BOWRAIN: Far Out Remixes | OKNAI: High Tide Remixed
BOWRAIN: Far Out Remixes (Samozaložba, 2015)
OKNAI: High Tide Remixed (rx:tx, 2015)
V današnji Tolpi bumov bomo poslušali dve remiks plati domačih producentov Oknaia in Bowraina. Oba sta lani izdala, Oknai za rx:tx in Bowrain v samozaložbi, elektronska dolgometražca, ki sovpadata z aktualno definicijo sodobne elektronike. Pri obeh producentih je bilo na lanskih albumih slišati budno spremljanje dogajanja najmanj zadnjih petih let, kar se tiče razvoja v plesni elektronski glasbi. Najsi gre za glitch in beatz ali zmuzljivi postdubstep, pomešan z nostalgičnim oživljanjem trip hop estetike. High Tide in Far Out sta bila izdelka, ki sta povzela posameznikove izkušnje in preko njih poskušala napovedati kanček prihodnosti razvoja elektronske glasbe. Tako sta bila tudi oba glasbeno nekoliko trendovsko odmaknjena s plesišč v bivalne prostore.
Letošnji izdaji High Tide Remixed ter Far Out Remixes nadaljujeta trend in ponovno skušata razbiti že precej zamrl stereotip elektronske glasbe kot plesne, klubske, umetne, mrtve glasbe. Z razcvetom dostopnih metod produciranja in nastankom portalov tipa Soundcloud, Bandcamp, Youtube in drugih internetnih konglomeratov elektronska glasba pospešeno utrjuje svoj položaj najhitreje rastoče glasbene industrije. To se kaže tudi v verziranosti producentov, ki so se lotili remiksanja skladb s prej omenjenih lanskih dolgometražcev. Vsak na svoj način poskuša reinterpretirati sklabo in v njej pustiti svoj pečat v skladu z izvorno tematiko albuma. Tako lahko na Far Out Remixes poslušamo, v primerjavi z Oknaijem, bolj razvlečene, transvzbujajoče strukture. Z melodično plavajočimi pasažami, ki bi sodile v okolje zgodnjih ambientalnih selekcij Richarda D. Jamesa, Far Out Remixes odpre Kleemarjev remiks skladbe Words. Plasti klavirskih akordov v spremljavi z do nerazločnosti obdelanim vokalom nastavijo albumu vzdušje, ki se obdrži skozi celotno poslušanje. Nadaljuje nizozemski Enka, pri katerem se sliši, da se poleg produciranja h plesiščem orientirane glasbe ukvarja tudi s produkcijo filmske glasbe. Skladba, popolnoma instrumentalna, se razvija počasi in deluje bolj kot nek most v primerjavi z bolj strukturno definiranim remiksom Žige Murka Think Twice. Medtem ko pri Enki vleče na trip hop in kakšne odseke Massive Attack build upov, se pri Žigi, kljub podobni zvočni barvni shemi, sliši pristope sodobnega hip hop produciranja. In čeprav je vidnost LA hip hop produkcije pri Murku že stara zgodba, je pri tem albumu prisotnost té presenetila. Treba je poudariti, da je celoten album izrazito ambientalno naravnan in kot tak ne poudarja beata. Murku to vseeno nekako uspeva, brez da bi izpadel izven konteksta. Sledi še en poklon trip hop zapuščini, tokrat pod taktirko domače JUNEsHELEN. Ta na albumu tudi naznani prehod k bolj tehnoidnim zvokom, a vprašanje, koliko je pri tem in pri albumu na splošno za zvok kriv Gregor Zemljič, ki je delal mastering, ostaja odprto. Še posebej tehnoidno, z eno nogo v IDM vodah, postane pri naslednjem komadu, ki ga je remiksala Elisa Batti. Zatem pa se pojavi izstopajoče progresiven houserski komad remikserja UM. Zadnji in tudi najbolj skoncentrirani izdihljaj konvencionalnosti na albumu, pred Junzijevo poslovilno klavirsko mantro. Album zaključi meditativno in kljub raznolikim doprinosom vseeno nekako ohrani rdečo nit, bodisi zaradi definirane izvirne vizije Bowraina bodisi zaradi veščega vpliva zvočnega guruja Gregorja Zemljiča.
Za razliko od Far Out Remixes pa High Tide Remixed zveni precej bolj surovo, ulično in prizemljeno. Tudi na tem albumu se znajdejo poleg domačih tudi tuji prispevki, kot na primer otvoritveni remiks zvezdnika Free The Robots. Prav tako je mastering albuma delal Zemljič, vendar tu ni slišati vplivov devetdesetih, kot jih je bilo s predvsem bobnarskim kitom in triphoperskim ambientom slišati na Far Out Remixes. Izdelek rx:tx nasplošno deluje bolj kohezivno kot prej omenjeni album iz samoizdaje, pri katerem se veliko bolj jasno razloči med posameznimi avtorji remiksov. In ne gre toliko za to, da posamezni avtorji na High Tide Remixed ne izstopajo z nekim svojim stilom. Jasno se loči novošolske chiptune in footwork vplive Pixelorda od na primer bolj klasično hiphoperskega Borke. Vseeno pa album daje vtis, da bi to lahko bilo delo enega človeka, ki je različne vplive združil v en izdelek, medtem ko Far Out Remixes prej vzbuja vtis, da je bilo to želeno doseči, a je bilo izhodišče malce preveč eklektično. Na Oknaijevem albumu se znajde tudi Out There remiks clip chop wonderboyja in ableton guruja Some1elsa, ki postreže z najnovejšim updateom svojih veščin obdelave zvoka. S tem komadom plata doživi svoj vrh. Some1elsovo poznavanje različnih metod obdelave zvoka in njegov surov občutek za gibanje ritma dopolni prvotne ideje Oknaia, ki že v osnovi v pristopu do glasbe ni daleč stran od Some1elsa. Zadnja skladba, High Tide remiks Moza, je estetsko, v svoji mešanici posthopa z vplivi dubstepa in beatz žanra, še najbolj značilna za založbo rx:tx. To pa tudi pomeni, da deluje bolj kot nek ritem odsek ali sodoben hip hop instrumental, za razliko od strukturno dinamičnega Some1elsa.
Težko bi rekli, da sta si oba obravnavana albuma podobna, čeprav imata nekaj vzporednic. Medtem ko gre pri kompilaciji remiksov Bowraina za nekakšen načrten poizkus zlivanja starih vplivov elektronskega downtempa s sodobno eksperimentalno glasbo skozi različne poglede sodelujočih, je pri plati High Tide Remixed vsepovsod prisoten vtis, da so na kompilaciji artisti, ki si vizijo delijo že predhodno, kar pripomore k bolj tekočem poslušanju. Predvsem pa pri plati High Tide Remixed ni občutka pretiranega poliranja, kar se tiče masteringa, kar je pri Far Out Remixes bila morda posledica prevelikega odstopanja v izhodiščnih okusih posameznikov.
https://soundcloud.com/tinegrgurevic/sets/far-out-remixes-full-album
https://rxtx.bandcamp.com/album/high-tide-remixed
Dodaj komentar
Komentiraj