Boris & Merzbow: 2R0I2P0
Relapse Records, 2020
V nocojšnji Tolpi bumov bomo prisluhnili zamotani zvočni meglici skupnega albuma dveh prominentnih imen japonskega podtalja. Sveženj skladb, ki so ga Boris in Merzbow poimenovali 2R0I2P0, je bil izdan ob zatonu preteklega leta, pri založbi Relapse Records. Gre za nabor komadov, katerih večine ne slišimo prvič, saj romajo s preteklih izdaj benda Boris, natačneje z njihovih albumov LφVE & EVφL iz leta 2019 ter Dear iz leta 2017. Skladbe so bile posnete ponovno, prerojenost in svežino pa jim ni dodal nihče drug kot Masami Akita, bolje znan pod psevdonimom Merzbow. Prav tako pri 2R0I2P0 ne gre za prvo sodelovanje japonskih alternativnih velikanov. Iz množice preteklih izdaj, skupnih nastopov ter interakcij preko socialnih omrežij, lahko razberemo, da ustvarjalci med seboj pravzaprav prijateljujejo. Njihovo dolgoletno tovarištvo pa se kaže tudi v sami kvaliteti in zvenu albuma.
Album je nekakšen poklon koncu izredno napornega preteklega leta, kar pa sporoča že sam naslov. 2R0I2P0, je pravzaprav domišljena skovanka besedne zveze “2020 rest in peace”, izdajo pa so pospremile tudi besede sočutja obeh zasedb. Da se obeta njuno ponovno sodelovanje, je bilo moč slutiti že ob nastopih, ki so se vrstili v začetku leta 2020. Bilo je zgolj vprašanje časa, kdaj se bo po monolitskem dvournem albumu Gensho iz leta 2016 ponovno pojavil studijski zapis dotične zvočne simbioze. Morda bi v drugačnem spletu okoliščin prišel kasneje ali v obliki, ki ne bi zvenela tako, a to zdaj ni pomembno. Sicer za polovico krajši 2R0I2P0 v primerjavi s fragmentiranim Gensho nastopi veliko bolj izpiljeno in tekoče ter se posledično bolje obnese.
Ker so se glasbeniki na sceni uveljavili kot še posebno hrupni in kaotični, je lahko tudi za tokratno izdajo marsikateri poslušalec pričakoval, da se bo rušila pod težo neposrednega ječanja električnih kitar ter statičnega brnenja. Namesto tega pa se že z uvodnim Away from You, srečamo s sloji atmosfere. To ni nič nenavadnega, saj je nepredvidljivost še ena izmed besed, s katero bi lahko opisali predvsem Boris. Ti so svojo zapuščino namreč začeli kot ansambel, ki je plaval predvsem v vodah drone in stoner metala, tekom diskografije pa je zataval v že skoraj vse odvode rokerske eksperimentacije. To igranje z žanri odraža tudi njihova zadnja plata, ki je prav tako izšla letos, z energijo nabita pankerska NO. Merzbow v primerjavi z njimi ostaja znotraj meja žanra harsh noise, v katerem se je do sedaj že izmojstril.
Skladba Away from You je tako dobra napoved specifičnosti zvoka, ki bo tekom albuma ponesel poslušalca na potovanje po zamegljeni pokrajini blagega brnenja instrumentov. Ponovno uporabljene skladbe, ki so na prejšnjih Boris izdajah LφVE & EVφL in Dear zvenele šibko, so ob začinjenosti Merzbowa sedaj izkoriščene do polnega potenciala. Na vsake toliko časa atmosfera preide v glasen krešendo, a ta nikoli ni direkten, temveč je zakrit pod kupom spretno naloženih zvočnih plasti. Žanrsko izdelek spada nekam med post-metal, drone in morda celo izredno hrupen shoegaze, kot ga poznamo denimo pri zasedbah The Goslings in Nadja. Zanimive teksture pripomorejo k popolni potopitvi poslušalca v album, tekom trajanja pa se pojavijo celo momenti, ki se hitro zasidrajo v uho. Takšen je recimo odpev skladbe To the Beach ali pa namig na Borisove stonerske korenine v skladbi Absolutego.
Kontrast med virtuoznostjo Masamija Akite in ansambla Boris najlepše pride do izraza na zadnji skladbi, mogočni Shadow of a Skull. Različica, ki je bila že na albumu LφVE & EVφL slišati prav pošastno, je zdaj potencirana do maksimuma, njen kaos pa je tako intenziven, da ne zajame zgolj sluha, temveč se razleže na vse čute. Zadnji zven tako v naših glavah ostane ujet še dolgo po tem, ko album preneha igrati.
Dodaj komentar
Komentiraj