijske plošče Phish izbiram le po en primerek. Z naslednjega rednega studijskega albuma, Hoist iz marca 1994, celo, iz istih razlogov, nocoj ne bomo poslušali nobene pesmi, ker smo dve od njih Julius in Sample in a Jar v koncertni izvedbi skupine Phish letos spomladi že slišali. Zato pa bomo z naslednje plošče, Billy Breathes iz oktobra 1996 poslušali vsaj pesem Free.
CD, 7 (anastasio,marshall) FREE phish 3.49
Zaključna pesem na albumu Billy Breathes skupine Phish je Prince Caspian, torej lik iz Pripovedi iz Narnije. To pesem smo v koncertni izvedbi že slišali. Mimogrede, prej omenjena konceptualna plošča The Man Who Stepped Into Yesterday je prav tako temeljila na zgodbi o neki izmišljeni deželi.
Oktobra 1998 je sledila sedma redna studijska plošča skupine Phish, The Story of the Ghost. Z nje poslušajmo pesem Wading In The Velvet Sea.
CD, 8 (anastasio,marshall) WADING IN THE VELVET SEA phish 4.30
Phish so bili medtem že zelo znani po svojih dolgih nastopih, polnih improvizacij, tako da noben koncert ni bil podoben drugemu. Zato tudi toliko cenjenih koncertnih posnetkov, od uradnih nizov, kot so fizični in digitalni Live Phish in Live Bait, do kopice neuradnih izdaj. Ne moremo pa reči piratskih, ker tudi skupina Phish dovoljuje snemanje in izdajo njihovih koncertnih posnetkov v dokumentarne, nekomercialne namene. Nekaj koncertnih posnetkov smo letos že poslušali, v prihodnje jih bomo predvidoma še več. Ob omenjenih nizih so tudi posebne koncertne izdaje, ki prinašajo kompletne posnetke z več nastopov v določeni dvorani ali kaj podobnega, pa tudi s posebnih koncertov, kjer so Phish, kot sem že v uvodu omenil, recimo izvajali celotni album, torej od prve do zadnje pesmi z določene plošče v enakem vrstnem redu, tako s svojih plošč kot z albumov drugih. Glede na to, da prav v oktobru letos mineva štirideset let od izdaje klasične plošče Quadrophenia skupine The Who, bomo recimo čez dva tedna najprej poslušali nekaj doslej neobjavljenih poskusnih in koncertnih posnetkov s te plošče v izvedbi samega Peta Towensenda in The Who, čez tri tedne pa še - spet enourni – izbor izvedb pesmi s plošče Quadrophenia, kot so jih člani skupine Phish odigrali na enem od svojih koncertov.
Mi pa se nocoj v posebni oddaji Moč pesmi počasi bližamo h koncu predstavitve prvih dveh desetletij delovanja skupine Phish in rednih studijskih plošč iz tega obdobja. Maja 2000 je skupina objavila album Farmhouse, s katerega poslušajmo pesem z naslovom Bug.
CD, 9 (anastasio,marshall) BUG phish 5.07
Po izidu albuma Farmhouse so Trey Anastasio in ostali člani skupine Phish razglasili daljši počitek. Vrnili so se leta 2002, ko so decembra objavili deveto redno studijsko ploščo Round Room. Z nje poslušajmo kar izvrstno uvodno skladbo Peebles and Marbles.
CD, 10 (anastasio,marshall) PEEBLES AND MARBLES phish 11.41
Junija 2004 so Phish objavili deseti album z naslovom Undermind, ki se je z ovitkom navezoval na zadnji album skupine Beatles, Let It Be. Mesec dni pred izidom so namreč razglasili, da si bodo po objavi plošče vzeli daljši premor. To se je tudi zgodilo. Odmor je trajal do maja leta 2008, ko so prvič spet skupaj nastopili, nato pa septembra 2009 objavili naslednjo redno studijsko ploščo Joy. Vmes je imel Trey Anastasio tudi težave z uporabo omamnih sredstev, kar naj bi uspešno uredil. O sedanjem delu skupine Phish pa, upam, da bolj sproti, v naslednjih oddajah Izven zakona. Že naslednji teden bomo recimo poslušali izbor s samostojnih plošč Treya Anastasia.
Čas za nocoj se nam je iztekel, Milko Poštrak se poslavljam z vsaj enim primerkom z albuma Undermind, z dvominutno pesmijo Tomorrow's Song.
CD, 11 (fishman) TOMORROW'S SONG phish 1.51
Dodaj komentar
Komentiraj