ALL INCLUDED: Satan In Plain Clothes

Recenzija izdelka
8. 6. 2015 - 19.00

Clean Feed, 2015

 

V današnji Tolpi bumov bomo poslušali drugi album skandinavskega kvinteta All Included, katerega člani so Jon Rune Strøm na kontrabasu, Tollef Østvang na bobnih, Mats Äleklint na pozavni, Thomas Johansson na trobenti ter Martin Küchen na saksofonu. Torej glasbeniki, ki jih poznamo že iz drugih precej prodornih zasedb, kot so na primer Angles, Fire!, Trespass Trio ali The Thing. Prvič so se združili leta 2012 z albumom Reincarnation Of A Free Bird, ki je bil posvečen preminulemu jazz vizionarju, Charlesu Mingusu, in njegovemu postopnemu prehajanju iz ustaljenih bebop form preko vmesnega hardbopa v čedalje bolj svobodnjaške vode. Tovrstno zavedanje, če že ne spoštovanje zgodovine in razvoja jazza, ki je pripeljalo do današnje oblike, se na albumu Satan In Plain Clothes nadaljuje in nekoliko rafinira.

Martin Küchen s srčnim pristopom do reinterpretacije  progresivnega zlivanja umetnosti v 60-ih letih, ko se je črnska glasba začela odprto ukvarjati s svojo zgodovino, spiritualnostjo in ideologijami, spet prezentno blesti. Vendar pa tokrat kot protiutež Martinovi politično nabiti melanholiji v vlogi skladatelja stoji kontrabasist Jon Rune Strøm, ki je avtor treh od šestih skladb na albumu. Če so na trenutke Martinove skladbe nekoliko hladne ali celo mračne, na tem albumu Jon poskrbi za dinamiko z nekoliko bolj razposajenimi in živahnimi skladbami. Sicer pa ritmično živahen kontrabasist svoj talent razkazuje na celem albumu, ki se, ko s trdno ritemsko podlago ne podpira svojih kolegov, lepo kaže v strukturiranih solo delih.

Večplastne kompozicije se stalno gibljejo med bolj tradicionalnimi jazz elementi ter zdaj že skoraj prav tako tradicionalnimi free jazz ekstravagancami. Nekatere skladbe na albumu smo lahko že poslušali v nekoliko drugačnih izvedbah, med drugim tudi že tistih prej omenjenih skandinavskih bandov, in ponovna vključitev teh skladb pomaga k prikazu napredka posameznih članov in skupine nasploh. Band se namreč lahko ponaša s še čistejšim in polnejšim zvokom kot poprej. Ne škodi tudi, da se basist in bobnar dobro poznata že iz Universal Indians in Friends & Neighbours, dveh prav tako skandinavskih sodobnih jazz zasedb, kjer sta oba že dobivala pohvale zaradi domiselne ritem sekcije. Na tem albumu domiselnost ostaja, a vseeno ostajata zvesta svoji vlogi in trdno podpreta vsake še tako divje ekscese pleh tria trobente, saksofona in pozavne. Äleklint, Johansson in Küchen igrajo surovo in tehtno. Lirične eksplozije te pihalne sekcije na momente dajo občutek, da za zvočnim zidom stoji sapa celega orkestra, vendar tudi v intimnejših odsekih trio ne preneha s prepričljivo doživetostjo, ki sicer manj kot v preteklosti, ampak še vedno in upravičeno prikliče mistično energičnost Zornovega Masada kvarteta.

Satan in Plain Clothes je novo poglavje v zgodbi skandinavske reformacije jazza, ki se ne ukvarja z odtujenostjo žanra od sodobnih trendov. Kolektiv glasbenikov, ki sestavlja kvintet, skromno in vztrajno naprej piše zgodovino jazza. Sicer ponovno dajejo velik poudarek preteklosti in tradiciji žanra, vendar jih to ne povleče v nostalgično umikanje pred naslednjim korakom. Kvečjemu jim to omogoča svežo perspektivo te glasbe in zgodovinski kontekst, ki ga nato z lastnimi interpretacijami prevedejo v sedanjost. To sedanjost pa bomo lahko poslušali v živo že jutri v klubu Gromka, kamor se po nastopu v Menzi pred nekaj leti All Included vračajo v Ljubljano. Če sklepamo po plati, bo to koncert za vse ljubitelje klasičnega jazza in tiste free jazz zanesenjake, ki bolj cenijo razgibano melodičnost kot impulzivnost, ki meji na kakofonijo.

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness