DEBELI PRECJEDNIK: Bruto Slavo/VBK
MoonLee, 2012
Le tisti, ki ne poznajo dobro članov osiješke skupine Debeli precjednik, so se po napovedanem EP-ju „Moja su koljena umorna od moljenja“ za novi album „Bruto Slavo/VBK“ verjetno ustrašili, kaj pričakovati od banda po šestih letih izogibanja studijskemu delu. Sicer pa brez neugodnih presenečenj. "Debeli" so še zmeraj primerljivi s Hot Water Music, Strung Out, Good Riddance, Boy Sets Fire, Rise Against, Refused in celo Descendents, s tem da je melodični punk Fat Prezident v primerjavi z omenjenimi skupinami očitno na močnih steroidih. Povrhu smo na eni zgoščenki dobili dve novi zadevi, saj je založba MoonLee postregla z albumom v angleščini „Bruto Slavo“ in EP-jem v hrvaščini „VBK“, ki prej ni bil objavljen kot samostojna izdaja.
Debeli precjednik se niso zredili v minulih šestih letih, kolikor je minilo od njihovega tretjega albuma „Through The Eyes Of The Innocent“, temveč so se potili na neštetih koncertnih odrih in drgnili komolce na popotnih šankih, kjer so dobili idejo za naslov albuma „Brutalni Slovani“. Namreč, tako so jih zmerjali člani nekega italijanskega banda, ki so jim "veseli Slavonci" na festivalu v Sloveniji ukradli pivo. Povrhu so tudi na naslovnici novega albuma avtoironično predstavili podobo pračloveka, ki v eni roki nosi dekle, v drugi pa ima kamen.
Kljub koncertom in turnejam sta pevec Koca in bobnar Bubi imela čas tudi za svoj drugi bend, Sizif, ki ni popolnoma brez vpliva na Bruto Slavo, vsaj v komadu "Young And Angry Man". Debeli precjednik so tudi po 18 letih obstoja še vedno mladi in besni. Njihova besedila morda niso tako neposredno politična, ne udarjajo v možgane z revolucionarnimi gesli, temveč opisujejo navadne življenjske izkušnje. Pogosto so precej boleče, ne glede na to, ali gre za neuspešne ljubezenske zgodbe ali socialni darvinizem v medčloveških odnosih. Znova niso pozabili opozoriti na nasilje v družini, samomore med mladimi, religijske dogme in socialne nepravičnosti ali potrošništvo, ki uničujejo konico upora proti sistemu.
Občutek za socialne teme izhaja iz življenja članov banda v osiješkem naselju stanovanjskih blokov, ki je bilo nekoč znano kot Vijenac Borisa Kidriča. Odtod tudi naslov EP-ja "VBK“. V nevarni mestni četrti, ki jo tudi danes poznajo kot VBK, ne glede na novo hrvaško ime Vijenac Ivana Meštrovića, "Debeli“ vadijo tudi danes, torej že 18 let in nova plošča je odlično maturantsko delo. Za razliko od prejšnjega albuma so zapustili težje metalske riffe in temačno vzdušje in se vrnili z bolj melodičnim punkom, ki veliko bolj pristno deluje v treh komadih, ki jih pojejo v hrvaščini. Vse njihove uspešnice, kot sta "Farmersko srce“ ali "Lajavo pseto“, ter komadi s prve kasete "Ti budan sanjaš“ so vendar bile v hrvaščini. Komad "Puška ne ubija ljude“ z novega albuma je na tej sledi.
Njihov četrti album je nedvomno kakovosten. Lahko gre tudi na MTV, če že na tej komercialni glasbeni televiziji lahko gledamo bande, s katerimi Debeli precjednik najbolj pogosto primerjamo, kot so že omenjeni Rise Against, Good Riddence ali Strung Out. Poleg njih me Debeli precjednik na novi plošči močno spominjajo tudi na Rancid. Sicer pa MTV ni merilo kakovosti banda. Zgolj poudarjam, da Debeli precjednik niso nič slabši kot globalno znani predstavniki melodičnega hard cora in punka. Zagotovo bodo navdušili tudi na letošnjem Punk Rock Holiday festivalu v Tolminu. Za bolj surovo punkovsko produkcijo albuma "Bruto Slavo/VBK“, ki ni tako našminkana, kot je bila prejšnja, je poskrbel Filip Sertić iz Požege, ki ga poznamo iz skupin Loš primjer in Dislike.
Debeli precjednik so svojo prvo ploščo, sedeminčni EP "Fat Prezident“, objavili leta 1996, dve leti potem pa se je pojavil tudi album "Rat(her) Burnt His Record“. Leta 2001 je sledil drugi EP "Tribute to Zli farmeri“, nato pa so leta 2003 izdali tudi drugi in najmanj opaženi album "Fist From The East“. Če so z albumom "Through the Eyes of The Innocent“ iz leta 2006 potrdili, da so eden izmed najbolj kakovostnih melodičnih punk bandov ne le na Hrvaškem, so z "Bruto Slavo/VBK“ dosegli novi "touchdown“, kakršnega nismo že nekaj časa ne videli ne slišali niti od tovrstnih evropskih niti od ameriških bendov.
Dodaj komentar
Komentiraj