2. 3. 2013 – 22.00

Različni izvajalci: Hemlock Recordings Chapter One Exclusives

Audio file

Založba Hemlock, ki je ob ustanovitvi leta 2008 delovala še povsem nedolžno, saj je v njenem prvem letu delovanja njen ustanovitelj Jack Dunning alias Untold izdal le svojo produkcijo, je postopoma prerasla v prijazno pošast. Ni bila ena tistih založb, ki bi iz prvih vrst neposredno krojile elektronsko sceno, temveč je kot nerazvpiti in subtilni spremljevalec dogajanja iz ozadja pošiljala impulze, ki so na glasbo vplivali na nevsiljiv in eleganten način. Že dve leti pozneje se je založba lahko pohvalila z izdajami, kot so prvi single Jamesa Blaka , Air and the Lack Thereof, s katerim je ta tudi skozi velika vrata vstopil na sceno, EP Tower Block / Beton Brut romunskega Berlinčana Cosmina TRG-ja in EP Ramadanmana Glut / Tempest. Da Hemlock ni omejen zgolj na elektronsko glasbo, dokazuje tudi z izdajami britanskih rockerjev Breton, ki se prek kitaric splogledujejo tudi z elektroniko.

 

V štirih letih obstoja, torej do leta 2012, ko je izšla tudi pričujoča kompilacija, je Hemlock pod svoje okrilje vzel še Fantastic Mr. Foxa, Richa Reasona, Nautilussa, Guya Andrewsa, Lorda Skywavea, zasedbo LV, Pangaeo, Randomerja, Joea ter Sei A-ja, ki smo ga v uvodu slišali s komadom Hyphen. Iz vseh teh imen je jasno, da primarni cilj založbe ni krojiti neke specifične glasbene scene, temveč s svojim širokim razponom zvrsti kaže na željo po ustvarjanju splošne in žanrsko neomejene glasbene produkcije.

 

Založba Hemlock Recordings je po štirih letih delovanja z izdajo Untoldovega miksa in pričujoče kompilacije zabeležila svoje prvo poglavje. Untoldov miks 21 komadov ni zgolj prerez skozi preteklost, temveč nakazuje tudi smer, s katero se bo založba v prihodnje spogledovala. Pri tem je zanimivo tudi, da Dunning z njim ni hotel izpostaviti najbolj odmevnih izdaj in narediti best of kompilacije, temveč je poslušalca poslal na sprehod po prvem poglavju te londonske založbe. Po drugi strani pa spremljajoča kompilacija postreže z novimi produkcijami šestih ustvarjalcev ter dvema remiksoma Untoldovih komadov in nam skupaj z miksom ponudi mešanico starega in novega.

 

Andy Graham oziroma Sei A, ki je otvoril današnjo oddajo Razširjamo obzorja, je glasgowski producent techna in njegovih odvodov ter polovica vodstva založbe Seinan Music. Na elektronski sceni je prisoten od leta 2008, od tedaj pa je povil že 2 albuma ter lepo število krajših izdaj in remiksov. Samo leto pred njim je začel ustvarjati FaltyDL, ki je zdaj že trdno zasidran v temelje svetovne elektronske scene zadnjih šestih let. Newyorčan črpa navdih za svoj neujemljiv slog iz hop hopa, dubstepa, jungla in podobnih vijačenj. Varovanec velikanov, kot so Planet Mu in Ninja Tune je na današnji plati presenetil s komadom Artemis, ki ga bomo v prihajajočih minutah tudi slišali.

 

Tako kot danes že omenjeni James Blake je tudi Guy Andrews, čigar komadu Resistivity smo pravkar prisluhnili, začel svojo glasbeno pot pri založbi Hemlock in s prvencem Shades / Textures priletel kot strela z jasnega ter s tem znova dokazal, da ima Untold dobro uho za odkrivanje novih producentskih upov. In že smo prišli do slednjega, producenta, ki si je skozi leta ustvaril renome mini boga elektronike in postopoma presedlal v techno vode. Dunning, ki mu je uspelo dubstep vplesti v številne druge žanre, pretežno izdaja pri svoji založbi Hemlock in njenemu otroku, založbi SSSSS, Hotflush Recordings in Hessle Audio, s katerim si mnoge producente tudi deli. Na kompilacijo Hemlock Chapter One Exclusives je uvrstil komad Under, ki mu bomo na frekvenci 89,3 v naslednjih minutah tudi prisluhnili.

 

 

Med zvokom, ki prevladuje pri izdajah založbe Hemlock, in zvokom prej omenjene založbe Hessle Audio lahko potegnemo kar nekaj vzporednic. Omenimo le igrivost in inovativnost, v kateri nas bo prepričal tudi Joe, sprva skrivnostni varovanec Hessle Audia, znan po svojih perkusijskih vragolijah. R.E.J. bit, prepojen z nekakšno poletno nostalgijo, je hkrati tudi odličen uvod v Randomerjev komad This Train – Londončanovo tretjo izdajo za Hemlock.

 

 

Za konec še dva remiksa: pod prvega se je podpisal trenutno eden največjih nadobudnežev bristolske bass scene, Kowton. Untoldov komad Stop What You're Doing, ki ga je leta 2009 remiksiral že James Blake, je Kowton obdelal manj drastično od Blakea in ga spremenil v poskočnico. Kanadčan Nautiluss pa je z Untoldovim komadom Breathe storil ravno obratno.

 

Takšen zaključek kompilacije je tudi simboličen pokazatelj dejstva, da je elektronsko glasbeno prizorišče prepredeno z žanri in remiksi, ki jih sploh ni več potrebno opredeljevati oz. je to običajno nemogoče storiti. Tako se zdi povsem na mestu, da tudi založba Hemlock zaključi svoje prvo poglavje v takšni maniri.

Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.