Kapa festival

Recenzija dogodka
20. 5. 2012 - 14.00

Gala hala, 18. 5. 2012

 

Ta petek se je ponovno zgodil Kapa festival, kjer domača založba predstavi svoje aktualne bende. Tokrat je bil seznam nastopajočih pester in žanrsko raznolik, obenem pa se nam je še predstavila nova pridobitev založbe Kapa.

Kot prvi so nastopili Coma Stereo, ki so na oder prišli s svojim tretjim, ne dolgo nazaj izdanim albumom 1000 mest. Skupina se giba v postrockerski estetiki, ki pa je dodatno razširjena z zvoki sintetizatorjev. Začetni meditativno umirjen nastop je sčasoma pridobival na močnejšem izrazu in se razvil v pregneteno obliko nasičenih tonov. Tako so Coma Stereo na eni strani kazali svojo umirjeno podobo, a so se vedno podali tudi na drugo, bolj divjo stran. Ta izrazna dvojnost je bila večinoma skladno povezana, tako da je njihov nastop pridobival na izrazni moči. V trojico raziskujoče kitare, gibljivega basa in osredotočenega bobna se je vseskozi s šumom in hrupnostjo vključeval sintetizator in tako bistveno širil njihovo zvočno podobo. Obenem Coma Stereo v svoje pesmi občasno vključujejo vokale, kar še dodatno razgiba njihov nastop. Skupina s studijsko in odrsko kilometrino je tako prepričljivo začela Kapa festival.

Za njimi je na oder prišla zasedba s prav tako dolgo kilometrino, a jo je ta nabirala še v drugih, bolj oddaljenih časih, v začetku osemdesetih let. Ponovno so se namreč aktivirali Buldogi, punkrockerska zasedba, ki je po izdaji plošče, ki zajema pesmi iz njihovih časov, izdala še svojo drugo ploščo z naslovom Ni lepo. Ponovna združitev moščanskih psov čase preteklosti združuje z današnjimi aktualnimi dogodki, obenem pa ohranja osebno izpovednost. Pričakovano Buldogi na koncertu niso ovinkarili, obenem pa so punkovsko neposrednost razširili na rockersko bolj gibljiv in spreminjajoč zvok. Kritiko nad današnjimi časi na nastopu uspešno združijo z ironijo in humornimi vložki, obenem pa ostajajo brez dlake na jeziku. Pesmi se raztezajo od udarnih rockerskih koračnic, hitrejših punkovskih streljačin, pa do igrivo razgibanega skaja. Kljub dolgemu premoru so Buldogi pokazali, da imajo še kaj za povedati ob čvrsti punkrockerski podlagi.

Za žanrski preskok je poskrbela tretja nastopajoča zasedba. Na oder je namreč prišel nov bend izpod okrilja Kapa Records, Ewok. Zasedba goji medžanrsko estetiko, predvsem pa se nagiba k elektronskim, plesno orientiranim zvokom. A če po eni strani Ewok delujejo kot klubski bend z raznorodnimi elektro koreninami, podkrepljenimi z MDMA-jem, obenem vzdržujejo tudi neko minimalistično punkovsko držo. Obenem pa noben od žanrov ne prevladuje, ampak se staplja v novonastalo zvočno gmoto. Skozi naspidirano ritmiko, ki se staplja v eklektični miš maš zvokov in se obenem prebija čez neposredno hrupnost, govoriči in hitro beseduje Milan Jerkić, ki ga poznamo iz zasedbe Intimn Frizurn. Ta zasedba se je spajdašila tudi s klaviaturistom Miho Šajino iz Moveknowledgement.  Duet je nato medse sprejel še bobnarja Luko Kuharja in trojica je pošteno pretresla in tudi razgibala publiko Gale Hale. Ewok so na nastopu združevali in medsebojno nadgrajevali medžanrske vplive, obenem pa vseskozi vključevali žurersko naspidiranost. Pozitivno presenečenje petkovega festivala.

Kot četrti so oder zasedli Ludovik Material, skupina, ki opozarja nase od zadnjega klubskega maratona. Bend, ki ponovno zapostavlja klasično instrumentalno postavitev in združuje rockerske prvine z elektronskimi zvoki, privablja zanimanje pri publiki. A ta medžanrskost ne bi uspevala, če bend ne bi gojil smisla za medsebojno preigravanje. Njihova moč se skriva v interpretaciji pesmi. Levji delež pri tem vsekakor nosi pevka Tina Perić z energičnim nastopom. Če ona predstavlja divjo stran zasedbe, bobnar Jernej Koren ponuja s svojim igranjem natančnost in osredotočenost. V to dualnost divje izraznosti in močne, stroge urejenosti pa s kitaro in elektronskimi zvoki posega Matija Dolenc. Tako nastane zelo raznolik in barvit zvok, na katerem lahko Tina Perić gradi svojo izraznost. Doživet nastop je tako predstavil njihovo pravkar izdano ploščo z naslovom Passion for Red. 

Kot zadnji so na Kapa festivalu nastopili BeatMyth, ki so Gala Halo ponovno napolnili z naspidiranimi elektronskimi zvoki. BeathMyth tvorita glasbenika DJ PlankTon in Mike Preeters, ki pa v petek ni nastopil. Pred kratkim sta izdala svojo drugo ploščo z naslovom Questionable Image. BeatMyth predstavlja glasbeni hibrid, kjer se ponovno stapljajo raznorodni glasbeni žanri, združeni okoli klubske plesnosti, ki se spogledujejo z rockovsko izraznostjo, obenem pa se nenehoma vključuje odrezava punk estetika. Instrumentalni izraznosti se pridružuje N'toko, ki je skupaj z DJ PlankTonom zaključil Kapa Festival. V nastopu je DJ PlankTon stapljal raznorodne glasbene prvine v goste ritmične vzorce, nad katerimi je N'toko v njegovi znani obliki hitro govoričil. Tako je njun nastop vase vsrkaval raznolike glasbene vzorce in jih stapljal v homogeno zvočno podobo. Klubska elektronska medžanrskost je s punk estetiko in prepletajočimi zvočnimi vzorci ponujala glasen in brezkompromisen plesno trasherski nastop.

Petkov Kapa festival je ponudil izvrsten vpogled v delo te glasbene založbe. Ta ima pri sebi mnogo aktualnih zasedb, ki krojijo podobo domače glasbene scene. Obenem pa njeni bendi nudijo širok žanrski razpon, ki je zaznamoval petkov festival v Gala Hali.

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Miho Šajino iz Knowledgement. Napiše se pravilno Moveknowledgement!!!!
Preveri drugič!

Jp, fak, res je. Tiskarski škrat na ne vem katero potenco.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.