Metal detektor
Ker nismo potrpežljivi in ne moremo več čakati do 10. decembra oziroma še malo dlje, vam v tokratnem Detektorju v poslušanje ponujamo singla dveh bendov, katerih zelo obetavni plati bosta izšli čez dobre tri tedne. Poslušamo francoski death metal bend v odhajanju, Cadaveric Fumes, ki bo po desetih letih delovanja izdal svoj dolgometražni prvenec Echoing Chambers of Soul, in pa švedske posebneže Reveal! s četrto plato Doppelherz. Dodajamo še prvi singel s plate Close italijanske doomstrske zasedbe Messa, ki bo izšla marca prihodnje leto. Poslušamo še poljski hardcore/pank/thrash kvartet Mentor, komad s tretje plošče Wolves, Wraiths and Witches, mednarodne Hyperdontia z drugo ploščo Hideous Entity, švedske jazzovsko death/doomstrske avantgardneže Gold Spire s samonaslovljenim prvencem in francosko avant/black/math štirico Plebeian Grandstand s komadom s četrte plate Rien ne suffit. Od ameriških poslušamo black/death peterico Civerous, ki je izdala prvenec Decrepit Flesh Relic, in pa blackmetalski trio Gravenchalice z drugim, samozaloženim albumom Samael. Za dramatičen konec oddaje pa še komad s pete plošče Noktvrn nemških blackmetalcev Der Weg einer Freiheit.
Za uvod v tokratno oddajo francoska death metal zasedba Cadaveric Fumes, ki je po desetih letih delovanja oktobra letos s singlom The Engulfed Sepulcher napovedala izid svojega prvenca Echoing Chambers of Soul. Pred dvema tednoma je bend pošeral še drugi singel The Stirring Unknown, sedemkomadna plata pa bo v celoti izšla 10. decembra pri švedski založbi Blood Harvest. Zanimivo pri tej plošči je, da je to bendov dolgometražni prvenec in hkrati tudi poslednji album. Vsaj zaenkrat. Bend je namreč na družbenih omrežjih objavil zapis, v katerem se zahvaljuje poslušalcem in podpornikom in se s svojim labodjim spevom Echoing Chambers of Soul poslavlja od ustvarjanja muzike. Kar škoda, bi lahko rekli. No, ampak k bendu in temu albumu se letos bržkone še vrnemo.
Poljska založba Pagan Records je založila tretji album Wolves, Wraiths and Witches hardcore/pank/thrash benda Mentor. Vsi štirje člani delujejo še v drugih, pretežno metalskih zasedbah. Bend tvori tudi Artur Rumiński, med drugim kitarist zasedb Furia in Gruzja; v slednji za bobne skrbi bobnar zasedbe Mentor, trije od štirih članov imajo še bend Grieving, ki je letos poleti izdal nekoliko neposrečen prvenec Songs for the Weary, drugi trije člani tvorijo še del benda Thaw, vokalist benda Mentor pa svoj glas deli še v zasedbi Las Trumien, ki bo svoj drugi EP Więcej śmierci izdala konec tega tedna.
Poslušamo še Hyperdontio, mednarodni death metal projekt basista in kitarista iz Turčije ter bobnarja, drugega kitarista in vokalista iz Danske, ki sicer tvorita še death metal dvojec Sulphurous. Hyperdontia je pri založbah Me Saco un Ojo Records in Dark Descent Records izdala svoj drugi album Hideous Entity z naslovu ustrezno grozno naslovnico, poslušali pa bomo tudi bendovemu imenu ustrezni komad z naslovom Grinding Teeth, potem pa sledi nekaj miline z italijansko ambientalno-doomstrsko štirico Messa. Prejšnji teden je bend ponudil prvi singel Pilgrim s prihajajoče, tretje plošče Close, ki bo izšla prihodnje leto v prvi polovici marca pri finski založbi Svart Records.
1 / Cadaveric Fumes – The Engulfed Sepulcher
2 / Mentor – Equal in the Fire
3 / Hyperdontia – Grinding Teeth
4 / Messa – Pilgrim
Ameriška blackmetalska trojica Gravenchalice je oktobra v samozaložbi izdala drugi album Samael. Gre za nekoliko skrivnosten trio, ki najbrž obstaja zgolj par let; lani so izdali krajši debi Apparition, tako da bi lahko bila letošnja plata pravzaprav tudi dolgometražni prvenec. Na Bandcampu imajo catchy zapis Via Dolorosa, ki mogoče v primeru benda predstavlja obratno pot, kot pa jo predstavlja v splošno sprejetem, krščanskem jeziku; kot pot Prometeja ali pa Satana oziroma pač Samaela. Tudi za naslovnico albuma so glasbeniki izbrali detajl s slike francoskega slikarja Cabanela iz 19. stoletja, na kateri je upodobljen padli angel. Nekakšen Satanov križev pot mogoče, ki pa je zvočno precej bolj zanimiv kot lanski izdelek.
Sledi še en ameriški bend, black/doom/death metal kvintet Civerous, ki je v petek pri Transylvanian Tapes izdal prvenec Decrepit Flesh Relic. Že naslov albuma zveni fajn, in podobno velja za zvok na albumu. Glasbenikom je uspelo pripraviti komade, ki kljub že malo zlajnani varianti metala zvenijo dobro. Za muziko bendov, ki igrajo v zelo obljudenih zvrsteh, velja predvsem, da je hudič v detajlih ali pa v dobri zvočni zgodbi.
Nadaljujemo s švedskim bendom Gold Spire, avantgardno, doomstrsko zasedbo, ki v metal vnaša tudi jazz. Na začetku novembra so glasbeniki pri mehiški založbi Chaos Records izdali samonaslovljen prvenec. Glasba se mogoče na trenutke posluša kot ne ravno najboljša in ne ravno organska kombinacija jazza in metala, kar sicer ni redkost v spajanju teh dveh žanrov, ampak komad The Old Bridge, ki ga poslušamo, je res dobro narejen. Na tem komadu glasbeniki v resnici niti ne pretiravajo z jazzom in verjetno tudi zato izpade bolje v primerjavi s katerim drugim komadom s plate.
Poslušamo še francosko avant/black/math štirico Plebeian Grandstand, komad Aube oziroma po domače Zora s četrte plate Rien ne suffit oziroma Nič ni dovolj ali Nič ni več dovolj/ni zadovoljivo/ne zadovoljuje oziroma morda še najbliže – Nič ne zadošča, ki je izšla v petek pri Debemur Morti Productions. Zelo dobra plošča, ampak tudi zelo kaotična in neredko zelo rezka, kdaj tudi nojzerska zadeva, in žalostna, težka. Komad Aube morda niti ni tako divji, je bolj počasen in ni tako kompleksen, in je najbrž zato tudi postavljen na konec desetkomadne plate. Priporočamo, da si ploščo privoščite kar v celoti.
5 / Gravenchalice – Bellum
6 / Civerous – From The Crypt To The Cavern
7 / Gold Spire – The Old Bridge
8 / Plebeian Grandstand – Aube
Pred zelo srceparajočim in dramatičnim zaključkom tokratnega Detektorja poslušamo še en singel, komad Cokkkfights, fletnih posebnežev iz Švedske po imenu Reveal! Bend glasbo ustvarja okoli petnajst let in bo s ploščo Doppelherz, ki bo izšla 10. decembra pri Sepulchral Voice Records, nasnul že četrti album v desetih letih. V petek smo lahko prvič slišali tudi že drugi singel s plate, Clearly, God Damn. Toplo priporočamo, da čeknete bend in mogoče med čakanjem na novo ploščo prisluhnete diskografiji; predlanski album Scissorgod je res dober. O bendu Reveal! in albumu Doppelherz bomo v prihodnjih oddajah zagotovo še kakšno rekli.
Čisto za konec pa torej še drama. Morda se jih spomnite po plošči Finisterre oziroma Konec zemlje/Konec sveta iz leta 2017. Nemški Der Weg einer Freiheit so v petek pri Season of Mist izdali peti album Noktvrn, morda sicer nekoliko preveč izčiščeno ploščo v primerjavi s preteklimi izdelki, ampak zanimivo skomibnirano z zanje manj tipičnimi zvočnimi potezami, bolj umirjenimi, mogoče tudi shoegazerskimi, sanjavimi komadi, kot je denimo zaključni, prijeten komad Haven. Mi poslušamo kar prvi singel Morgen, ki je pred dvema mesecema tudi napovedal izid plošče, ker je pač najboljši na plati. Tudi Nikita Kamprad, protagonist zasedbe, vokalist in kitarist, pa pravzaprav kar osrednji skladatelj muzike/mastermind – čeprav je bila glasba za aktualno ploščo pripravljena tudi skupaj s preostalimi člani v studiu – se s tem strinja. Aranžmaji na aktualni plošči so bili torej prvič pipravljeni tudi nemonološko, bi lahko rekli. Tako prvi način kot nov, drugačen pristop bendu nista predstavljala problema, ne v profesionalnem ali osebnem smislu, kot je videti iz intervjujev s štirimi člani in slišati iz muzike te black- oziroma postblackmetalske zasedbe.
9 / Reveal! – Cokkkfights
10 / Der Weg einer Freiheit – Morgen
Dodaj komentar
Komentiraj