27. 7. 2024 – 19.00

Hyperdontia: Harvest of Malevolence

Audio file
Vir: Wes Benscoter

Dark Descent Records, Me Saco Un Ojo Records, Desiccated Records, 2024

 

Hyperdontia je prepoznavno ime moderne podzemne death metal scene, štiričlanski bend, s katerim smo se v Tolpi bumov prvič srečali lani ob izidu EP-ja Deranged. Zasedba uteleša vrhunec evropskega deathmetalskega gibanja, ki je osrediščeno v glavnem mestu Danske, Københavnu. Bend že od samega začetka leta 2015 sodeluje z najpomembnejšimi založbami, ki skrbijo za razpečevanje death metala, predvsem z ameriško Dark Descent Records in angleško Me Saco Un Ojo Records. Tudi novi album lahko kupimo na vinilu, cedejki ali v obliki kasete, ki jo je izdala danska založba Dezsccated Records.

Postavo zasedbe sestavljajo vidni član danske in turške deathmetalske scene. Turški del predstavljata basist Malik Çamlıca in kitarist Mustafa Gürcalioğlu, oba glasbenika pa sta do leta 2016 igrala v bendu Burial Invocation. Bobne igra Paweł Tunkiewicz – Tuna, Poljak, ki trenutno živi na Danskem, ob Hyperdontii pa je tudi član zasedb Apparatus in Sulphurous. Kitaro igra Mathias Friborg, Danec, ki je aktiven še v bendih Ascendency, Had, Taphos in Sulphurous. Gre torej za prefinjene mojstre deathmetalske obrti, zato ni nobeno presenečenje, da na novi plošči slišimo kvaliteten death metal.

Vir: Naslovnica
Audio file
4. 4. 2023 – 19.00
Dve bombi iz podzemlja death metala

Harvest of Malevolence je plošča z vrhunsko produkcijo, kar je tudi stalnica bendovih albumov. Hyperdontia ni nikoli zvenela primitivno ali jamsko, vpliv namreč črpajo iz časa devetdesetih let, ko je bil death metalv razcvetu in ko so vzniknili kultni studijski izdelki ameriških bendov, ki so snemali v studiu Morrisound. Vplivi klasičnih bendov so očitni, takoj namreč slišimo podobne prijeme, kot jih uporabljajo denimo Immolation in Morbid Angel. Duh teh dveh bendov vlada v rifih Dancev, opazimo pa tudi nekaj sorodnosti z zgodnjimi Obituary, predvsem ko slišimo ritmično bolj poskočne pasaže. 

Hyperdontia ustvarjajo death metal, ki se torej spogleduje s staro šolo. V skladbah slišimo veliko prijemov, ki jih lahko štejemo za klasične značilnosti preteklih vrhuncev žanra. Ob tem pa moramo izpostaviti spretnost komponiranja in implementiranja različnih vplivov v celoto. Harvest of Malevolence je plošča, na kateri glasbeniki ne namenjajo časa uvodnim skladbam ali kakšnim intermezzom. Priča smo čistemu agresivnemu death metalu od začetka do konca, zaradi česar je plošča zelo poslušljiva in predvsem zabavna celota.

Ne moremo govoriti o izvirnosti ali kreativnosti, lahko pa izpostavimo prefinjenost tehnike igranja, v kateri ne najdemo nobene šibkosti. Rifi so izjemni, čeprav niso pretirano izvirni ali ekstremni. Podobno kot drugi somišljeniki tudi Hyperdontia stavi na učinkovitost, ne na inovativnost, pri čemer slišimo tudi izpiljen stil bobnanja. Najbolj nas navdušijo prav s širokim naborom različnih ritmičnih vzorcev, ki se nenehno spreminjajo. Prijetno smo presenečeni, da je basa v primerjavi s starejšimi posnetki tokrat bistveno več. Tudi vloga basa je v določenih pasažah v ospredju in igra ključno vlogo.

Plošča Harvest of Malevolence je s tehničnega vidika popolna. V tem trenutku lahko ocenimo, da gre za izdelek, ki ima potencial, da ga poslušamo večkrat in se ob tem ne dolgočasimo, kajti na vsakem koraku nas pričaka kakšen navdušujoč trenutek. Njihova tretja studijska plošča sicer ni material, ki bi se zapečatil v izredno nasičeno zgodovino modernih deathmetalskih plošč, je pa to izdelek, ki ga bomo konzumirali tukaj in zdaj. Je plošča, ki poteši nostalgičnost po starem death metalu, ker ponudi vrhunski zvok, v katerem uživamo od prve sekunde pa do zadnjega potega po strunah.

 

Leto izdaje
Avtorji del

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.