KLARISA JOVANOVIĆ & DELLA SEGODBA: Od ljubezni (Celinka, 2011) (ponovitev 24.12. 2011 ob 00.30)
Klarisa Jovanović, prevajalka, pesnica in zlasti ena najizvirnejših vokalistk tod naokoli, se po mnogih letih predstavlja z novim studijskim albumom, zbirko dvanajstih skladb, ki so jo souglasbili priznani sodelujoči glasbeniki.
* Klarisa Jovanović, prevajalka, pesnica, zlasti pa ena najizrazitejših vokalistk tod naokoli, je ob koncu letošnjega leta pri založbi Celinka izdala svojo novo avtorsko ploščo, s katero po desetletnem premoru vnovič nagovarja predvsem odraslo poslušalstvo.
Zadnji tovrstni glasbeni projekt, Hasret, zbirka avtorskih obdelav ljudskih glasb Balkana, še vedno predstavlja enega najprepričljivejših vstopov v polje svetovnih godb, posnetih v teh krajih. Sodelujoči Vasko Atanasovski, Igor Bezget, Nino Mureškić in Klarisa Jovanović so takrat posneli ploščo, ki še vedno navdušuje s premišljeno odigranimi in odpetimi zvočnimi vragolijami. Že pred tem in nato v vmesnem desetletju pa se je Klarisa Jovanović, poleg sodelovanj v različnih glasbenih projektih, ukvarjala s priredbami ljudskih pesmi ter pravljic za otroke.
Plošča Od ljubezni vsebuje dvanajst skladb, večinoma priredb pesmi slovenskih pesnic in pesnikov, ki tematizirajo neizčrpna občutja človeških ljubezni. Tudi v tokratni zasedbi sodelujočih se, kot že na Hasret, pojavljata pihalec Vasko Atanasovski in tolkalec Nino Mureškić. Ploščo pa s svojimi glasbili in vokali žlahtnijo tudi kitarist Luka Ropret, kontrabasist Matija Krivec, harmonikar Janez Dovč, violinistka Jelena Ždrale ter klaviaturist Danilo Ženko.
Izborna druščina sodelujočih se v slabih petdesetih minutah premika po raznolikih stanjih srca ter spremljajočih občutjih. Bolj baladno uglašena razpoloženja zasijejo zlasti v dveh avtorskih skladbah, Govori Agata in Rusalka, ter priredbah Prešernove Lepe Vide, Kovičeve Adam in Eva, Lainščkove Kmica ter pesmi Erike Vouk, Nekje so zmeraj južna zatočišča. Malce urnejši zvočni utrinki se sprostijo v Povodnjem možu, naslovni skladbi Od ljubezni ter izvrstni priredbi Vincetičeve Pod oknom, ki se v drugem delu zapelje v bolj svingovske brzice. Obdelava Fritzove Tango za slovo pa, kajpada, odkoraka po zakonitostih istoimenske glasbene zvrsti.
Skladbe na najnovejši plošči Klarise Jovanović, Od ljubezni, odlikuje dodelana zvočna tekstura, ki se ji sodelujoči, zbrani pod imenom Dela Segodba, posvečajo z vso skrbjo.
Tokrat se, za razliko od plošče Hasret, prispevki posameznih sodelujočih večinoma sicer ne oddaljujejo v smeri kakih drznejših zvočnih poskusov. Še najdlje onkraj predvidljivega se nemara odpihajo teksture pihal v rokah Vaska Atanasovskega. S čimer pa nikakor ne želimo reči, da iz ducata skladb s plošče Od ljubezni veje kak glasbeni dolgčas ali kaj temu sorodnega. Nikakor!
Odlično odigrana zvočna materija, ki se spoštljivo utaplja v igrive priredbe slovenskih poezij, ponuja veliko iskrivih in svežih zvočnih občutij, podprtih s toplim Klarisinim vokalom. Ducat skladb, songov, balad, poskočnic, kakorkoli že jih bo poimenovala godbeniška stroka, ob koncu letošnjega leta s plošče Od ljubezni ponuja namreč še enega od prepričljivih domačih studijskih izdelkov. Ta pa bi moral glasno odmevati, ne zgolj na festivalskih odrih tod in okoli, pač pa denimo tudi na kaki od prihodnjih zbirk Slovenia Etno.
pripravil Miro Samardžija
Dodaj komentar
Komentiraj