8. 11. 2018 – 19.00

Georgia Anne Muldrow: Overload

Vir: Naslovnica

Brainfeeder, 2018

 

Počasi, ampak gotovo Georgia Anne Muldrow stopa po poti svoje glasbene kariere, katere prvo poglavje je nastopilo z izidom njenega debitanskega albuma že leta 2006. Na radarju tokratne recenzentke se je Georgia sicer prvič pojavila v času našega intenzivnega raziskovanja ženskih glasbenic v hip hopu, kot ena izmed raperk v polju bolj klasičnega hip hopa, ki je nabor semplovja črpala iz sveta jazza, soula in r&b-ja. Seveda se je kasneje izkazalo, da Georgia ni samo raperka, ampak je rap le ena izmed oblik izraza, ki se jih poslužuje. Posebej velja izpostaviti, da je Muldrow tudi producentka, ki je med drugim producirala komad Out of my Mind, Just in Time s plošče Erykah Badu iz leta 2010. Prav tako se je njena produkcija znašla na plošči Kindnes for Weaknes Homeboya Sandmana ter na lanski plošči Heirloom raperke Ill Camille in to je še vedno le drobec iz bazena imen, s katerimi je Georgia v preteklosti sodelovala.

Georgia je od izida svoje prve plošče leta 2006 do danes izdala kar šestnajst albumov. Ti so izhajali pri založbah, kot sta Stones Throw in Mello Music Group. Novi album Overload pa je svoje domovanje našel pri založbi, ki jo vodi Flying Lotus, založbi Brainfeeder. Kar je, če bi razumeli ime založbe, karseda dobesedno, precej primerno, saj je glasba Georgie Anne Muldrow vsekakor predvsem hrana za možgane. Ko pa že ravno jemljemo stvari dobesedno, se nikakor ne moremo sprijazniti z naslovom nove plošče. Nikakor namreč ne gre za overload, prej obratno. V dobre pol ure se sprehodimo skozi bogat repertoar vplivov, ki jih Georgia kanalizira v svojo glasbo. Teh vplivov pa spet ne vceplja dobesedno, temveč jih posvoji in oblikuje v nekaj svojega, nekaj novega, kar, čeprav ne bo zatreslo zemlje, zveni sveže in inovativno. Gotovo najlepši primer je že nedavni RŠ hit What I Like About You, v katerem kar mrgoli referenc in asociacij, na katere lahko pokažemo s prstom. Denimo na vpliv Louisa Armstronga in Elle Fitzgerald, Franka Sinatre, swinga in še česa. In vendar se pesem neverjetno dobro znajde tudi v teh časih. Podkrepljena je namreč s sodobnimi produkcijskimi prijemi ter seveda z besedilom, ki odraža duha sodobnosti.

Omenili smo že, da je plošča Overload izšla pri založbi Brainfeeder, ki jo vodi Flying Lotus, tudi sam cenjen producent, ki je skozi leta razvil sebi lasten zvok, ki ga takoj prepozna vsak s količkaj zanimanja za pustolovsko hip hop elektroniko. Ob plošči Overload tako hitro zastrižemo z ušesi in pripomnimo, da je vpliv Flying Lotusa tu vsekakor močan. A morda gre le za to, da tako Fly Lo kot tudi Georgia izhajata iz glasbenih družin. Fly Lo je denimo pranečak legendarne Alice Coltrane, Georgiin oče pa je bil jazz in soul kitarist Ronald Muldrow, ki je snemal plošče z Eddijem Harrisom. Ali je torej ta očiten Lotusov vpliv, kot ga slišimo, nemara le posledica jazzovskih muzik kot glavnega vira navdiha in samplov ter podobnega procesa zvočnih obdelav. Vseeno pa je izraz Georgie Anne Muldrow, čeprav ga sama označuje kot levopolnega, precej prijaznejši za poslušalca kot tisto kar izdaja Fly Lo. Ravno ta njena sposobnost ustvarjanja glasbe, ki je hkrati poslušljiva in nahrani možgane, je njena najmočnejša karta.

Če smo se ob naslov plošče zaenkrat obregnili dobesedno, pa mu dajmo priložnost še drugače. Overload vendarle skriva pomen, katerega dimenzije zares pozna le Georgia sama. Overload je seveda nekaj, kar se zgodi večini tistih, ki poizkušajo s kariero v glasbeni industriji. V takšnem overloadu se je znašla Georgia, ko je v določenem trenutku sodelovala z glasbeniki s celega sveta, v istem času delala na lastni glasbi ter se hkrati soočala z različnimi pritiski s strani medijev. V takšnih situacijah je pomembno, da je človek obdan z ljudmi, ki pomagajo olajšati situacijo. V enem izmed intervjujev je tako povedala, da ji je bil v veliko pomoč njen življenjski partner in glasbenik Dudley Perkins, ki ji je pomagal sestaviti in osmisliti vrstni red pesmi na plošči, prav tako pa veliko zaslug, od masteringa plošče do moralne podpore, pripisuje dolgoletnemu prijatelju Aloe Blaccu.

V današnjem času, ko so še posebej v Ameriki ponovno močno prisotne rasne delitve in nadalje še delitve po spolu ter podobnem, je enostavno podleči paranoji in sovraštvu. A Georgia je odločna, da to ni nekaj, česar si želi bodisi v življenju ali na svoji plošči. Zato se je tokrat osredotočila in glavni tematski navdih našla v ljubezni do sebe, do lastne družine in do drugih bližnjih. Tudi zato je plošča dejansko precej lahkotno poslušanje, ki pa je vseeno dovolj kompleksno, da se v njen svet zlahka potapljamo znova in znova.

Plošča Overload je tiste vrste plošča, ki bi se sicer lahko izgubila v poplavi bolj ali manj dobrih muzik, čeprav si v resnici zasluži več. Georgia se znova dokaže kot mojstrica v vlogah producentke, tekstopiske in vokalistke, njena nova plošča pa je na dobri poti v čas, ko jo bodo vaši potencialni kul otroci vrstnikom ponujali kot nekaj, kar morajo nujno poznati, če hoč’jo bit’ pravi diggerji.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.