Nürnberg + Pavlov @ Klub Gromka
Klub Gromka, Ljubljana, 14. 9. 2023
V četrtek, 14. septembra, smo v ljubljanski Gromki pričakali vzhodni veter, ki je vse iz Belorusije v naše kraje prinesel postpunk duo Nürnberg, z njim pa iz Litije še domačo zasedbo Pavlov. Koncertni večer v organizaciji kolektiva Darkland je v klub na Metelkovi tako kot pred slabega pol leta z Belgrado ponovno tjakaj privabil hladne zvočne valove, pomešane z melanholijo in plesnim vzdušjem.
Uvodoma so nastopili domači Pavlov, tričlanska* štiričlanska zasedba iz Litije, ki elemente hladnega in novega vala zameša v indie rock izvedbo. Svoj nastop so nekaj po deveti uri pričeli v temi, obdani z meglo in odrsko svetlobo, od koder so začeli odmevati elektronsko pridelani akordi. Glasba skupine Pavlov je res spomnila na zapuščino gotskega rocka in hladnega vala s pestrim ritmom in prepoznavnimi efekti inštrumentov. So pa razne podrobnosti pustile tudi nekaj zmede o izvedbi, med njimi denimo istočasna raba sintetizatorja za bas in igranje bas kitare, kombinacija, ki ni bila takoj očitna in morda tudi nujna. Vseskozi pa je bila glasba zasedbe Pavlov dovolj razgibana in odprta, da je ogrela obiskovalce za prihod glavnega nastopajočega.
Na oder Gromke je vse iz Belorusije prispel postpunk duo Nürnberg. Basist in vokalist Yury Luhautsou ter kitarist Aleh Sautin in njuna zvesta bobenmašina so dosegli prepoznavnost leta 2018 z izdajo albuma Skryvaj, ki je izšel istega leta kot album Etazhi njihovih someščanov Molchat Doma, torej v obdobju postpunk revivla, ki se je takrat odvijal v vzhodni Evropi. V vmesnem času sta Nürnberg izdala še nekaj EP-jev in singlov, ki nakazujejo na vrnitev k dolgometražnim izdajam.
Koncert Nürnberg se je prav tako začel na zamegljenem odru Gromke, od koder pa so tokrat začeli odmevati ritmi iz bobenmašine, ki so silovito rezali skozi zrak. Ritmu se je sprva priključil Yury z z efekti prepojenim basom, na katerega se je nato priklopil Aleh z odmevajočimi kitarskimi rifi. Med koncertom je ozvočenje ostalo isto, z istimi inštrumenti, a z vedno kanček drugačno izvedbo vsakega komada, ki so se med seboj ravno toliko razlikovali, da so obiskovalcu dopuščali neprestan plesni užitek. Nekateri so to izrazili živahneje, drugi bolj umirjeno in čustveno. Konec koncev je ta glasba po vzdušju še vedno precej melanholična, toda krepi jo plesni ritem bobnov. Po izvedbi novejših komadov in tudi še neizdanih del sta za zaključek zaigrala še svoje uspešnice z albuma Skryvaj, med njimi komada Biessensoŭnasć in Valasy, slednji je verjetno tudi najbolj znan komad dua Nürnberg. Za izvedbo te skladbe je basist v roke prijel kitaro svojega sočlana in za konec odigral še solistični komad, ki je pričaral zadovoljiv zaključek izkušnji.
Tako se je končal spektakel hladnih in temačnih valov iz vzhodnih krajev, ki so jih s sabo pripeljali Nürnberg in z njimi tudi domači Pavlov. Čeprav je bila v glasbi očitna stilska razlika, pa je vsaka zasedba po svoje doprinesla k zvočni izkušnji, vsaka s svojo vrednostjo v ustvarjanju. Bilo je melanholično in nostalgično, a hkrati energično in plesno. Nürnberg bodo v prihodnje odmevali tudi po prizoriščih v Nemčiji in kasneje na Poljskem, ko bo duo zaključeval svojo turnejo po Evropi, katere del je bil tudi nastop v Gromki na Metelkovi.
*Popravek z dne 19. 9. 2023
Dodaj komentar
Komentiraj