JAMES CHANCE & LES CONTORTIONS
Kino Šiška, 19.5.2016
Foto: Aleš Rosa
Včeraj je v organizaciji Kataman in Kina Šiška v Komuni slednjega nastopil legenda no wave glasbe James Chance s svojimi Les Contortions. Kultni glasbenik njujorškega podzemlja se je s svojim bendom ustavil pri nas v sklopu krajše turneje po Franciji, Italiji, Avstriji in Madžarski. Kot je James povedal v včerajšnjem RŠ intervjuju, trio Les Contortions prihaja iz francoskega Rennesa. Skupno so začeli ustvarjati, ko Jamesovemu spremljevalnemu bendu organizatorji niso rezervirali letalskih kart. Francoski trio je tekom dveh tednov navadil celoten repertoar, zamenjal spremljevalni bend in tako navdušil Jamesa, da so to skupno sodelovanje obeležili celo z albumom Incorrigible.
James Chance je v svoji karieri poleg The Contortions sodeloval z mnogimi skupinami, najbolj odmevna med njimi pa je verjetno ostala zasedba Teenage Jesus & The Jerks, ki smo jo nedavno poslušali v RŠ koncertu. Njegovim drugim odvodom in no waveu nasploh pa se je posvetila kolegica Veronika N. Štefanec v minulih DJ Grafitih. Dvajset let je minilo od zadnjega obiska Chancea pri nas in marsikdo se je vprašal, če ima v sebi še dovolj moči in žmohta za energičen nastop.
Svoj nastop je bend pričel nekaj po deveti uri, z nabritim surovim zvokom in temačnim ambientom. Takoj se je videlo, kdo ima vajeti v rokah nad samimi poteki komadov, saj so se ti nepričakovano lomili od refrenov, ponavljanj istih kitarskih fraz, bobnarskih vpadov in našpičenih bas linij. Pod taktirko Jamesa Chancea se je koncert odvijal v slogu zabavljaštva, pri kateremu ni potrebno veliko časa, preden pripravi poslušalca do plesa. Njegova vloga je bila zdaj za klaviaturami zdaj v bevskanju v mikrofon, vsak komad pa je zaključil z vpadom na saksofonu, s katerim je sam določil dolžino komada. Tako se komadi, tudi ko trio že zaključi, lahko prelevijo v free jazzovske podvige samega frontmana. Da je no wave žanr spajal svobodnjaške jazz oblike, podprte s punkrock držo, ni nobena novost. Klasične forme postanejo obrnjene, pa najsi bo to na prvi posluh bluzovski stil komada, ritmično diskoiden komad ali latino atonalen presek skladbe.
Listo so sestavljali komadi iz vseh Jamesovih obdobij, ta pa je nekatere interpretiral tako, da jih ni bilo moč prepoznati. Z vzkliki, jezno govorjeno besedo in svojim značilnim plesom tudi pod odrom je držal napeto vzdušje ne glede na vložek ostalih treh članov. Kitara je bila na momente surfersko osnovana, seveda z obveznim slideom, s katerim so komadi pridobili na kaotičnosti. Vrhunci so bili v dialogih disonančnih vpadov kitare in saksofona. In kateri kitarist si ne bi želel glasbenega sogovornika na saksu, kot je James Chance? Ko so vprašali nekega manj znanega multiinštrumentalista, kdo bi bil v njegovi supergrupi, je odvrnil, da trik ni v imenih in njihovih inštrumentih, pač pa v kemiji, ki nastane ob igranju. No, če te modre besede obrnemo na včerajšnji koncert, kaj kmalu sledi zaključek, da so Les Contortions Jamesova supergrupa. Med najbolj sijočimi deli koncerta gre izpostaviti free funk formacije, kjer bobnar lomi hitrejše dele, bas pa koplje po raznoraznih disko obratih v slogu mojstra Jamaaladeena Tacume. Edini minus, ki ga gre izpostaviti so predolge tišine med komadi, ki umirijo poslušalca, kolena pa se ohladijo.
James Chance je bil fenomen že v kratkem obdobju no wavea, saj je napram drugim bendom tistega časa želel delati plesno glasbo in zabavati občinstvo. Kljub nezainteresiranosti mainstreama in kljub svojim mladostnim izpadom nad občinstvom je še vedno samosvoja figura, ki soustvarja glasbeno zgodovino. Po včerajšnjem koncertu je lahko vsem jasno, da še ne namerava zaključiti svoje glasbene poti. Še vedno je napičen, navihan in, kar je najbolj pomembno, produktiven.
Dodaj komentar
Komentiraj