17. 6. 2015 – 14.30

Let 3

Mini Teater, 15. 6. 

Ni niti najmanj nepričakovano, da je bila predpremiera novega materiala Let 3, uprizorjena v ponedeljek v Mini teatru, prava poslastica scenske umetnosti. Pevec Prlja je ob poslavljanju po eni uri in pol nastopa dejal, da se bodo Let 3 kmalu vrnili v Ljubljano in da bodo naredili koncert, ki si ga bomo zapomnili, tako kot si je on zapomnil 15-centimetrske visoke ženske pete, ki jih je imel obute med delom koncerta. To je bila retorika v slogu Let 3, kajti koncert, ki si ga bodo zagotovo zapomnili vsi obiskovalci dogodka v miniaturni dvorani Mini teatra, je ravno ta ponedeljkov. 

Spravite velik bend v mali prostor in dobite velik dogodek. Spravite velik bend, ki ustvarja in izvaja veliko rockovsko  gledališče, na oder Mini teatra in dobite mega dogodek. Člani Let 3, ki iz sleherne nove studijske stvaritve ustvarijo kulturno umetniško provokacijo, so predpremiero nove glasbe, ki bo v začetku jeseni objavljena na albumu, razdelili na dva dela. Najprej so predstavili trimetrski kip Angele Merkel, ki kaka, nato pa so predstavili novo glasbo. V novih kričeče kičastih odrskih oblačilih, ki škandalozno uprizarjajo izpostavljene in moderne teme moči, denarja, seksa, obscenosti in prostozidarstva, so Let 3 pred množico petdesetih obiskovalcev pokazali svoj celoten rock and roll cirkus, seveda s perjem vred. Večer je bil perfekten. Vse je štimalo kot redko kdaj.

Vreme, lokacija, umetniški in časovni kontekst, prizorišče, scenografija, bend, repertoar, izvedba in emocije, konec koncev tudi časovnica dogodka, pri čemer je treba izpostaviti, da se je nastop začel okoli pol devetih zvečer, tako kot se to dogaja v vseh svetovnih velemestih. Prvi kontakt z novimi, še neobjavljenimi pesmimi, je bil za občinstvo vsekakor vznemirljiv in precej nenavaden, po drugi strani pa je tudi za bend predstavljal nek povsem drugačen in še neraziskan prostor, v katerem so šele morali ustvariti oporišča, na katera se lahko naslonijo. Ta poteza je vsekakor pravšnja za bend, kot so Let 3, za predrzno skupino, ki si rada postavlja nove izzive in ki dejansko vedno znova išče in sama ustvarja nove dogodivščine. V prvem delu so enkrat in pol odigrali nov repertoar, najprej v celoti, potem pa so ponovili izbrane pesmi, ki imajo večji hit potencial, ki ga je bilo hitro in enostavno prepoznati že ob drugi izvedbi, v drugem delu pa so začenši s Pokvareno ženo odrokali izbrane uspešnice iz njihove bogate zakladnice. 

Novi material ima hit potencial, stadionske refrene, s smislom in idejo. Skladbe, kot so Gladni, Prdni majko, Punjeta in Divljakuša, so v nabrušeni koncertni izvedbi bridke, kratke in eksplozivne ter dobro izkoriščajo moč ostrih kitarskih rifov, ki se nalagajo en na drugega. Mrletove basovske linije so goste, Prljeve vokalne linije pa prepoznavno spevne. Material tako zveni kot vrnitev k smeri in zvoku, ki so ju imeli na albumu Jedina.

Če bi pod prisilo morali izpostaviti kakršno koli pomanjkljivost ponedeljkovega dogodka, potem je bil to zvok bobna, ki smo ga pogrešali v središču zvoka benda. A to je bilo izven vpliva skupine, ki je nastopila na scenografiji predstave Glad Janeza Pipana in je morala postaviti boben tja, kjer so zanj našli prostor. Ta pa je bil nad samo skupino, kar je po drugi strani dalo nastopu dodatno bizarno, madmaxovsko dimenzijo.

Ko je nek bend tako dolgo na sceni in tako navzoč v nekem relativno majhnem kulturnem prostoru, se lahko zgodi, da spregledamo, kako enkraten je. Ravno daljša diskografska pavza Let 3 je ustvarila časovno distanco, ki nam je omogočila, da se spomnimo, kako sijajna je zares ta reška skupina. V ponedeljek zvečer je bila na odru Mini teatra tako lepo vidna esenca benda, ki v svojem performansu, ki jemlje iz rocka, gledališča absurdnega in iz družbene ter ulične obscenosti, ustvarja masten in glasen rock and roll, ki se melje, nosi in dviguje. 

 

Avtorji del
Kraj dogajanja

Dodaj komentar

Komentiraj