Kangding Ray: ULTRACHROMA
ara, 2022
David Letellier z umetniškim imenom Kangding Ray je francoski elektronski glasbeni producent iz Berlina. Sprva je kot kitarist in tudi bobnar deloval v mnogih jazz, pop in rock zasedbah, a je kasneje svoja izkustva preusmeril v elektronsko muziko. Glasbenik je po skoraj dveh desetletjih ustvarjanja pri lastni založbi ara v začetku junija letos izdal svoj osmi studijski album ULTRACHROMA.
Producentova glasbena dela so najprej izhajala pri založbah Raster-Noton in Stroboscopic Artefacts, z založbo ara pa umetnik išče skupno točko med eksperimentalno in elektronsko glasbo. Na prvencu Stabil iz leta 2006 je glasbenik brskal za povezavami med melodičnostjo in dekonstrukcijo ritma. Zvok Kangdinga Raya se je skozi številne izdaje neprestano spreminjal in razvijal. Sočasno pa je avtor z dolgometražcem Solens Arc iz leta 2014 dokazal, da lahko polomljene ritme in dekonstruktivistično zvočno raziskovanje uspešno spaja z industrial technom.
Podobno kot na preteklih ploščah tudi na najnovejši plati ULTRACHROMA svoj avantgardni zvok tvori skozi deset heterogenih skladb. Na aktualni izdaji glasbenik zvočno krajino beleži v radikalni mešanici breakbeat techno udarcev in elektronske zvočnosti. Na prvem komadu Mauve Deepens učinkovito uravnoteži utripajoč bas in organsko zvočno popačenost. Slednje avtor več kot uspešno popestri s številnimi digitalnimi zvoki v komadih, kot so Supraverde, Twilight Seven, Bitter Keylime in Antiblau.
V teh skladbah glasbenik s sočasnim pospeševanjem basa in s pomočjo uporabe daljših in čistih digitalnih zvokov poslušalca popelje na transgalaktično zvočno popotovanje, sestavljeno iz smiselno raznolikega igračkanja med basovskimi frekvencami in vesoljskimi sampli. Mistični kozmos hrupnost izgubi v skladbi Neo Rouge, pri kateri gre za kratek intermezzo brez basovske podlage. Zunajzemeljsko raziskovanje Ray obogati s komadom Pervinca Lutente, ki ga sestavljajo številni elementi plesne elektronske glasbe, vendar ravno zaradi pisane kronološke palete zvenijo nedotaknjeno.
Smiselnost zvočne integracije glasbenik doseže v komadu Late Coral Glow z uporabo tihega ženskega vokala. Ob siceršnji hrupnosti nastali zunajzemeljski okoliš modificira v užaloščen teritorij, ki ga diametralno preseka s čudovitim zaključnim komadom Sage Aqua. Ta svojo edinstvenost nosi v spoju čustvenega sintetizatorja, upajoče melodičnosti in melanholičnega basovskega manevriranja.
Kangding Ray na novoizdani plošči ULTRACHROMA uspešno raziskuje sveže ritemske površine v fuziji elektronske glasbe in ambientale. Gre za nepredvidljiv z dokaj agresivno integracijo novih zvočnosti, a deluje nevznemirjeno, poslušalca pa vodi v neskončno vsemirje.
Dodaj komentar
Komentiraj