Goat: World Music
Rocket, 2012
Očitno je, da so člani zasedbe Goat, ki prihaja iz male švedske vasice, preposlušali ogromno glasbe, ki prihaja iz različnih krajev našega planeta. Druga očitnost pa je tudi, da imajo člani te zasedbe radi psihoaktivne droge. Glasba, ki jo slišimo na plošči World Music, je namreč osvobajajoča kot najlepši trip, kjer se barve in zvoki pomešajo v kalejdoskopu, medtem ko poslušalcu ne preostane drugega, kot da zapleše v ritualnem plesu. Pri tem pa se Goat ne slišijo shizofreno, čeprav so v njihov zvok ujeti tako psihedelični Led Zeppelin, funkovski Funkadelic, krautrockerji Can in ritmični afrobeat Fela Kutija. Po vsem tem je smiselno, da današnji album Tolpe bumov nosi ime World Music.
Goat so zasedba, ki kot rečeno prihaja iz odmaknjene švedske vasice, kjer se je sestava benda menjavala, s tem pa sta se ohranjali svežina in odprtost njihove glasbe. Skupina, ki obstaja že dalj časa, v sebi nosi dolgo zgodovino vaških običajev in njihovih prednikov. Zaradi njihovega spontanega delovanja je bolj kot ne stvar naključja, da se je današnja forma kristalizirala v obliki studijske plošče. Goat so bend, ki preigrava glasbo in zvoke, ki jih obdajajo. V enem od intervjujev lahko preberemo, da so v njihov zvok ujeti tako lokalni otroški napevi, zvoki ptic in drugi navdihi, ki jih človek dobi, medtem ko biva na našem planetu. Sliši se spiritualno, pogansko, kjer sta glasba in njeno igranje ritual za osvoboditev človeka.
Voodoo in ritualnost sta pri Goat očitna skozi celotno ploščo, na primer pri ritmični podlagi, ki jo sestavljata tako bobnar kot tolkalec in skupaj ustvarjata vzorce, ki se raztezajo od nasičenega afrobeata do širše poliritmije. A če album World Music zaznamuje afriška ritmika, jo odpre pesem z naslovom Diarabi, ki v sebi nosi vzhodnjaški psihedelični melos in zadiši po turških rockerjih, kot je recimo Erkin Koray. Že naslednji pesmi Goatmen in Goathead pa v sebi nosita psihotično tribalnost. Če prvo poleg nasičene ritmične podlage in težkega zvoka zaznamuje dvojni ženski vokal, se Goathead nadaljuje v enaki maniri, le kitarski vložki so mnogo bolj psihedelično razžarjeni, končajo pa se v akustičnem pobrenkavanju, tako da se podivjana ritualnost konča v umirjeni, lahko bi se reklo, folk izraznosti.
Ob tem pa Goat ne prenehajo mešati krvne slike svoje glasbe, saj se naslednja pesem Disco Fever odpre s funkijaško kitaro, ki jo podpre afrobeat ritmika, tako da se celotna pesem nadaljuje v plesni obliki in prikliče v spomin vroča plesišča afriških beznic. Klaviatura, ki se vključi v drugem delu pesmi, pa močno zadiši po kalifornijskih The Doors. Album se dodatno razživi pri naslednji pesmi Golden Dawn, kjer sta v duelu psihedelična kitara in piščal, ki spominja na misticizem južnoameriških Indijancev.
Kljub raznovrstnosti, ki jo premore World Music, se njen zvok ne porazgubi v razdrobljenih vzorcih, žanrska raznolikost se namreč sproti osmišlja, obenem pa deluje, kot da Goat igrajo z lahkotnostjo. Pri tem je treba omeniti, da je bila plošča posneta brez posebnih predpriprav, snemanje je potekalo spontano in očitno je skupini skozi dolgotrajno preigravanje uspelo ujeti ravnovesje med trenutnim navdihom in globljo zvočno sliko, ki jo pesmi nosijo v sebi. Pri tem pa Goat na prvem mestu negujejo glasbeno spontanost, ki se kaže v zelo energični in neposredni, a hkrati sproščeni in razigrani podobi.
Od psihedelije se album World Music odmakne s pesmijo Let It Bleed, kjer med funkijaško plesnostjo lahko slišimo vplive The Go! Team ali ESG. Album se skozi umirjeno folk psihedelijo, ki jo slišimo pri pesmi Goatlord, zaključi s ponovnim psihedeličnim izletom in se po dolgem uvodu orgel naveže na uvodno pesem Diarabi. S tem se krog plesnega in spiritualnega potovanja sklene in poslušalca potisne v dolgo in umirjeno mantro.
Goat s ploščo World Music, tako kot njeno ime nakazuje, posegajo po raznolikih glasbenih vplivih in močno presegajo zahodnjaške glasbene okvirje, predvsem po zaslugi nasičene afriške ritmike. Pri tem pa Goat niso le širok spekter glasbenih vplivov, so tudi osvobajanje človeka s pomočjo voodoo in tribalne ikonografije, transoidnega misticizma dervišev in psihotične transcendence. Za dosego tega cilja pa Goat uporabljajo glasbo, ki je plesno prvinska in psihedelično mistična.
Dodaj komentar
Komentiraj