11. 2. 2024 – 19.00

Jezus posluša: III

Vir: Naslovnica

Šop Records, 2023

 

V Tolpi bumov obravnavamo novo, tretjo ploščo zasedbe Jezus Posluša, ki je do sedaj izdala dva albuma, Križa in Pit pa Fukat. V snovanju glasbe za tretji izdelek so sodelovali Srečko LubšinaJernej Grmek in Jan Cizej, gre pa za fluiden kolektiv, ki se ne ozira na žanre in svoj repertoar prilagaja izključno sebi. Album III stilsko ne zaide daleč od prvih dveh plošč Jezusa, zato bi ga žanrsko še vedno lahko opredelili kot nekakšno zmes nojzerskega in psihedeličnega odvoda rocka, ki daje prednost inštrumentalu.

Toda Jezus nas je vseeno blagoslovil z nekaj novostmi, in sicer z dodatkom tudi nekoliko manj agresivnih, lažje poslušljivih komadov. Eden takih je denimo prvi komad s plošče, Man On The Mission. Skladba predstavlja najopaznejšo spremembo v stilu, ki smo ga sicer vajeni od Jezusa. Pesem se zdi bolj strukturirana in vsebuje manj eksperimentalnih dodatkov. Je lahkotnejša in bolj osredotočena na prepletanje vokalov, ki jih spremlja enostavna round and bass podlaga, zato komad preveva večji občutek groova. Zasedba pokaže, da je, morebiti pričakovano glede na renome članov, kos tudi primarno neinštrumentalnim komadom. Man On The Misson je dobrodošla žanrska razširitev skupine, ki potrdi potencial zasedbe in potencial razvoja tega šaljivega stranskega projekta v bolj premišljeno obliko komadov. 

Audio file
15. 5. 2023 – 9.00
Jezus posluša novi album

V nadaljevanju albuma v nojzerskem stilu tradicionalnega Jezusa v muziko vstopi kitara z minimalističnimi, toda učinkovitimi frazami. Zvočni efekti so doseženi zgolj z inovativnostjo kitarista, ki v komadih eksperimentira z visoko odzivnostjo distorziranega zvoka na kitari, te kitarske linije pa se na albumu še toliko bolj jasno izrazijo. Bobnar, ki podpira kitaro, igra dinamično in za razliko od modernejših bobnarjev uporablja hi-hat pedal. Zvok bobnov je organski, slišimo veliko poigravanja s snarom, ghostanja in rimshotov, snare in bas kasa zvenita nekoliko zamolklo, s poudarjenimi basi, toda bobnar vseskozi vztrajno ohranja pretočnost muzike.

Zasedba v večini uporablja hitrejše ritme in manj definirane progresije. Mejnik vseeno predstavljajo komadi, kot sta Wanderlust Fairy in Funky Skunky, ki služijo kot počitek od intenzivnosti in bolj surovega igranja kitare. Zadnji del albuma se zdi kot bolj varen prostor zasedbe, v katerem se žanrsko ne umikajo že raziskanemu, toda to ne pomeni, da komadi niso udarni. Z izjemo skladbe Grass & Rocks postanejo koamdi agresivnejši, dopolnjeni z metalskimi rifi. Kitarski soli so preprostejši, mestoma pa bi jih lahko primerjali z zgodnjim heavy metalom iz 70. in 80. let prejšnjega stoletja. Morebiti spominjajo na fraziranje Tonyja Iommija s prvih dveh plošč benda Black Sabbath. Vendarle pa ohranjajo tudi svojo nojzersko identiteto, kar je še posebej opazno v prvem delu zadnjega komada s plošče, Sleeping Monster I – II – III.

Jezus v vsej svoji širokosrčnosti v kolektiv sprejema nove člane, kar se še posebej jasno izrazi na aktualnem albumu III. Je žanrsko najbolj raznolik, pri tem pa ne izgubi psihedeličnega značaja. Nova funk in punk področja, ki jih je zasedba raziskovala, se v novi muziki ne zdijo neumestna in dobro soobstajajo s preostalimi, Jezusu že poznanimi glasbenimi stili. Najbolj je to očitno v krautrockerskih efektih in heavymetalskih melodijah kitare, ki jih lahko zasledimo tudi v komadih z na novo obiskanimi žanri. Fade out zaključki včasih preveč izstopajo in nekoliko prekinejo povezanost komadov v celoto albuma. Ta sakralna tišina preprečuje ssestavo kontinuirane zgodbe, ki bi jo lahko asociirali z nekakšnim sporočilom, kar je bržkone posledica popolne spontanosti in tudi namen glasbenikov.

III je najbolj premišljen album zasedbe Jezus Posluša. Z vključitvijo funka, punka in umirjenih in strukturiranih komadov kažejo na preizkušanje ter odprtost do različnih žanrov, posledično pa izpadejo tudi glasbeno bolj zreli, četudi se zdi, da gre predvsem za jam band. Podobno kot na prvih dveh albumih, jam sekcije ostajajo jedro njihovega izražanja tudi na aktualnem albumu, toda slišimo lahko nov nivo medsebojne uigranosti. Dokazujejo jo s komadi, kot sta denimo Lucky the Madman in Sleeping Monster I – II – III, v katerih se bas linija dobro prilagodi vsem dinamičnim spremembam ritem in solo kitare. Skupaj z bobni Jezusova družba nato prehode izpelje premišljeno in natempirano, s celoto pa sporoča, da ohranja namen nekakšne testne fluidne skupščine, ki sočasno vežba tudi že pridobljeno znanje iz drugih zasedb.

 

Jaz sem pot, resnica in življenje. [...] Vaše srce naj se ne vznemirja.

- Jezus (najbrž)

 

Pamflet je pripravil vajenec Nejc, mentoriral je Jaša Potočnik.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.