Fracture in Sam Binga: Omura
Astrophonica, 2022
Omura je skorajda mistično, redkokdaj opaženo bitje tropskih oceanov. Kot naslovna poanta svežega elektro albuma v sodelovanju Fracturja in Sama Binge vpeljuje vizijo prepleta zemeljskih ekosistemov, mitskih bitij in tehnologije, ki se realizira skozi romantične zvoke Rolanda TR-808, ritem mašine v igri s sinti v ozadju, ki na trenutke res spominjajo na klice osamljenega kita.
Dolgometražec je nastajal komad za komadom. Včasih tudi po 72 ur v kosu v nekem malem studiu v Hornseyju, včasih v izmeničnih izvozih delov muzike preko oblaka nekje med Bristolom in Londonom. To je prvi kolaborativni dolgometražec med Samom Bingo in Fracturjem, ki je po zvoku za oba novost in nadgradnja, hkrati pa za vsakega od njiju prispevek lastne muzikalne energije v srečanje na pol poti do Omure. Fracture je k zvenu izdaje prispeval nebeškost in čezoceanskost, Binga pa prožnost ter žmoht.
Sam Simpson pod aliasom Sam Binga dobro desetletje ustvarja muziko iz palete angleške basovske glasbe, ki se po stilih giblje vse od grima, halftima, trapa in drum'n'bassa. Žmoht in gibljivost njegovih beatov lepo ilustrira njegov EP Nuh Chat iz leta 2015, izdan pri Critical Music, glasbeno pa so izredno zanimiva tudi njegova sodelovanja s producentom in vokalistom po imenu Chimpo, na primer album For Those Who Like It Sweet. Na valovih Radia Študent smo v osrednjem recenzentskem terminu obdelali njegov drum'n'bass prvenec Wasted Days, po tem pa ne prav veliko drugega, kar je po svoje prav tako velik waste zaradi njegove širine pri glasbenem izrazu in dosedanjem napredku.
Fracture ali Charlie Fieber je angleški glasbeni producent z začetki v letu 2006. Leta 2009 je v sodelovanju z Neptunom nastala založba Astrophonica, ki k angleški basovski sceni prispeva pomemben nabor izdaj, kot so Sullyjev jungle album Flock, Chimpov On The Dial ter legendarna elektro albuma Hope Repeater in User Viewport izpod prstov skrivnostnega Clienta_03. Njegove lastne izdaje se od začetkov v jungle stilih vseh intenzitet s časom vedno bolj pomikajo proti juke in elektro vzdušju, ta zvok pa Fracture ves čas svojega ustvarjanja spretno dopolnjuje z nežnimi disharmoničnimi atmosferami. Udaren primer prepleta jungle, juke in turbo glasbenih idej je denimo Fracturjeva predlanska izdaja Soundboy Get Nervous pri Exit Records.
V sodelovanju Sama Binge in Fracturja je doslej izšlo nekaj posameznih komadov, nazadnje plesna bomba On Right Now predlani pri Astrophonici. Združitev ustvarjalcev na albumu Omura je privedla do pomembne elektro izdaje, ki predstavlja svež preplet nostalgičnega 808 s sodobnim zvočnim oblikovanjem in hkrati srečanje dveh producentov iz različnih sfer, ki sta k izdelku prispevala najboljše. Omura je mračen in razprostrto mističen inštrumentalni album, ki svojo zvočno težo prodorno balansira s podkrepljenim 808 sub-bassom ter atmosferičnimi odmevi. Nadzemeljsko vzdušje zvoku Omure daje prevečkrat slišan, a še vedno sveže inteligentno obdelan komplet zvokov iz mašine Roland TR-808.
Vrstni red komadov na albumu z občasnimi kriki skrivnostnega kita odstira rdečo nit podvodne zgodbe. Začenja se globoko v oceanu z naslovnim Omura. Naslednji komad požene zvočni tok v obrate s temačnejšo basovsko linijo, ki ji v valovih odgovarja distorziran sint ambient. Tretji, Maps, vzdušje rahlo umirja in poglablja – 4x4 ritmični vzorec ob občasnih pobliskih kitovega klica morda deluje prazen, čeprav bas v resnici polni ves ta prostor. Nadalje komad Folds odpre polje elektrificirane perkusije, ki daje klasičnemu zvoku 808 mašine vtis še neslišanega. To je prvi od malih vrhuncev albuma; glavni žmoht je distorzija na kotalečih se činelah v igri z odbijajočim se basom.
Komad na polovici plate z imenom Lake zmanjša intenzivnost in pridoda k atmosferi. Sint melodije se prelivajo in migetajo kot žarki sonca daleč na gladini, obenem pa je še vedno čutiti bučanje neznanih oceanskih globin. Nadalje Xtatic, drugi resnični ogrevalec plesišča na plati, to energijo potencira do novega vrhunca. Poleg preciznega in odimljenega 808 ritma komadu dajeta življenje minimalni robotizirani vokalni vložek in bas linija, ki bas s časom stalno modulira od brenčečega do mastno podkrepljenega. Sedmi komad, Termites, rdečo nit na eni strani nadaljuje, na drugi pa združuje zgodbi prejšnjih dveh – zamišljenost od prvega, vznesenost pa od slednjega.
Cold Edge vzdušje še malo umiri, vendar na bolj prizemljeni način, kot to naredi komad Maps v prvi polovici albuma. Komad Conditional je zadnji vrhunec sproščanja viška energije; v vodo odmevajo porazgubljeni piski sonarja, poslušati perkusije pa se zdi kot opazovanje mehurčkov zraka, ki se dvigajo proti vodni gladini. Odblesk sonca popačen migeta tam nekje zgoraj in v zadnjem komadu z albuma, Foot Drift, se vsi vtisi nalahno zlijejo v eno.
Zdi se, da album pravzaprav pripoveduje dve vzporedni zgodbi, ki se med sabo izmenjujeta kot v valovanju: eno bolj občutljivo na prostor in atmosfero ter drugo bolj osredotočeno na zvok in tehnologijo. Sliši se, kot da bi se Sam Binga in Fracture v ustvarjanju vsakega naslednjega komada pri nečem izmenjevala, vendar je celota dovolj konsistentna, da ni zares jasno, v čem. V vsakem primeru pa se obe zgodbi v zadnjih štirih komadih zlijeta v eno, dobro prepleteno celoto.
Glavna lepota elektra v splošnem je elektronsko programiranje muzike, torej robotski glasovi, vokoder, atmosferski sinti in distorziran zvok Rolandove 808 ritem mašine. Bingova in Fracturjeva produkcija je k temu dodala še prečiščen in prostoren sound design, s čimer je plata Omura postala ena boljših plesnih poslastic za ljubitelje temačnih polomljenih ritmov. Hkrati je izdaja združila dva izvrstna ustvarjalca, ki sta na skupnem elektro območju oba slišno prispevala svoj lasten zvok, ki se v vsakem komadu in v interakciji med njimi živahno dopolnjujeta. In tudi sama po sebi je to izdaja, vredna poslušanja od začetka do konca, pa tudi obratno, zmešano ali po delčkih.
Moč teh komadov na plesišču je, kar je recenzentka že preverila, ravno tako mistična in neujemljiva kot kit omura, ki je v resnici malo znan in redko na spregled. Pa vendar njegovi klici odmevajo iz nepričakovanih globin in puščajo vtis nadzemeljskega.
Dodaj komentar
Komentiraj