24. 12. 2017 – 19.00

Džukljev Berger Duo: While Two Pigeons ​.​.​.

Vir: Naslovnica

Zvočni prepihi, 2017

 

V nocojšni Tolpi bumov bo govora o svežem, mesec dni starem albumu While Two Pigeons pianistke Marine Džukljev in bobnarja Jake Bergerja. Oba sta dobra znanca obiskovalcev koncertov impro muzike, pa tudi poslušalcev Radia Študent, saj ju lahko v različnih formacijah spremljamo že nekaj let, pa vendar je album, o katerem je govora danes zanju nekakšen prvič, tokrat se namreč prvikrat predstavljata v preparirano akustičnem duetu.

»Breadcrumbs, ponds of twirls, whisper tension in the feathers. Hovering luminous landscape of clouds and solids, coliding.«

Takole se v pesem sestavi osem naslovov kompozicij z albuma While Two Pidgeons. Ob poslušanju se lahko vprašamo kaj je bilo prej, pesem ali posneta muzika. Z zgovornimi naslovi kot sta naprimer Breadcrumbs - krušne drobtine in Tension in the Feathers - napetost v krilih, se lahko ujamemo v pogosto uporabljeno igrico jazzovske in improvizirane glasbe, v kateri nam naslovi s svojim pomenom sugerirajo občutja in usmerjajo dešifriranje skladb, ki pa same po sebi v svoji svobodni formi morda kličejo po čem bolj odprtem.

Prvenec, a povsem zrel album dua Džukljev Berger otvori kratka glasbena fraza in tako prične dialog med klavirjem in bobni, ki brez večjih trenj in nestrinjanj nato steče do konca plate in kateremu improvizacije vajena ušesa z lahkoto sledijo. Komadi se, lahko bi rekli, skoraj lirično razvijajo v improvizirano, a jasno začrtano kompozicijo. Marina Džukljev se postavi v vlogo osrednjega pripovedovalca in mojstrsko krmari med improvizacijskimi vzkliki, motivičnimi frazami, mnogobesednim nediatoničnim vijuganjem in igranjem v klasičnem pianističnem stilu, kateremu Jaka Berger ubrano sledi in ga spretno hiti dopolnjevati. Dobimo občutek, da klavir črta, in boben barva, saj se Jaka pri izbiri svojih udarcev na boben, potegov z lokom prek činel in ustavarjanju drugih zvokov drži znotraj začrtanih melodičnih form, ki jih skupaj z Marino razvijata tekom improvizacije. Zdi se, da zavestno tvorita skupno enoto in se ne ubadata z iskanjem pozicije na nasprotujočem si bregu.

Ubrani ali pa morda načrtno izbrani stil igranja z dopolnjevanjem in ne nasprotovanjem daje albumu While Two Pigeons celosten, miren prizven, ki se ga po nekaj skladbah navadimo in bi si na tem mestu, ter na splošno želeli več dinamike, več premorov za prebavo slišanega ter več stopicanja po črti med udobjem in neznanim, saj bi se tako poslušalci lahko manj mudili s predvidevanjem, in bolj svobodno so-lebdeli.

Pomembno je dodati, da s tokratno recenzijo referiramo na digitalno izdajo albuma, katerega najdemo na spletu, v kolikor pa si želimo bolj avtentične izkušnje, so v nakup na voljo kasete, ki poslušalski izkušnji dodajo tisto zemeljsko umazanost, ki je čisti digitalno posredovani zvok ne prenaša.

Na splet zapisu naslova While Two Pigeons sledijo tri pike, kar si jih interpretirajmo s kančkom upanja, da sodelovanja v duo formatu Marine Džukljev in Jake Bergerja s tem albumom ni konec, temveč da se, upajmo kmalu, obeta še in mnogo. Večkrat tudi v živo, prosim.

 

Leto izdaje
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.