Hercegovina: The Galloping Masses
Janushoved, 2024
Ujel nas je prvi pravi vročinski val, ki topí asfalt in zaradi katerega je življenje v urbanem okolju izjemno nelagodno. Kot odgovor na to agonijo bomo nocoj poslušali delo danskega projekta Hercegovina. Prisluhnili bomo ambientalnim drone kompozicijam, ki izvrstno ujamejo ta občutek nemoči pred vročino, ko se lahko le stopímo v peklenski sopari.
Hercegovina je eden od projektov, ki se je začel pojavljati na samem začetku delovanja imenitne danske založbe Janushoved. Tej založbi smo se v Tolpi bumov le malokrat posvetili, smo se pa poglobili v njen osrednji projekt Internazonale, za katerim stoji Mikkel Valentin Dunkerley, ki tudi kurira založbo, redno pa lahko te izdaje slišimo v oddaji D-liga.
Janushoved je danska založba, ki uspešno izdaja kasete danskih ambientalnih glasbenikov. Tu in tam zasledimo tudi kakšen projekt iz drugih držav, toda taki projekti se pojavijo le v zbirkah različnih izvajalcev. Založba je znana predvsem po omejenih nakladah kaset, druga krasna značilnost pa je ta, da ima prepoznavno grafično podobo. Izdelek, ki ga obravnavamo tokrat, nosi naslov The Galloping Masses, izšel pa je na dveh kasetah v veliki vinilni škatli. Za boljšo predstavo lahko opišemo, da gre za obliko škatle, ki je podobna tistim za videokasete. Še ena značilna poteza te založbe je, da so vse kasete bele barve in nimajo nalepk, da bi vedeli, ali je to stran A, B, C ali pa D. To lahko povzroči veliko preglavic, če niste pozorni, katero kaseto ste poslušali, in če je ne zavrtite do konca. Na nek način je to tudi past, ki nas sili, da smo pri poslušanju izdaj te založbe bolj pozorni.
Hercegovina s temi kasetami minimalno spreminja formo oziroma pristop. Zadnja izdaja glasbenika je morda najmanj hrupna, na starejših kasetah je namreč prisotna večja doza šuma. Rdeča nit izdelkov sta melanholična nota in nekakšen romanticizem. Dejansko gibanje, za katerim stoji založba Janushoved, se imenuje Nova danska romantika. Tak je bil tudi naslov prve kultne izdaje na kaseti.
Tako imenovani novi romanticizem ima pri Hercegovini zelo apokaliptično noto, kar je tudi stalnica njegovih kompozicij. Hercegovina ima poleg Internazionale in Olympisk Løft najbolj tipičen ali pa celo zelo značilen zvok zgodnjih izdaj založbe Janushoved. Slišimo motne sintovske arpeggie in dolge odmevne dronovske zvoke. Hercegovina se drži tudi tistega starega minimalizma, ki je bil tipičen za zgodnje izdaje. V skladbah tako slišimo le nekaj slojev, ki se ponavljajo. Navadno lahko razberemo, da gre za tri do štiri takšne zvočne sloje. Vsi sloji vsebujejo zelo malo dinamike, stopnjuje se le njihova intenzivnost oziroma glasnost. Kljub nekakšni mračni noti so melodije tople in nežne.
Dejansko lahko pri zadnjih izdajah te založbe opazimo nekakšno retrospektivnost, ker vodilni projekti ponovno zvenijo tako, kot so zveneli v začetni fazi. Torej slišimo bolj analogne zvoke. Pred leti, okoli stote izdaje, je založbo prevzel val bolj sintetičnih in digitalnih zvokov, zato z navdušenjem spremljamo zasuk nazaj k tradiciji. The Galloping Masses je album, poln takšnih analognih sintovskih linij, in je prav tako nasičen z mističnimi droni ter subtilnimi šumi. Vse skladbe imajo lasten karakter, toda vsem sta skupni zasanjanost in otožnost. Tudi na celotnem albumu ne zaznamo veliko dinamičnih preskokov. Vse je ravno, umirjeno in melanholično.
Če smo prej omenjali peklensko vročino, lahko rečemo, da je to idealna kaseta za poslušanje medtem, ko sedimo na kavču in se lahko vanj stopímo. The Galloping Masses je še en izdelek, ki zajame občutek sprijaznjenosti s propadom družbe. Skladbe na njem z usodnimi melodijami poetično opevajo konec. Razmišljanje o tem, kateri konec, pa je prepuščeno naši kontemplaciji propada. Ob poslušanju poiščite najudobnejši prostor v svoji bližini in se prepustite himnam o melanholiji ter romantiziranju konca sveta.
Dodaj komentar
Komentiraj