Dwight Trible: Ancient Future
Gearbox Records, 2023
Nastanek mnogih glasbenih zvrsti od bluesa do hiphopa dolgujemo afroameriški skupnosti, življenje katere je zaznamovano z glasbo v vseh pogledih, od verskih običajev do politične angažiranosti. Ob kompleksni in bogati glasbeni zgodovini vznikne vprašanje, ali sploh obstaja kaj, kar lahko verodostojno izkaže zasluženo počastitev zvrstem in glasbenikom, ki so prispevali k njihovi priljubljenosti in pomenu. Ameriški glasbenik Dwight Trible je z novim albumom Ancient Future naredil pogumen korak v tej smeri.
Trible že dolgo nosi status izjemnega jazz glasbenika, tokrat pa se je izkazal kot pravi avanturist na glasbenem področju, ki združuje znanje in izkušnje ustvarjanja v žanrih od gospela in bluesa do r&b-ja. Plošča izžareva duhovnost, pa naj gre za počasnejše ali hitrejše ritme, ki pogosto zvenijo futuristično in v katerih so jasno prepoznavni vplivi funk in soul klasikov, kot sta James Brown in Marvin Gaye. Na albumu ponovno izstopa Dwightovo petje gospela, s katerim pridigarsko prenaša sporočila preteklih časov, a zveni na prav poseben, sodoben način, kot navsezadnje namiguje že sam naslov albuma.
Aranžmaji skladb so kompleksni, kar ustvari že zajem več žanrov na albumu. Na začetku duhovnega zvočnega popotovanja v skladbi Truth pridigar Dwight poslušalce povabi, da prevprašajo svoja prepričanja. Komad zaznamujejo hipnotični, futuristični zvoki klaviatur, združeni s stabilnimi, igrivimi bas linijami in električno kitaro. Ti vrhunec dosežejo v obliki močnih, dinamičnih melodij na samem koncu pesmi, ki jim sledi zagonetno besedilo. Podobno strukturo ima tudi komad Derf Reklaw, ki s prepletom energične bas in električne kitare, klaviatur in tolkal skupaj z Dwightovim petjem vodi v trans. Gospel in elementi afriške folklore, ki se izražajo predvsem v spremljevalnih vokalih, se v kombinaciji z močnimi tolkali in ponavljanjem besedila poklonijo afriški glasbeni dediščini.
Soul in funk zastopajo pesmi, kot sta denimo My Stomping Ground in Elements, v katerih močni ritmi bas kitare in tolkal spominjajo na velikane žanrov, kot so že omenjeni James Brown ter Isaac Hayes, Bobby Womack in drugi. Poleg Dwightovega petja je izrazita tudi kreativna uporaba klaviatur z različnimi variacijami, ki prikličejo zvoke današnjih elektro pop glasbenikov. Komad Black Dance iz kompleta izstopa, presenetita nas namreč izrazita uporaba električne kitare in spremljevalni vokal Georgie Anne Muldrow, ki ustvarita srhljivo vzdušje v kombinaciji z opojno imitacijo zvokov narave.
Nekje na sredini plošče se srečamo s pomirjujočimi verzi skladbe Beach Vibes, ki se ponavljajo kot mantra. S počasnejšimi ritmi kitar in tolkal ter efekti odmeva in zvoki tulečega vetra, ki v ospredje postavlja vlogo narave, predstavlja ta skladba poseben oddih v obliki meditacije. Podobno vzdušje na kozmični vožnji vodi skladba African Drum, ki jo zaznamuje sodelovanje s Kamasijem Washingtonom, vožnja pa se zaključi v podobnem slogu – s komadom Wind, ki je obogaten z zvoki narave.
Meditacije spodbujajo vrnitev k naravi in k samemu sebi, skupaj z besedilom, basom in saksofonom pa prebudijo množico čustev in nagovarjajo k nekonformizmu oziroma k vsemu, za kar so se zavzemali žanri od bluesa do r&b-ja. Duhovno potovanje, ki ga je Dwight pripravil s tem albumom, združuje tradicijo in sedanjost ter prihodnost z izjemno ritem sekcijo, dodatno obogateno še s sintetizatorji. Danes, ko kdaj podvomimo, ali lahko glasba še prinese kaj novosti, tudi plošča Ancient Future pokaže, da starih zvrsti ni treba uporabljati zgolj uniformno. S spretnim poigravanjem in srčno sporočilnostjo v sožitju z melodijami glasbeniki ustvarjajo prostor za nekaj novega in malo drugačnega. Tovrstna glasba naj služi kot opomin na pretekle izzive, osebe, zvoke, hkrati pa tudi kot navdih za prihajajoče čase in za vse, ki so pripravljeni prispevati k miru in solidarnosti v umetnosti in nasploh v teh turbulentnih časih.
Tolpo bumov je pripravila vajenka Milena.
Dodaj komentar
Komentiraj