HVOB: TOO
[PIAS] Recordings, 2022
Dunajski duo HVOB ali Her Voice Over Boys sestavljata vokalistka in producentka Anna Müller in producent Paul Wallner. Skupaj sta pripravila že štiri studijske plošče in en album posnela v živo. Dvojica je svoj zvok našla v deep tech house elektronski zvočnosti in hipnotičnem vokalu. Podobno vzporednico kombiniranja elektronskih elementov in živih instrumentalov lahko slišimo tudi v glasbi zasedbe Rüfüs Du Sol, dvojca ODESZA in glasbenika Elderbrooka.
HVOB sta po desetletju igračkanja z melodičnim technom izdala svoj šesti album TOO. Na njem pa, podobno kot na njunem albumu Rocco iz leta 2019, pospešujeta BPM konje in spajata širok spekter elektronskih žanrov. Zdi se, da glasbeniki na sodobni elektronski sceni v zadnjih letih znova ustvarjajo večje število komadov z repetitivnimi vokali brez prave vsebine, ki jih spremljajo hitra elektronska tkiva. Skupni imenovalec v mešanju poetičnosti in hitrih težkokategornih masivk lahko tako slišimo denimo tudi na lanski izdaji No Hay Manana, ki sta jo pripravila producent Hector Oaks in vokalistka Coco-Paloma, ter v glasbi francoskega producenta RAUMM-a z albuma Demain Sera Meilleur.
Glasba z izdaje TOO, ki jo sestavlja osem skladb, žanrsko valoví skozi fuzijo 4x4 spektrov, ambientalne zvočnosti, ki jo glasbenika ustvarjata z nežnimi, dolgimi digitalnimi zvoki in klavirjem, ter nekonvencionalnega poigravanja z elektronsko generiranimi zvoki, ki lomijo ustaljene norme. Ustvarjen zvočni okoliš pa skozi celoten album izpopolnjuje prav nežni vokal Anne Müller. Avtorja skušata vsebinsko upodobiti boj med lastnimi pričakovanji in pričakovanji drugega, ki ga individuum doživlja v procesih samoiskanja in samoosvobajanja. S progresivnim raziskovanjem novih zvočnih možnosti razbijata monotonost preteklih izdaj, grajenih na generičnih in ponavljajočih se istih vzorcih in strukturah, s katerimi je vokal prej sovpadal, na aktualni plošči pa postane opaznejše povezovalno orodje.
Čudovit uvodni komad Bruise s hitrejšim tempom in otožnim vokalom, ki vzbudi občutke nostalgije, upodablja dvojnost znotraj posameznika. Poslušalca popelje skozi boleči prehod samokritike in nagovarja k dopuščanju čustvovanja – ne glede na sočasno moč bolečine. Zvočna zmes sintetizatorja, ponavljajočih se udarcev in ganljivega vokala prepričljivo ponudi identifikacijo z avtoričinimi negotovimi mislimi. Dvom o lastnem značaju in težnja po vrtanju po že znanih, udobnih in domačih načinih delovanja ter obnašanja v osebnem življenju in doživljanju se v skladbi Capture Casa lepo manifestira, in sicer skozi oster prehod iz tihe ambientalne zvočnosti v klubske udarce.
Podobni zvočni okoliš ustvari tudi komad 2:16 v povsem organski zmesi bobnov, repetitivnega vokala, klavirskih tonov ter daljših sintetičnih melodij in pokaže na vsestranskost producentov. V pesmi Kid Anthem se zgodi ravno nasproten žanrski preskok s surovega industiral techna in oglušujočih siren v nekakšno sovpadanje vokalov in ambientale, a kljub temu učinkuje zvezano in naravno. Obenem pa komad The Lack of You vidno pripomore k fragmentaciji pretekle zvočne enoličnosti z vpletanjem igre med drhtečim glasom in polomljenimi basovskimi udarci.
Dunajski dvojec HVOB tako na aktualni plošči TOO razprši zvočni prostor in razbije svoje pretekle melodične tech house izdaje, glasbenika pa izstreljuje v smer elektronske podzemne poezije.
Dodaj komentar
Komentiraj