8. 8. 2024 – 19.00

Jpegmafia: I Lay Down My Life For You

Audio file
Vir: Naslovnica

AWAL, 2024

 

Peggy je nazaj! Po mnogih ekshibicijah eksperimentalnega hiphopovskega zvoka v resnično različnih odtenkih, nazadnje ustvarjenih s pomočjo Rolandovega SP404 semplerja v družbi legendarnega Dannyja Browna, se Jpegmafia, ekscentrični, nenadjebljivi, neustavljivi raperski virtuoz, vrača v nekoliko drugačni luči. Vse njegove prejšnje plošče so krasile takšne in drugačne, vselej koherentne deviacije od tako imenovanega pravega rapa, tokrat pa izgleda, kot bi v svoji značilni trmi Jpegmafia zagrizel v raznolik, mestoma mehkejši, spet drugič trši zvok, ki se ga pravzaprav še ni lotil. Ploščo I Lay Down My Life For You je posvetil samemu sebi.

Vir: Naslovnica
27. 2. 2018 – 19.00
Damn, Peggy

In tokrat je morda v tem raznolikem, a še vedno glasnem in hrupnem zvoku doslej vseprisotna kritiška in fenovska hvala nekoliko pridušena. Seveda gre razumeti, da je odštekani, v hiphopovski zgodovini pravzaprav še nikoli slišani diapazon zvoka, pristôpa oziroma nekakšne predrznosti navduševal sleherno poslušalko, predvsem pa kritika. Jpegmafia si je s preteklimi štirimi albumi pridelal že omenjeni status premišljenega, visokoumetniškega virtuoza, ki je s svojim pankovskim odnosom in zelo oprijemljivo zvočno analogijo svojega fuck you obnašanja ter pripovedi zgradil fanatično sledilstvo in opus, ki sta veliko širša od hiphopovskega.

Tako je plošča v marsikaterem pogledu drugačna, če ne celo razočarajoča – ne bo nas tako sezula, ne bo nas šokirala, bolj ali manj smo večino stvari, razen tako široke zvočne palete že slišali. Flowi, s katerimi meandrira na majku, so že znani, prav tako teksti, ki so morda vsakič manj politični, a še vedno ostri, komični in tokrat res bolj konfrontacijski – bojda so v enem od komadov uperjeni tudi osebno proti Freddieju Gibbsu, toda – manjka element presenečenja. Morda bi to lahko bile bolj učinkovito uporabljene kitare, morda več sicer doslednega in svežega ukvarjanja s psihedelijo, morda bi se Peggy lahko končno prepustil pravemu hiphopu. Toda nekako se zdi, kot da prvič stopica nekje vmes in ne ve zares, kam bi se dal. 

Vir: Naslovnica
Audio file
7. 4. 2023 – 19.00
Beati so odbiti

Že po nekaj taktih albuma čutimo mehčanje, kot bi uvodne mehke činele napovedovale nekaj drugačnega, takoj zatem pa se znajdemo v feršterkanih strunskih vižah, ki so pravzaprav najbolj nenavaden element tokratnega albuma. Nato se pozibljemo v hiphopovskih ritmih, se dotaknemo hrupnega in naglitchanega zvoka, ki smo ga tako vajeni, in se potem večkrat zavrtimo v začrtani spirali s krasnim psihedeličnim dodatkom na koncu. Še naprej je to Peggy, še naprej odštekan in neusmiljen, kvaliteten emsi in producent, svojeglav, brezkompromisen in izviren, a zdi se, da je v pomanjkanju svojega glitcha in izpostavljenosti vsej tej raznolikosti nekako – zaglitchal.

Če smo nekateri od hiphopovskih navdušencev upali na trenutek v karieri Jpegmafie, v katerem bomo relativno neprekinjeno gruvali na nekoliko bolj klasične bite, smo lahko s to ploščo dočakali teh svojih par trenutkov. Spet drugi smo dočakali momente, ko se resno loteva mešanja kitar v svoj pankovski zvok, mnoge je celo presenetil z mehkim zaključkom plošče. Toda Peggy se, čeprav je izvedba kvalitetna in ji ni kaj očitati, obrača v vse preveč smeri, kot emsi pa ne sledi tem razširitvam, še naprej ponuja že preizkušeno, a bi zvočno lahko ponudil več. Kitare ostanejo nekako neizkoriščene, bogat bazen semplov je hud, a zmeden, navsezadnje pa tudi edgy zvok ni dovolj svojstven, da bi Jpegmafia premikal meje svojih zmožnosti. Dobro, a vsekakor zmore več. 

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.