28. 2. 2017 – 19.00

KŒNIG: BEST OF 28

Vir: Naslovnica

Laub records, 2017

 

Po tem, ko se nam je na radarju pred kratkim prikazal dunajski hip hop dvojec Crack Ignaz in Wandl, smo ob srečanju s Koenigom pomislili naslednje: “o, še en avstrijski hip hop izvajalec”. Vsaj tako se je zdelo na prvi pogled. In do neke mere tudi je, saj se za vokalno izražanje poslužuje tehnike, imenovane rapanje. Ker nemški jezik ni naša močna točka, se je na naše veselje Lukas Koenig odločil, da bo rapal v angleščini. Vsekakor odločitev, ki kaže na ambicije zunaj nemško govorečih dežel. To potrjujejo tudi lokacije njegovih nastopov, ki so napovedani v prihajajočih mesecih, saj bo poleg Avstrije in Nemčije obiskal tudi Francijo, Italijo, Ukrajino, Češko, že čez dva dni pa pride tudi v Ljubljano, kjer bo nastopil v Menzi pri koritu ob podpori domačega MCja N’toka.

Prvi vtisi pa so pogosto zmotni, čeprav je v primeru Lukasa Koeniga in njegove plošče Best of 28, ki jo obravnavamo v tokratni Tolpi bumov, to le vtis, ki nas zadene prvi. Ko pa nas pričnejo zadevati še druge asociacije na priljubljene indie bende in varovance založbe raster-noton, se počasi izriše širša slika. In sicer da je Koenig precej bolj kompleksen glasbenik. 

Koenig je rojen leta ‘88 v St. Pöltnu v Avstriji. Študiral je bobne na dunajskem Konservatoriju Gustava Mahlerja, Univerzi Antona Brucknerja v Linzu in Švicarski šoli jazza v Bernu. Deluje s člani dunajskega umetniškega kolektiva Jazzwerkstatt Wien in igra v bendih Koenigleopold ter Kompost3. Nastopal je že po raznoraznih jazz festivalih, kot so North Sea Jazz Festival, Skopje Jazz Festival in Fusion Berlin. Leta 2011 je prejel tudi štipendijo Hans Koller Preis New York. Že vse od leta 2009 pa pridno podaljšuje seznam svoje diskografije, bodisi kot del raznih zasedb bodisi v solistični izvedbi. Pod imenom Koenig je leta 2015 izdal Koenig Ep, nocojšnja plošča Best of 28 pa je druga izdaja pod tem imenom. Sicer se ob sodelovanjih s številnimi glasbeniki predstavlja tudi pod kopico drugih imen. Veliko teh imen so neke vrste parodije na največja imena hip hopa in rapa, denimo Snoop Jizza, Snoop Dizza in Luke Jizz.

Kot omenjeno, je Lukas Koenig lep del svojega življenja preživel po raznoraznih glasbenih šolah, na katerih se je kalil v igranju bobnov. Ker pa je njegova potreba po ustvarjanju glasbe večja od seta bobnov, si je omislil še nekaj dodatnih inštrumentov, kot so klaviature in samplerji. Za njegov prvi EP je sestavil živ nastop, v sklopu katerega je sedel za bobni, opremljen z mikrofonom in še par dodatnimi napravicami. Celotno postavitev, vključno s svojimi oblačili in krono, pa je imel prevlečeno z fluorescentnimi barvami, ki so k nastopu prispevale dodatno vizualno komponento. 

Koenig torej ni le raper in hip hop producent, je tudi skladatelj in one man band. Ko poslušamo ploščo Best of 28, hitro začnemo z naštevanjem izvajalcev, ki jih prepoznamo v tem ali onem komadu. Vendar je zanimivo, da so ti izvajalci žanrsko zelo raznoliki. V prvem komadu z naslovom wood 9, ki je bolj sintpopovski, denimo zaznamo košček Princea. V naslednjem komadu, ki je sicer hitro prepoznan kot hip hop komad, pa v refrenu, kjer Koenig tudi zapoje, pomislimo na Tundeja Adebimpeja, vokalista zasedbe TV On The Radio. Komad Stick out your 9 zveni kot kombinacija beatmakerskih veščin francoza Débruita in raperskega sloga, ki je neke vrste mešanica Sensationala in Doseona. Tudi sicer je njegov slog rapanja kombinacija omenjenih raperjev z dodatkom Mykkija Blanca. 

Inštrumentalni aranžmaji so osredotočeni okrog tolkal, ki jih Koenig ozaljša z raznimi sintiči in občasnim samplom, čeprav se zdi, da je slednjih bolj malo. Če pa se ti pojavijo, so to verjetno sampli, ki jih je ustvaril sam in nato priredil za svoje samplerje, kar je za glasbenika, ki fura one man band, skoraj neizbežno. 

Plošča je precej raznolika in na njej je čutiti vplive res širokega glasbenega spektra. Vseeno pa je Koenig to zapakiral v smiselno celoto, ki daje občutek koherentnosti. Plošča ni le zbirka komadov, kakor se lahko kdaj zgodi, kadar pri kakem projektu sodeluje preveč ljudi. Lahko bi rekli, da je rdeča nit plošče tukaj sam glasbenik in bi jo bilo škoda spregledati. Prav tako pa bi bilo škoda izpustiti priliko za ogled živega nastopa, saj pride Koenig, kot smo omenili na že začetku, v Ljubljano že ta četrtek, in sicer bo nastopil v Menzi pri koritu, ob podpori domačega tečneža N’toka.

 

Leto izdaje
Avtorji del
Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.