7. 12. 2011 – 15.39

RAMBO AMADEUS & MUTANT DANCE SEXTET: U Domu Sindikata (Menart, 2011)

V nocojšnji ediciji RŠ koncerta bomo prisluhnili nedavno izdanemu koncertnemu albumu Ramba Amadeusa, ki ga je v sodelovanju z Mutant Dance Sextet enostavno naslovil po prizorišču dogajanja: U Domu sindikata. Povod za pojavljanje Svetskog Mega Cara ali po novem Svetskog Kilo Cara v oddaji pa je seveda njegov jutrišnji koncert v Kinu Šiška. Na novem “samitu u buregdžinici Laibach” bo Rambo poskusil vnesti nekaj barv v to “tugu jesenju ljubljansku”.

Koncert, na katerem je bil album posnet, je bil odigran 28. decembra prejšnjega leta, gre pa za že četrti album v živo Ramba Amadeusa. Eden od njih je bil posnet tudi pri nas, v KUD-u France Prešern. Na nosilec zvoka se je po izboru Digital Mandraka, Rambovega brata, zapisala tretjina koncerta – v celoti naj bi izšel na DVD-ju -, zaradi merilca časa oddaje pa bomo morali žal oklestiti še to okleščenost. A vendarle bo album U Domu Sindikata verjetno dostopen po underground friendly cenah, tako da izvolite kupiti, pa ne zato, ker ga je sam Rambo klasificiral kot svojega najboljšega. Na plošči si lahko postrežemo z osmimi popolnoma novimi komadi, ki so bili izvajani premierno in ki nalašč niso uzrli luči sveta na studijskem albumu, saj se po Rambovih besedah Hipišizik Metafizik še ni prijel, zadrževanje pri starih komadih pa je demode. Posebnost črnogorskega genija se kaže tudi tu - predstaviti nove komade na live albumu je v popolnem nasprotju z razmišljanjem glasbene industrije, ki smatra, da mora biti live album šus in potemtakem sestavljen iz preverjenih uspešnic. Rambo je v proces ustvarjanja in dodelovanja komadov vključil tudi publiko, za nameček pa ni še nič naknadno dosnel ali preuredil.

Eden od razlogov za nastanek albuma je bila tudi Rambova ugotovitev, da velik del publike misli, da se on na odru le dobro improvizatorsko zeza in da nastop bazira na tekstih in stand-up komediji, medtem ko instrumentalizacija trpi. V ta namen je razširil spremljevalni bend Mutant Dance Quartet – družino šolanih in samoukih glasbenikov – s pihalci, mu dal novo ime Mutant Dance Sextet ter oplemenitil glasbeni spekter jazza, funka in rocka. Zato, ker ga le še jezikovna ovira deli od največje svetovne atrakcije, album odpirata dva jazzovsko orientiana komada v angleščini, med katerima v Stupid for jazz Rambo izjavlja, da je “too old for rock 'n' roll”. Nadaljuje ga brez lažne skromnosti z Ja imam fantastične glasovne mogućnosti, enim tistih komadov, ki so publiki že zlezli pod kožo. Ne manjka doze sarkazma v komadih in pripovednih delih, ki cilja na človeško neumnost, isto pa hkrati poučuje o bančnem pohlepu v matematičnem komadu Koliko je jedan?, ki bi lahko postal himna antikapitalizma. Številke so na smotri tudi v izštevanki Devet depresivaca. Druga stalnica Rambovih koncertov so urnebesne zgodbe, kot v tem primeru o izvozu kozjega gnoja na Švedsko, vtkana v FAP Mašino, verjetno najboljšo koncertno improvizacijo vseh časov na teh prostorih. Sempli so iz arhiva Radio Beograda, po katerem Rambo koplje in ki mu služi kot inspiracija za nove hite in megahite.

”Mnogi bi dali kilo života za 20 grama talenta moga...” Sodeč po Rambu nas jutri verjetno čaka koncert iz dveh poglavij. Prvega, dolgega in dolgočasnega, in zadnjega, kratkega in veselega bisa z uspešnicami a la stars on 45, pred katerim se bo vzklikalo “čobane vrati se, ovce tvoje ne mogu bez tebe!”.

 

pripravil Robert Suša

Dodaj komentar

Komentiraj